На 26 април 2019 да почерпят

Пиенето на алкохол подобрява паметта

Във Върховния административен съд е постъпила жалба срещу решението на ЦИК за избор на доставчик на машините за гласуване

Китайска база на Марс отворена за посетители Съоръжението се намира в пустинята Гоби

Местят финала за Купата през уикенда

„Медицински надзор“ започна проверка по случая с мъжа, който почина вчера пред Пета градска болница

Путин: КНДР се нуждае от гаранции за сигурност Първата среща на върха Москва-Пхенян продължи над 5 часа (обзор)

Полицията в Шри Ланка е арестувала трима души и е открила гранати в Коломбо

Милиони губи хазната от сивия сектор в строителството Не можем да вдигнем заплатите при търгове с критерий най-ниска цена, категорични са от бранша

Йозджан Дениз и Аслъ Енвер пяха в Израел

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Армията „окупира” София за 6 май Близо 1000 души набиват крак на жълтите павета на Гергьовденския парад

Данъчните провериха 1800 заможни българи Получиха информация за 51 купени автомобила в чужбина

Двама души са загинали при стрелба в Москва

Мехмед изоставен заради липса на пари (обзор) Намереното бебе в Пловдив без малко да загине на паркинг

„Зелени“ клевети срещу България в Брюксел Искат наказателна процедура за страната ни в писмо до зам.-шефа на ЕК Франс Тимерманс

В момента е одобрен „източният вариант“ на лот 3.2 – едното платно, в посока Гърция, ще минава през Кресненското дефиле. Другото, което ще е към София, ще се изкачва по Кресненското плато.

Брюксел да започне наказателна процедура срещу България заради строежа на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле – за това призовават няколко „зелени“ неправителствени организации (НПО) в писмо до зам.-шефа на Европейската комисия Франс Тимерманс. Клеветата срещу нашата държава е подписана от европейски и български „екологични“ НПО.

Според тях лот 3.2 от „Струма“ не трябва да минава през пролома, тъй като по този начин се нарушавало екозаконодателството на ЕС . Причината – Брюксел отпуснал финансирането на отсечката при условие, че тя не минава през дефилето, а извън него. Другият одобрен вариант бил 15.5 километров тунел (виж карето). Но тези аргументи не отговарят на истината – ЕК е наясно с проекта. А Постоянният комитет към Бернската конвенция, следящ за спазването на екологичното законодателството в Европа, в края на миналата година за пореден път отказа да отвори така нареченото досие за магистралата, въпреки настояванията на „зелените“.

Сред авторите на писмото е Световният фонд за дивата природа (WWF), за който сайтът Buzzfeednews.com разкри как негови наемници извършват убийства и изнасилвания в Африка и Азия, а „Труд“ направи поредица на базата на разследването. Подписали искането за санкции са още „Friends of Earth”, “Bird Life International”, Greenpeace CEEWeb.

От българска страна писмото е подкрепено от коалицията „За да остане природа в България“, която е едно с политическа партия „Зелените“. Отделно няколко от членовете на коалицията, също са се подписали – Асоциация на парковете в България, ръководена нелегитимно от Тома Белев, Българско дружество за защита на птиците (БДЗП), За Земята. Това дублиране вероятно е направено, за да бъде заблуден Тимерманс, че много НПО у нас не одобряват лот 3.2 на АМ „Струма“ през Кресненския пролом.

Още по-интересно е, че повечето подписали от тукашни организации членуват в европейските, застанали зад клеветата – тоест до зам.-шефа на ЕК са се обърнали съвсем малко НПО и техните филиали у нас.

Източници от Брюксел коментираха пред „Труд“, че писмото на „еколозите“ по никакъв начин няма да бъде взето предвид от ЕК.

Според експерти напълно несъстоятелни са твърденията на „зелените“, че при реализацията на избрания „източен вариант“ на аутобана. България ще връща европейското финансиране. Точно обратното – този сценарий би се реализирал при евентуална наказателна процедура, за която настояват „еколозите“ – тогава строителството няма да бъде завършено в срок и на държавата ни ще се наложи да върне на ЕК над 1 милиард лева.

Строителството на мегатунел през пролома е опасно

Още от самото начало идеята за автомагистрала през пролома не се харесва на еколозите и те лобират за строителството на 15 километров мегатунел, но идеята е отхвърлена от специалистите.

Доводите на експертите са, че това е най-сеизмичната зона в страната, в която е отчетено най-силното земетресение в историята на България.

Друг много сериозен аргумент тунела е, че скалите в района са с повишена естествена радиоактивност. Най-малко 10 милиона тона ще е изкопаната радиоактивна скална маса, която трябва да бъде депонирана някъде и това среща категоричния отказ на местните хора.

Огромен проблем е и високата цена на съоръжението – над 1 милиард евро, а поддръжката му ще струва около 50 милиона евро годишно. Проблем е и времето за изграждане – между 6 и 8 години.

Всичките тези и още доводи дадоха основание на българската държава да избере по-бързия, евтин, екологичен и не застрашаващ човешкото здраве „източен вариант“. За него е извършена оценка, която бе обжалвана от „еколозите“, но миналата година съдът отхвърли жалбите им. Вече има обявена процедура за изпълнител и трасето трябва да е готово най-късно през 2024 година.

Още по темата

  1. Държавата не взима никакви мерки България – жертва на „зелените рекетьори“ от WWF У нас цели региони се обезлюдяват заради натиска на „еколозите“, а жената на Тома Белев ръководи тукашния клон на организацията

  2. Леонардо ди Каприо се разграничи от „еколозите“ С измама WWF получава € 1 милион от ЕС Брюксел вкаран в сценарий за обезлюдяването на 17 села в Конго

  3. Организацията непрекъснато получавала доклади WWF прикривал зверствата в Африка В европейската централа на Световния фонд от години знаели за убийствата и изнасилванията, извършвани от неговите наемници

  4. Забъркани са в сделка с автомати „Калашников“ „Еколозите“ плащат на армии в Африка Изградили мрежа от агенти, всявайки страх у местните хора. В Камерун наемниците на WWF изтезавали дете пред родителите му

  5. Американска медия започна публикуването на доказателства „Зеленият“ WWF спонсорира убийци и изнасилвачи В Непал наемниците на Световния фонд за дивата природа тероризират местните

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. Тимерманс ще реши по съвест, каквото му нареди спонсора сорос… дали ек ще го послуша е друг въпрос.

  2. Като е земетръсназона моста който ще се изгражда не е ли опасен,ами височината на която ще се издигне не е ли опасна,истинита е че не еколозите са виновни,а че трябва да се откраднат едни пари,а въпроса е господа управляващи къде ще бъде алтернативения път,или после пак ще се правите на ударени.

  3. Ами тези знаят само да клеветят и да се излагат, защото сега само се излагат едва ли някой в Брюксел ще ги приеме сериозно.

  4. Още когато преди 25години, океанологът проф.Ж.Кусто, прелетя незаконно над АЕЦ Козлодуй, в нарушение на забраната на летене заради опасност от ядрена авария стана ясно, че т.н. „зелени“ са не само лобисти, защитаващи срещу заплащане интересите на трети страни, но и безотговорни към чуждата безопасност мафиоти! Защитата на природата се оказа само удобното знаме, прикритие на лесни начини за печелене на пари. Така навремето под знамето на интернационализма, защитата на онеправданите и борбата срещу колониализма и за социализъм, всъщност се извършваше разширяване на влиянието на Руската империя, именувана СССР. Много българи повярваха! Наивници!

  5. Платените поръчки, които зелените изпълняват трябва да бъдат спрени веднъж завинаги.

  6. Аман! Това са просто абсурдни работи! Нямам думи, наистина …. Грозна и платена от БСП работа

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.