Дават пари на фирми пари за детски кът

“Джи Пи Груп” отличи млади строители от Бургас

КАТ спря от движение 40 камиона след масови проверки в цялата страна

Задържаха дрехи, парфюми и спортни обувки на ГКПП „Дунав мост“

Димитър Чобанов: Забавянето на България за влизане в чакалнята на Еврозоната не е фатално

Платена отпуска след 4 месеца стаж Повишат санкциите при повторно нарушение на работодателя за недеклариран труд

Министър Ананиев: Ако третирането срещу комари не се извърши през март, ситуацията става трудно овладяема

Директни самолетни полети между България и Хърватия започват от 1 май

Кметът на Стара Загора поздрави баскетболистките на „Берое” за спечеления трофей

Иззеха 300 стоки от магазин за дрехи в Радомир

Премиерът ще настоява в Брюксел за допълнително финансиране за по-слабо развитите райони у нас

Помагат на бизнес идеи в тютюневите региони 1500 възрастни с безплатен медицински преглед

В Пловдивско готвят протести заради винетка за 200-метров път

Прокуратурата повдигна задочни обвинения на трима руснаци за натравянето на Гебрев Бизнесменът преживял още четири други опита за покушение, два - в чужбина

Прожектират „Паразит“ първо в Бургас

Висша класа Обновената Серия 7 предлага всичко най-добро с марката BMW

Първото впечатление от автомобила идва с първия контакт. В случая той не е визуален, а физически. Дистанционният ключ от Серия 7 на BMW е голям почти колкото смартфон и разполага с бутони и сензорен екран. В различните страници от менюто можеш да провериш дали вратите са заключени, прозорците – затворени, светлините – загасени. Също така да се информираш за километрите пробег с наличното гориво в резервоара или да настроиш климатичната система на дадена температура за определен час на потегляне. А най-удивителната функция на ключа е управлението на автоматичното паркиране и отпаркиране, когато си извън автомобила, а паркомястото е тясно или неудобно…

Това са само част от глезотиите за водача на баварската „седмица“, която изглежда като изцяло нов модел след фейслифта. Сериозните дизайнерски промени придават още по-категорично излъчване на автомобила. Той отново съчетава по балансиран начин подобаващия престиж на лимузина от най-висш ранг с динамична визия и красота. Изострените линии и повдигнатия нос на предницата подчертават силното присъствие на пътя, афиширано с уголемената бъбрековидна радиаторна решетка и по-тесните фарове с опционални лазерни дълги светлини. Корекциите в задната част се подчертават от ефектните светлини с червено-черна повърхност и стилната светодиодна лента по цялата ширина на каросерията.

По програмата BMW Individual за персонализация всеки купувач може допълнително да превърне своята „седмица“ в автомобил по изцяло собствен вкус по отношение на цветове, материали и оборудване. Като флагман на марката обновената лимузина е ракета носител на удобства и технологии, които впоследствие се прилагат и на други модели. И макар че този тип коли принципно са предназначени да возят своите собственици, най-доброто място в Серия 7 всъщност е зад волана. Не че вторият ред не предлага разкошен комфорт, масаж, отопление, вентилация, автоматични щори и комуникационни 10-инчови екрани. Напротив – там човек буквално „потъва“ в разтоварващ лукс и тишина зад дебелите 5 мм ламинирани стъкла на вратите.

Шофирането на лимузината обаче действа като приятен наркотик, особено в моторизацията 750i. Великолепният бензинов битурбо мотор V8 с работен обем 4,4 л и директно впръскване доставя пир за сетивата на любителите на големите двигатели. Той е неусетно тих при ниски обороти и в екологичен режим, но се превръща в гръмогласен звяр при здраво настъпване на газта в спортни настройки. Чудовищният въртящ момент от 750 Нм е наличен още от 1800 оборота, а максималната мощност от 530 конски сили се достига при 5500 оборота. Ускорението шеметно и зарежда пътниците с ударни дози адреналин. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Моторът V8 е истински технически шедьовър, модернизиран из основи – от коляновия вал до клапаните, за да предложи максимална динамика и ефективност. Тази конфигурация от осем цилиндъра може да накара ортодоксалните фенове да забравят все по-рядко срещаните вече мотори V12. За щастие BMW продължава да предлага Серия 7 и във вариант V12 с удължена каросерия, но при нея мощността е само с 55 конски сили и 100 Нм повече.

 

 

 

Хибриди и(ли) поне 6 цилиндъра

В двигателния отсек на Серия 7 вече няма да се монтира 4-цилиндров мотор. Новите Plug-in хибридни модификации се конфигурират с редови 6-цилиндрови двигатели. Така например моделът 745e съчетава трилитров бензинов агрегат с 6 цилиндъра и компактен електромотор. Системната мощност възлиза на 394 к.с. и 600 Нм, а електрическият пробег е увеличен до 54-58 км. Хибридите се предлагат с предно и двойно предаване.

Чисто бензиновите модели са 750i с 4,4-литров битурбо двигател V8 (530 к.с., 750 Нм) и M760Li с 6,6-литров мотор V12 (585 к.с., 850 Нм). Те серийно са оборудвани с интелигентната 4х4 система xDrive. Тя е стандарт и за трилитровите дизелови варианти 750d (400 к.с., 760 Нм) и 740d (320 к.с., 680 Нм) и е опция за базовото изпълнение 730d (265 к.с., 620 Нм). Всички модификации на Серия 7 са екипирани с 8-степенна автоматична трансмисия със специфични настройки в зависимост от двигателя.

 

 

Въздушното окачване – гарант за върхов комфорт

На пътя обновената Серия 7 се представя безупречно и като комфорт, и като динамика. Това се дължи до голяма степен на високотехнологичното адаптивно въздушно окачване на предния и задния мост и интегралното кормилно управление. Въпреки солидните размери на каросерията с дължина 5,26 м (в стандартен вариант) маневрирането е удивително лесно. Многобройните електронни системи и комбинацията от камери и радари свеждат до минимум риска при паркиране в тесни и ограничени пространства. Водачът трябва много упорито да пренебрегва предупрежденията на електрониката, за да причини щета на автомобила при извършване на маневри.

При пътуване на дълги дистанции и при по-висока скорост пневматиката снижава лимузината по-ниско до асфалта. Така се намалява въздушното съпротивление и се повишава комфортът. В това отношение нищо не може да замени въздушното окачване, което е гарант за най-приятното придвижване от една до друга точка. Дали пътуването ще бъде тихо и спокойно, или динамично и по-шумно, зависи от избора на режим на работа на автомобила – така водачът може да променя характера на лимузината. Модерните технологии като адаптивен круиз контрол с функции за завиване и водене в лентата позволяват движението да се извършва полуавтоматично при наличие на ясна маркировка.

Работата с многобройните системи на борда също е улеснена до максимум. Водачът управлява с лекота различните функции от информационно-развлекателната система – чрез кръглия контролер до скоростния лост, с докосване на сензорния екран или с жест на ръката пред него. Изцяло дигиталните уреди показват прегледно всички данни, като изображението може да се конфигурира според личните предпочитания. Усещането за човека зад волана е за супер хайтек кокпит, в който има много сложни функции, но с лесно управление.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.