Германия въвежда нови ограничения срещу „Фейсбук“

Американската социална мрежа Фейсбук изгради огромен рекламен бизнес върху това, което знае за своите ползватели. Възможно е обаче тъкмо огромната база данни на компанията да се превърне в най-големия й проблем. Тази седмица германската атимонополна служба излъчи първо предупреждение като реши, че „Фейсбук“ злоупотребява с позицията си на пазара с комбинирането на данни от други платформи, съоби БНТ.

"В бъдеще, „Фейсбук“ вече няма да може да принуждава ползвателите си да се съгласяват с неограничено събиране на данни, които не са на платформата,но са в профилите", обясни Андреас Мундт, председател на антимонолната служба на Германия.

Целта на германските регулатори е да преустановят събирането и свързването на различна по вид информация, представлявала интерес за потребителя.

Така влиянието на „Фейсбук“ при обмена на данни със странични приложения, като „Туитър“, „Уотсап“ и „Инстаграм“ ще бъде ограничено.Образно казано, данните ще остават само при платформата, върху която се намират.

Коментари

Задължително поле