Ген.-майор Михаил Попов: Поради увеличения интерес в Сухопътни войски са обявени още над 160 места

Поради увеличения интерес към обявените вакантни места за военнослужещи в Сухопътните войски вече има министерска заповед, с която са обявени допълнително още над 160 вакантни длъжности във военните ни формирования. Това каза командирът на Сухопътните войски генерал-майор Михаил Попов днес, 10 май, по време на събитието от кампанията „Бъди войник“ в град Карлово. Той заяви, че увеличеният интерес към конкурсите за Сухопътните войски е и един от положителните резултати от кампанията, съобщиха от МО.

В отговор на журналистически въпрос генерал-майор Михаил Попов сподели, че некомплектът затруднява подготовката, тъй като допълнително натоварва личния състав. „Мога със задоволство да отбележа, че личният състав на Сухопътните войски изпълнява задачите си с професионализъм и желание и това ни позволява в последните две години да изпълняваме всички задачи по бойната подготовка“, категоричен беше генерал-майор Михаил Попов. Той допълни, че броят на рапортите за напускане намалява и изрази надежда, че тази тенденция, както и нарастването на броя на кандидатите за постъпване на военна служба ще се запази. Командирът на Сухопътните войски съобщи, че до края на годината в най-големия вид въоръжени сили ще бъдат обявени още три конкурса – през юли, октомври и декември.

Началникът на политическия кабинет на министъра на отбраната Илия Налбантов заяви пред медиите, че през 2020 г. за трета поредна година възнагражденията на военнослужещите ще бъдат увеличени с 10%. „За нас е много важно да покажем на обществото какво представлява Българската армия, каква е истинската същност на войнишкия труд и какво е въоръжението на нашата армия“. Той подчерта, че освен привличане на кандидати за военна служба, целите на кампанията „Бъди войник“ са обръщането на общественото внимание към армията и патриотичното възпитание на младите хора. „Изпълнението на последните две цели ще бъде видимо в годините, които предстоят“, каза в заключение началникът на политическия кабинет на министъра на отбраната.

Гостите и гражданите на Карлово имаха възможност да видят образци от автомат и картечница „Калашников”, ръчна противотанкова гранатохвъргачка, снайперови пушки „Хеклер и Кох” и „Драгунов”, пистолет „Зиг - Зауер”, както и образци на преносими зенитни комплекси. Най-голям интерес младите хора проявиха към бойните машини - 122 мм. самоходна гаубица 2С-1 и 120 мм минохвъргачка „Тунджа”, които са на въоръжение в състава на 61-ва Стрямска механизирана бригада. На статичния показ бяха демонстрирани още и оборудването, и снаряжението, с което са окомплектовани военнослужещите от Сухопътните войски.

Специалисти от Сухопътните войски демонстрираха способностите на роботизираната система модел „510 Packbot“ при обезвреждане на кола-бомба.

Информационната борса беше посетена от десетки ученици и студенти, които бяха запознати с обявените конкурси за войнишки длъжности във Въоръжените сили, като и със сроковете и условията за кандидатстване по тях.

Събитието от националната информационна кампания „Бъди войник“ традиционно завърши с концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили, който се проведе на централния площад в града.

На събитието присъстваха още командирът на 61-ва Стрямска механизирана бригада бригаден генерал Пламен Йорданов, кметът на община Карлово д-р Емил Кабаиванов, представители на родолюбиви съюзи, граждани и гости на града.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България