Климатолог: Отклоняването от климатичните норми ще става все по-голямо

Десетима са осъдени за участие в наркогрупа в Добричко

Съд в Страсбург призна правото на Италия да не приема хуманитарен кораб със спасени мигранти

Ген. Атанасов за скандала с апартаментите: Цветанов каза, че няма кой да го накаже и се оказа прав

Кога на мъжа започват да му растат крила

Министър Петкова: Правителството няма отношение на кого ЧЕЗ ще продаде активите си в България

Сан Франциско забрани продажбата на електронни цигари

Протест срещу застрояването в столичния квартал Гоце Делчев

Народното събрание обсъжда годишния доклад на ВСС за 2018 година "Обединени патриоти" започват консултации за партийните субсидии

Робърт Милът дава показания за руската намеса в американските избори

Ердоган заяви, че Турция ще продължи със сондажите в Кипър

Създават Център за безопасно движение по пътищата

Обилни валежи с гръмотевици в 5 области днес

Мълния падна на метри от мъж в Монтана Не е пострадал сериозно

Тръмп смята, че доларът е твърде силен, обвинява за това политиката на ФЕД

Дизайнерско лице, офроуд сърце

Англичаните са луди по футбола и добре знаят максимата, че когато един отбор печели, промени в него не се правят. Първото поколение Range Rover Evoque спечели досега близо 800 000 клиенти на марката, затова изглежда твърде рисковано по него да се правят сериозни промени. Втората генерация на британския бестселър застава на пазарен старт, като е претърпял промени само там, където е необходимо, за да бъде на топниво и през следващите години.
Корекциите във външния вид са незначителни и дори могат да останат незабелязани. Новият модел обаче изглежда малко по-стилно, по-спортно и по-модерно. Дизайнерите са пипали много предпазливо по визията. Предните светлини са по-тесни и издължени, линията на покрива се снижава по-силно назад, сменена е решетката, а междуосното разстояние е увеличено с 2 см.
С новите матрични LED фарове автомобилът изглежда по-самоуверен. Дръжките на вратите са разположени по-ниско, така че цялата странична линия е свалена надолу. Ръкохватките, които са потопени в каросерията, са устойчиви на замръзване и гарантират сигурен достъп до автомобила при температури дори под минус 40 градуса. Подобни дръжки на вратите използва и Tesla, но собствениците на американските електромобили имат голям проблем с отварянето в студените месеци поради замръзване.
Значително по-динамично изглежда задната част на новия Evoque, тъй като и тук светлините са по-тесни и дълги, преминавайки от калниците във вратата на багажника с безконтактно отваряне. Зад нея вместимостта на товарния отсек е увеличена до 591 л. При сгъване на задните седалки багажното пространство става 1383 л. Благодарение на новата архитектура с повишено ниво на сигурност и на увеличеното междуосие, макар и само с 2 см, пътниците в кабината също имат повече място на разположение. Така задната седалка става по-комфортно място за настаняване. Предлаганият стъклен покрив (фиксиран или с отваряне) доставя щедро светлина в купето през деня. Вечер атмосферата на борда също е приятна благодарение на ефектното амбиентно осветление, чийто цвят се определя от водача. Друго удобство е двойният подлакътник между предните седалки, който се регулира отделно за шофьора и пътника.
Сериозна новост е 48-волтовата система за подпомагане на задвижването, която превръща Evoque в „мек“ хибрид. След натискане на спирачката при ниска скорост до 17 км/ч автомобилът потегля отново на ток. При ускорение акумулираната при спиране енергия се използва за допълнителна мощност към конвенционалния двигател. Това повишава динамиката и намалява разхода на гориво.
Купувачите имат избор между два четирицилиндрови мотора с работен обем 2,0 л. Дизеловият е в три нива на мощност – 150, 180 и 240 к.с. (мек хибрид), като най-ниското се предлага и с предно предаване. Високият въртящ момент гарантира еластичност и добро ускорение. В зависимост от конфигурацията скоростната кутия е 6-степенна механична или 9-степенна автоматична от ZF. Бензиновите варианти са с 200 и 250 к.с. Пословичното за марката двойно предаване с адаптиране на настройките в зависимост от терена дава сигурност, че Evoque винаги стои стабилно на пътя. Производителят гарантира, че е подобрена проходимостта в офроуд условия. Способността за преодоляване на водни препятствия вече достига дълбочина 60 см, но кой би искал да вкара това дизайнерско „бижу“ в блато? Все едно да си купиш лъскави обувки от престижна марка и да нагазиш с тях в калта, защото не пропускат вода…

Всичко е дигитално, дори огледалото
Интериорът на новия Evoque грабва окото с равни повърхности, качествени материали и изчистен дизайн, граничещ с минимализма. Намален е броят на бутоните и превключвателите. Като на смартфон повечето функции се управляват от централно разположен цветен тъчскрийн. Цялата централна конзола е оформена като модерен таблет от две части. Горната е основна и служи за работа с основните системи, а долната част е за климатизацията и режима на шофиране. Като алтернатива на кожата се въвеждат премиум тапицерии от висококачествен текстил, произведен от рециклирани полиестери и пластмаси.
Всички индикатори в купето са дигитализирани, дори вътрешното огледало, което представлява цифров екран. То е свързано с камера в задната част на покрива, която показва подробна картина от зоната зад автомобила. Тази функция се активира с бутон на самото огледало, което може да бъде използвано и в стандартния си вид. Предимствата на изображението от камерата е по-добрата видимост, а също така и пътникът отпред може да следи какво се случва зад колата.

Пълен комплект защита и помощ
Водачът на новия Evoque е подпомаган от много електронни системи. Сензорите и камерите в автомобила осигуряват удобства като автоматично паркиране, 360-градусова видимост от птичи поглед, следене на трафика зад автомобила и за странични опасности. Цветен Head-up дисплей представа директно пред погледа на шофьора в челното стъкло важни данни като скорост, предавка, навигационни напътствия и др.
Адаптивният автопилот с функция за спиране поддържа безопасна дистанция до превозното средство отпред, дори когато то намалява скоростта до пълен покой. При смяна на лентата и наличие на друг автомобил в мъртвата зона, в съответното външно огледало се активира предупредителен светлинен сигнал, а на волана автоматично се упражнява усилие в посока, предотвратяваща евентуален инцидент. Функцията за аварийно спиране при опасност от челен сблъсък работи до 160 км/ч, като най-напред дава индикация на водача, а при липса на реакция спирачките се задействат.
На хлъзгава настилка се активира система за подпомагане на потеглянето, независимо в какъв режим е автомобилът. Асистент за спускане по наклон позволява движението да става с постоянна ниска скорост – така не се налага водачът да натиска спирачката, а да се съсредоточи само върху работата с волана. До 30 км/ч може да се движите в офроуд и на круиз контрол и отново да не мислите за педалите на газта и спирачката.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.