До сладкия живот се стига с ново Ferrari

Моделът Roma носи духа на епохата Dolce Vita от 60-те години

Пътят до сладкия живот се изминава изключително бързо с най-новото Ferrari. Култовата италианска марка представи красиво купе, което носи многозначителното име Roma. Това е препратка към сладкия живот във Вечния град през 60-те години и знаметия филм на „La Dolce Vita“ на режисьора Федерико Фелини от този период с участието на Марчело Мастрояни и Анита Екберг. Неслучайно автомобилът с конфигурация 2+2 места бе представен на площад „Пиаца ди Спаня“ – един от символите на Рим.

Зад скосения спортен волан на Ferrari Roma водачът живее на бързи обороти. Купето разполага с предно централно монтиран двигател V8, който изпраща цялата си мощ към задните колела. Моторът с работен обем 3,8 л и два турбокомпресора е най-нова модификация. Във Ferrari постепенно тече налагане на турбо двигатели V8 на мястото на атмосферните V12, за да може гамата на марката да постигне по-ниско средно ниво на отделяните емисии. По-малките мотори са по-ефективни и по-чисти, но също генерират огромна тяга.

Мощността на модела Roma възлиза на 620 к.с. при 5750 – 7500 оборота, а максималният въртящ момент от 760 Нм е на разположение в диапазона 3000 – 5750 оборота. Двигателят V8 е свързан с нова 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която е по-компактна и по-лека от вгражданите досега във Ferrari кутии със 7-предавки. Благодарение на спортните настройки и големия ресурс на задвижващата система купето ускорява за 3,4 секунди от 0 до 100 км/ч и за 9,3 секунди от 0 до 200 км/ч. Максималната скорост надвишава 320 км/ч.

Автомобилът е оформен аеродинамично с форма на торпедо. Пътническата клетка е максимално изнесена назад, а предницата е дълга и снижена. В задната част на колата е инсталиран активен спойлер, който автоматично излиза от капака на багажника при висока скорост, за да осигури по-добро сцепление на задвижващите задни колела с пътната настилка.

Типично за Ferrari моделът е екипиран с електронни системи, които подпомагат и обезопасяват екстремното високоскоростно шофиране. Това са програми за контрол на напречното ускорение и на ъгъла на колелата при спиране. Активните жалузи на радиаторната решетка се отварят само тогава, когато двигателят има нужда от охлаждане. Автоматичните матрични LED фарове светят само с тънка хоризонтална линия, ако дневната светлина е достатъчна.

Освен хайтек оборудване, Ferrari Roma предлага и елементи в ретро стил и нетипични за марката цветове. В пътническата кабина носталгичния дизайн е комбиниран с последни технологии и изцяло дигитални уреди. Зад волана е разположен голям 16-инчов екран, който служи за основен контролен уред. На конзолата се намира втори монитор с диаметър 8,4 инча и с вертикална позиция като при Tesla. Трети дисплей е интегриран над жабката пред пътника за настройка на седалките и управление на някои функции.

Коментари

Задължително поле