В окото на бурята

Едва ли има друг сериен лек автомобил, в който водачът се чувства толкова близо до “Формула 1”, както в AMG Purespeed.

AMG пусна сериен автомобил без покрив и челно стъкло

Струва 920 000 евро без данъци

Най-зрелищният SL модел на Mercedes вече “захапа” асфалта, след като обра суперлативите с радикалния си дизайн, когато беше показан за първи път през миналата година. Конструкторите от AMG прилагат защитната система Halo от болидите във “Формула 1” и това действително превръща роудстъра в уникален и изключително рядък екземпляр сред разнообразната автомобилна “фауна”. Той ще се произведе само в 250 броя, а нетната му цена е 920 000 евро.

Предпазният надлъжен ролбар в следата на открития кокпит играе ролята на щит за водача и пътника. Моделът е фокусиран върху абсолютно върхово представяне и неслучайно носи означението AMG Purespeed.

Пуристичният дизайн е ориентиран към “чистата скорост” и максимална динамика от света на моторните спортове. Без покрив и без челно стъкло автомобилът може да се управлява със слънчеви очила при скорост до 50-60 км/ч, а за по-бързо темпо са необходими каски. Те са включени в цената на колата и не само са боядисани в същия цвят като колата, но и разполагат с интегрирана аудиосистема. Така водачът и пътникът могат да разговарят или да осъществяват телефонни разговори, дори когато са в “окото на бурята” при ураганен вятър от високите скорости.

Абсолютно пуристичен открит дизайн без покрив и без челно стъкло.

Задвижването на AMG Purespeed е не по-малко впечатляващо от дизайна. Двигателят V8 с обем 4,0 л и турбо пълнене генерира мощност от 585 к. с. и 800 Нм въртящ момент (както в стандартния модел SL). Тук е изненадващо, че инженерите на AMG не са впрегнали още малко коне в системата. Но дори и така куражлиите да натиснат здраво газта ще ускорят за 3,6 секунди от 0 до 100 км/ч и ще достигнат максимална скорост от 315 км/ч.

Керамичните спирачки гарантират впечатляващо забавяне и дават усещане, че дивата мощност лесно може да бъде овладяна. Регулируемото окачване, задвижването на четирите колела, активните аеродинамични елементи и завиващият заден мост също допринасят за върховото представяне.

Защитният надлъжен ролбар над пътническата клетка е взаимстван от системата Halo във “Формула 1”.

Най-четени