Да играеш на гоненица с карти Участниците следят онлайн движението на своето тесте

Дизайнът на Cards2Go

Хиляди млади българи са увлечени от т.нар. ескейп стаи – мистериозни помещения, в които за 60 минути участниците трябва да решат загадки, за да намерят изход и да излязат. Сега екипът, който преди 3 години създаде първата ескейп стая на Dextrophobia Rooms в България, стартира нова инициатива. Тя бе представена на първата Dextronight, която събра почитатели на ескейп рум преживяванията.

Новият проект се казва Cards2Go и представлява тесте от 55 карти с предизвикателства. Идеята е всички мисии да се изпълняват в градски условия и реално време. Картите са групирани в няколко категории – „Предай”, „Създай”, „Играй”, „Развий”, „Познай”, „Опознай”. Всяка съдържа предизвикателство, което провокира да бъдем креативни, общителни и добри.

„Карта от категорията „Създай” те предизвква да направиш нещо ново от неизползваеми неща, да го подариш на приятел или непознат заедно с картата, която след това се предава на трети човек, и така веригата продължава”, разказа пред „Труд” Александър Грозданов, един от създателите на инициативата.

Карта с „Опознай” изисква да се запознаем с повече хора и да бъдем по-контактни. „Пример за такава игра е да срещнеш някой на улицата, да го докоснеш и да му кажеш „Ти гониш”.Така може да се създаде най-голямата игра на гоненица в страната”, казва Александър.

Идеята за Cards2Go е вдъхновена от желанието на екипа да създаде нов проект, който да забавлява хората и да има положителен ефект върху тях. „След успеха на ескейп стаите усърдно търсихме нова инициатива, която да е мащабна. Подобен проект е имало преди години в САЩ и решихме да го направим и тук, като целта ни е да привлечем млади и активни хора, на които да дадем средство, чрез което да комуникират по лесен и забавен начин”, казва Александър.

Слоганът на проекта е „Изиграй си картите”, защото целта е да се изпълнят всички мисии и картите да бъдат предадени на други хора, които да продължат инициативата. Всеки участник може да следи докъде е стигнало неговото тесте чрез онлайн регистрация в сайта Cards2Go.bg.

Александър споделя, че връзката между ескейп стаите и играта с карти е в това хората да се забавляват и разнообразяват ежедневието си. „Смятаме, че двата проекта се допълват. Другото нещо, което ги свързва е, че както стаите, така и някои от картите изискват решаването на загадки преди тяхното изпълнение”.

Мистерията в ескейп стаите се крие в това хората да решават загадки и да преминават през поредица от предизвикателства, за да успеят да излязат навреме. „В стаите има много сценография, осветления, звуци. Случват се много неща, през които преминаваш, и всички те са една голяма комбинация, която затваря тази история, в която главният герой си ти”.

Първата стая екипът на Dextrophobia създава преди три години, днес има три такива в София и една в Банско. Името идва от думата „декстрофобия”, което означава страх от неща, които се намират отдясно. „Самата фобия леко навява нещо мистично и страшно, а съставката „екстра” като „екстрийм” е свързана с нещо екстремно, защото все пак има някакъв вид екстремен момент”, казва Александър.

Да решиш загадка за половин час

Всякакви хора преминават през стаите, най-вече млади на възраст между 20 – 29 г. Голяма част от отборите успяват да се вместят в рамките на определеното време и да излязат за 50-60 минути, а рекордът за най-бързо решаване на загадките е около 30-35 минути.

Александър споделя, че с екипа му се стараят да надграждат постигнатото и да създават нови проекти. Надяват се Cards2Go да придобие широка популярност. Имат планове да направят още стаи, които да забавляват и разнообразяват ежедневието на хората.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Много добре!
    Но направете нещо и за старите с бъстунчета. Те са по голяма аудитория 🙂

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.