На 26 май 2019 да почерпят

Вениамин, Симона, Тодор и Ивана отпаднаха след първия концерт на живо в „Гласът на България“

Тино от „Гласът на България“ вкара чалга хит във филм на Тарантино

Лекуват в „Пирогов“ момче, поразено от токов удар в Северна Македония

Клуб на БГ професионалисти превзема Вашингтон Организацията помага на сънародниците ни да се реализират по-добре в Америка

Битката на финалистите в „Гласът на България“ започна

Британски алпинист загина на слизане от Еверест

Амелия Личева – във фокуса на Българския П.Е.Н.-център

Текстописецът и продуцент Крис Янг пред “Труд”: Дара е енергийно торнадо

51-годишен мъж, изпаднал в мозъчна смърт, стана донор на черен дроб Мъжът е приет във Великотърновската болница с тежка травма

Запорираха сметки и имоти на кмета на Септември Марин Рачев и съпругата му

Откриха ДНК следи от заподозрения за експлозията в Лион

Без тениска на бала, моля! Благотворителността ви да е по мярка…

Българка в Лион: В момента, в който е избухнала бомбата, чухме силните писъци

Международен трибунал на ООН постанови Русия незабавно да освободи арестуваните украински моряци

Димитър Маргаритов: Анонсите за отстъпки невинаги са коректни

Димитър Маргаритов

„Понякога си купуваме ненужни неща, притиснати от факта, че само в рамките на един ден имаме някакъв „прозорец”, в който можем да го направим с голямо намаление”, посочи Маргаритов и обърна внимание на това, че анонсите за отстъпки невинаги са коректни. „Наши проверки установяват случаи, в които има обявяване на гръмки проценти намаления, но те се отнасят за крайно ограничен асортимент в даден търговски обект или пък там въобще не са зареждани стоки в този порядък. По-скоро потребителите са примамени да посетят магазина и там вече все нещо ще си купят. Прибързаните решения не са най-добрият вариант”, коментира Маргаритов пред БНТ.

И все пак, ако решим да се откажем от покупка от търговската мрежа, бихме могли да получим обратно парите си за нея, но само ако търговецът предварително е поел такъв ангажимент.

Председателят на КЗП потвърди, че е напълно възможно офертите от типа „плащаш едно, взимаш две” да са изцяло коректни. Според него, това е така, защото търговецът преценява, че е по-изгодно за него да пласира една или друга стока по този начин, вместо да загуби от нея 100%, като я изхвърли. „Това ще минимизира тази загуба и ще даде възможност на потребители, които желаят при това положение да си закупят един или друг продукт, да го направят по-изгодно за тях. Най-важното е, когато става дума за складови наличности, които са постояли доста тук и там, стоката да е в срок на годност и да е подходяща за експлоатация”, уточни той.

При покупката на стоки втора употреба потребителите запазват всички свои права по закон, посочи Маргаритов. „Ако има дефект, имат право на рекламация”, даде пример той. И добави, че търговецът е задължен да предостави цялата информация относно цените и тяхното формиране. „В случай че става дума за битова електроника – техническите характеристики, гаранционните срокове и начините, по които може да бъде решен евентуален проблем”, каза още той.

Маргаритов предупреди, че при преливането на кампанията „Черен петък” в Коледно-новогодишните намаления може да се стигне до констатирани и санкционирани от контролния орган в минали периоди случаи на нелоялни практики. „Слага се един процент за „Черния петък”, после се добавя още някакъв процент – да, цената се сваля още малко, но търговецът механично събира тези два процента и изведнъж вие виждате един бомбастичен процент 50-60, а истината е, че в рамките на новата кампания новата цена е с около 20% по-ниска от досегашната”, описа възможна ситуация той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.