Цветанов на дискусия за новите закони за шофьорите: Защо да не сложим поне 3 камери на отсечка като София-Пловдив

Хванаха бургазлия да “готви” дрога в Сливен

Зам.-кметът на “Младост” Румен Русев пред “Труд”: Иванчева бавеше всичко

Третото дете на Кейт и Уилям е момче

Благоевград и още четири общини ще изграждат инсталации за преработка на отпадъци

Жандармеристката, уцелена от бомбичка: Това не успя да ме пречупи

Земеделски производител и авери нападнали младежи да признаят кражба на гориво

Плащаме по-скъпо и за по-некачествени храни от хората на Запад Ядем шоколад с по-малко какао, а децата ни - мляко с повече палма

Съветът на Европа: Общественото отношение към мигрантите и бежанците в България е отрицателно

20 убити и 40 ранени при въздушен удар по време на сватба в Йемен

Нов паркинг за 100 возила изграждат под Царевец в Търново

Каруца, управлявана от 16-годишно момче, блъсна дете

Илияна Йотова: Младите хора имат основна роля в разговора за бъдещето на ЕС

Прокуратурата иска постоянен арест за шефа на РУ Раковски Георги Илиев

Най-малко десет ранени при нападение срещу мигранти на гръцки остров

Вятърът на промяната

В последните седмици Opel не може да се оплаче от липса на медийно внимание. Основаната от Адам Опел компания има над 150-годишна история и сме свикнали произвежданите от нея новини да са свързани с произвежданите от нея коли. Тази естествена логика беше нарушена в началото на март със сделката, при която френската група PSA (Peugeot, Citroen и DS) придоби собствеността върху Opel срещу 1,3 милиарда евро. Немската марка прекара последните близо девет десетилетия в рамките на концерна General Motors и промяната няма как да стане неусетно, сякаш паркираш автомобила си от едно място на друго. Става въпрос за огромни производствени мощности, развойни центрове, суровини, технологии, човешки ресурси и човешки съдби…

Ето защо с нескрито любопитство престъпвам прага на централата и завода на Opel в Рюселсхайм, откъдето толкова много шум се вдигна в последния месец. Поводът на визитата там е новата Insignia. Новината за премиерата на модела на женевския автосалон сякаш остана в сянката на корпоративната новина за смяната на собствеността върху Opel. А този великолепен автомобил не заслужава да стои в сянка и в следващите месеци ще спечели своето място под слънцето, защото го заслужава.

И така – две седмици след официалната сделка за Opel и само ден след производството на първата серийна Insignia аз влизам в завода, чието начало е поставено в далечната 1899 г. Паркингите са претъпкани със стари и нови корси, вектри, астри на хилядите работници. Тук може да се види, че дори коли на по 20-25 години, че и повече, се намират в перфектно състояние и собствениците им продължават да си ги карат. Спомням си една скорошна статистика на КАТ, според която Opel е втората най-разпространена марка коли в България с близо 450 000 превозни средства. Всичко това е потвърждение, че германската компания умее да създава коли и потребителите го оценяват. Това е нейната сила, а не корпоративните игри. Затова се радвам, че ще се запозная и ще шофирам новата Insignia. Най-сетне на дневен ред отново излизат автомобилите, а не акциите.

С близо един милион продажби в Европа и награди за кола на годината в Европа и България досегашната Insignia паркира на престижно място в историята на Opel и автомобилната индустрия. Новото второ поколение на модела може би ще е последният „истински Opel“. Аз бих добавил, че това е най-добрият Opel за всички времена, в което се убедих след 200-километрово шофиране по високоскоростните немски аутобани, планински изкачвания със завои и натоварен градски трафик. Всички слабости на първата генерация са отстранени. Колата е по-лека, по-широка, по-пъргава, по-прегледен кокпит. Дизайнът е въпрос на вкус, но виждам, че Insignia се харесва от всички с атлетичните си форми.

Новата платформа Epsylon 2 позволява на конструкторите да свалят теглото на автомобила с до 175 кг в сравнение с досегашния модел. Резултатът – автомобилът се управлява с удивителна лекота, държи се чудесно в завоите и създава усещане за пъргавина. Междуосието е увеличено с 9,2 см до 2,84 м и това осигурява повече място за краката на пътниците на втория ред, както подобава на една лимузина в средния клас. Багажният обем е 490 л, като набъбва до 1450 л при сгъване на облегалките. Каросерията е пораснала на дължина с 5,5 см до 4,90 м, но покривът и седалките отпред са снижени с 3 см. По този начин и отвън моделът изглежда спортен, и отвътре се усеща като такъв и сякаш е значително по-широк.

Удоволствие е да се настаниш в ергономичните седалки (предните са с отопление, вентилация и масаж), заслужили специалната награда на германската медицинска асоциация за здрави гърбове, защото не се уморяваш в продължение на часове зад волана. Пред теб се е ширнало красиво табло с добре подредени уреди и дигитални показатели, включително на температурата на маслото и ампеража за заряд на акумулатора. Тези дребни на пръв поглед подробности засилват впечатлението, че управляваш много сериозна машина, каквато е Insignia. Когато веднъж използваш прегледния Head-Up дисплей на челното стъкло, вече искаш винаги да разполагаш с него и да разчиташ на точната и навременна информация за маршрута и пътните знаци. Бързо се свиква и с големия цветен тъчскрийн на централната конзола – командният пулт на инфо-развлекателната и други системи. Изисква се време, за да се разровиш в тях и да откриеш богатите им функции (ще разкажем за тях в някои от следващите автомобилни страници в „Труд“).

Сега идва ред на двигателите, които на този етап са с мощност от 110 до 260 конски сили. Специална похвала за тихия и енергичен 1,5-литров бензинов мотор с турбо, който генерира 140 и 165 конски сили. По-големият 2,0-литров бензинов турбоагрегат с 260 конски сили превръща Insignia в стрела (0-100 км/ч за 7,3 сек, макс. скорост 250 км/ч) и се предлага само с новата 8-степенна автоматична скоростна кутия и авангардна система 4х4 с два съединителя на задния мост вместо стандартен диференциал за векторно разпределение на въртящия момент между колелата в различно съотношение. Всичко това подобрява пътното поведение при бързо каране в завои, тъй като мощният двигател те подканя да натискаш здраво газта. Дизеловата гама се състои от 1,6-литров мотор с мощност 110 и 136 конски сили плюс 2,0-литров със 170 конски сили. Възможността да променяш характера на автомобила чрез адаптивната система Flex-Ride показва най-доброто, на което е способна Insignia в трите основни режима – магистрален, спортен и стандартен. Дотук по всички показатели флагманът на Opel се представя на ниво. Вятърът на промяната не би трябвало да донесе негативи за компанията, щом разполага с такива автомобили компанията.

Хотелски резервации се правят от колата

Новата Insignia е натъпкана с технологии в помощ на водача. Интелигентните матрични LED светлини с обсег 400 м освобождават водача от задължението да превключва на къси и дълги, като във всеки един момент осигуряват оптимална видимост и осветяемост, без да се заслепяват другите автомобили. Чрез четири камери на екрана върху конзолата се прожектира изображение на 360-градусова видимост за по-лесно паркиране. Адаптивният темпомат разполага с функция за автоматично аварийно спиране. Асистентът за запазване на лентата придържа колата и предотвратява отклонения. В гнездо до скоростния лост могат да се зареждат безжично смартфони.

В допълнение Insignia се предлага с марковата за Opel услуга OnStar за осъществяване от колата на телефонна връзка с личен асистент, чрез който пътниците могат вече да направят резервация за хотел, да намерят свободен паркинг и да получат най-различна информация, свързана с пътуването и автомобила им. Opel въвежда и програма Exclusive за персонализация на Insignia изцяло по вкуса на купувача.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.