Вижте „къртицата“, която ще изкопае третия лъч на метрото

Стартът на работата на тунелопробивната машина за строителство на тунелите в централния участък от третата линия на метрото в София беше даден на официална церемония.

„От днес започва работа по изкопаването на тунелите. Това са 7 км. тунели от метростанция „Красно село“ до Малък градски театър „Зад канала“. В края на 2018 г. трябва да приключи работата на тунелопробивната машина и след това да може през втората половина на 2019 г. да пуснем в експлоатация 12 км. нови метролинии с 12 метростанции и нови 130 хил. души дневно да могат да ползват най-удобния и икономичен градски транспорт“, разказа столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Общо средствата за третия лъч са 500 млн. евро. От тях 331 млн. евро са от европейския фонд за регионално развитие, 58 млн. евро от Националния фонд и 99 млн. евро са собствените средства от бюджета на София, съобщи Фандъкова. От края на май ще започнем отварянето на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, обяви още тя.

Машината ще има нужда само от стартова и изходна точка, така че с нейна помощ ще се копаят тунелите за метростанциите, без да се затваря градът за движение на други места, освен на самите метростанции, докато те се строят. Машината се казва „Витоша“ и е произведена през 2016 г. специално за условията на проекта на софийското метро от водещата в тази област немска компания „Херенкнехт“.

Подписани са всички договори с изпълнители за изграждане на първия етап от третия метродиаметър, заяви заместник – министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Любомир Хаджийски.

По думите му, това ще е най-сложният участък от метрото, който преминава през централната градска част и достига до кв. Овча купел. „Още от първия програмен период, ОП “Транспорт“ участва финансово в изграждането на Столичното метро с над 1 млрд. лева и това са едни от най-добре инвестираните средства, с бързи и качествени резултати, видими за всички софиянци и гости на града“, каза той.

Заместник–министърът допълни още, че за този програмен период от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са осигурени още 685 млн. лв., и през 2019 г. разстоянието от Овча купел до центъра ще се изминава за 10 минути с метро.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. А късе е първата машина, използвана за линия 2??? Защо не се ползва тя, а се купува нова, която си е зоста скъпа?

    1. Първата машина си остава там, където си е свършила работата си. Технически грамотните хора знаят, че далеч по-евтино е да се достави нова машина, отколкото да се извади старата. Така дълбоко под земята е останала и къртицата на тунела под Ламанша.

  2. Толко пък да е по-скъпо едва ли?Двата обекта са несравними.Тук дълбочината не е като там.Друг е въпросът ,че се е амортизирала.Едно изваждане е с пъти по-евтино от нова къртица.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.