Всеки втори жертва на онлайн измама

ЕК призовава потребителите да се пазят от оферти, които изискват спешно действие или предоставяне на данни за лични сметки.

ЕК с кампания за защита на потребителите

Внимавайте за агресивни оферти в интернет

Техниките за продажба крият рискове за потребителите

Близо 56% от пълнолетните хора в Европейския съюз са станали жертва на онлайн измама. Според проучване на Европейската комисия това се дължи на зачестилите фишинг атаки, които се разпространяват масово сред хората чрез имейли, социалните мрежи или лични съобщения.

Ниската обществена осведоменост по темата също допринася за високия процент на измамени потребители в онлайн пространството, показва изследването.

Затова ЕК призовава европейските потребители да се пазят от оферти, които изискват спешно действие или предоставяне на данни за лични сметки. Клиентите трябва да внимават и при покупка на стоки на анонимни търговци. Един от ефективните начини за справяне с проблема е и контролът върху начините, по които организациите предлагат продукти и услуги онлайн.

За да се избегнат злоупотреби, ЕК съветва потребителите да са наясно с техниките за продажба чрез директен призив. Търговските съобщения от типа “уникална възможност”, “единственият продукт, предлагащ ефективна защита”, “единственият комплект за тестване за домашна употреба” или продаван на “най-ниската цена на пазара”, придружени със “само днес” или “бърза разпродажба” трябва да бъдат проверявани редовно преди да се последват линковете от тях, съветват експертите. Всеки администратор на платформа също би следвало да съдейства при наличие на съмнителни търговски съобщения на неговия сайт. Ако не получат необходимата помощ, потребителите могат да се обърнат към компетентните национални органи.

За целта ЕК е създала и кампания, наречена “Твоето бъдеще. Твоят избор”. Като част от нея Комисията предлага информационно видео по темата за безопасност в Интернет: EC AV PORTAL (europa.eu).

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес