Господар на сигурността

Infiniti QХ60 събира в едно всички най-модерни системи за безопасно пътуване

Новият модел е фабрично оборудван със седем места

Мракът отдавна се е спуснал по българските пътища. Почти всеки ден новините започват с трагедии, почернени семейства. Думата “сигурност” набира все по-голяма актуалност и значение в българската действителност.

Какво търсят шофьорите? Комфорт – безспорно. Красота – задължително. Но всичко това остава на заден план. На родния път вече се появи един истински господар на безопасността. Правен е в Щатите, а е роден в Япония. Премиум марката Infiniti пусна на пазара новия SUV QX60. По-различен от всички останали в своя дом, но съчетаващ всичко най-добро от събратята си.

“Моделът сред най-важните, коио сме пускали на пазара – твърди Игор Гжеховияк, регионален директор на компанията за Централна и Източна Европа. - Той въплъщава всичко, което е типично за Infiniti. Потребителите в този район, включително в България, търсят такъв тип автомобили.”

Infiniti QХ60 фабрично е оборудван със седем места, което позволява ползване на данъчен кредит. Но най-важното в него е наличието на всички най-модерни системи за сигурност, познати на автомобилния небосклон. Камерите на QХ60 непрекъснато следят пътната маркировка и предупреждават за напускане на лентата. Ако все пак водачът отклони автомобила, му сигнализират мигновено.

Новото ниво на безопасност в този SUV е системата за екстремно спиране. Тя блокира педала на газта и сама задейства спирачките, когато прецени, че има риск от сблъсък. QX60 разпознава сам обектите, движещи се пред него или в пътната лента.

Изключително удобство – и в градското задръстване, и при отегчително каране на дълъг път, е системата за предупреждение при челен сблъсък. Стане ли дистанцията прекалено къса, тя дава светлинен и звуков знак на шофьора и стяга коланите. Друга новост е технологията Backup Collision Intervention. Тя изпълнява подобна функция, но при шофиране на заден ход. Infiniti QХ60 просто не дава да се блъснете. За това помага и системата за наблюдение на “мъртвата зона”. Има ли в “нея” движещи се обекти, първо сигналът е светлинен, после – звуков. Автомобилът сам започва “да бяга” от удара.

Неведнъж сме изправени пред ситуация за потегляне под наклон. За нея се грижи асистентът Hill Start Assist. Тази система държи здраво спирачките, докато не бъде натиснат педалът на газта.

Infiniti QХ60 контролира внимателно спазването на дистанция – нещо, което много, особено по-млади шофьори, пренебрегват. Системата Distance Control Assist не само следи пътя, не само предупреждава за твърди близка опасност, но и сама “натиска” спирачките при нужда. Не се съобразява, ако кракът на шофьора е върху газта.

QХ60 е колкото голям, толкова и стабилен на пътя. Дори лоша настилка и много завои не могат да нарушат траекторията му. Внушителните 20-инчови лети джанти го правят още по-чувствителен и маневрен.

 

Догодина ще има и хибрид

262 коня и разход само 10,7 л/100 км

54_3Новият модел на Infiniti e оборудван с 3,5-литров V6 двигател, който “изтисква” до последната капка горивото. Мощността му е 262 конски сили, а разходът за тях – едва 10,7 л/100 км. Автомобилът набира от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди.

До дясната ръка на шофьора има бутон, с който се сменят четири различни режима на шофиране. Изберете ли ECO, то автомобилът сам не позволява твърде силно натискане на газта. А тогава разходът спада.

Другите режими са “стандартен”, който е характерен за делнични пътувания. Искате ли по-агресивно поведение, за вас е “Спорт”. А изключително ценен за предстоящите зимни условия е “Режим на сняг”.

Следващата година Infiniti ще пусне и хибриден вариант на QX60.

 

Пример за семеен автомобил

Всеки пътник може да си настройва температурата

54_2Infiniti QХ60 е истински пример за семеен автомобил. От третия ред, най-често използван от деца, има панорамна гледка към пътя. Седалките на втория могат да се преместят или сгънат с една ръка, дори с монтирано детско столче там. Трябва ви място за голям багаж?Проблеми няма. В зависимост от нуждите пространство се отваря с преместване или напълно сгъване на седалките. Ако е „изчезнал“ третият ред, обемът на багажника е 1147 литра. А ако го няма и вторият, то пространството набъбва до 2158 л.

Разни хора, разни „климатични пояси“. Системата за тризонов автоматичен температурен контрол с микрофилтър позволява на всеки пасажер да създаде своя зона. Шофьорът и спътникът му контролират градусите от арматурното табло, а тези зад тях – от конзола.

В задната част на предните седалки има монитори, на които всеки индивидуално може да гледа, каквото пожелае. Навигационният екран е напълно независим от тях.

Акустичната система Bose с мощност 358W включва 15 високоговорителя и 2 суббуфера. Звукът в кабината е съвсем реалистичен, а този от пътя и вятъра остава някъде отвън.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили