КЕВР поиска актуална оценка на съоръженията на „Енерго Про“ заради токови удари в Горнооряховско

Комисията по енергийно и водно регулиране изпрати писмо до ръководството на „Енерго Про“ във връзка с некачественото електрозахранване и непрекъснатите токови удари в горнооряховското село Поликраище. Това съобщи кметът на селото Марин Тодоранов, който също е получил копие от писмото от КЕВР.

Реакцията е след като в понеделник над 100 жители на Поликраище излязоха на протест пред кметството заради зачестилите токови удари през последните два месеца, който съсипаха електроуреди и бяла техника на абонатите. Многобройните сигнали за изгорели или повредени хладилници, фризери, телевизори, рутери, компютри, накараха Тодоранов от 19 юни да пише жалби до енергийния доставчик и до КЕВР и Комисията за защита на потребителите.

Потърпевшият Марин Тихов
Потърпевшият Марин Тихов

Хората от селото пропищяха от неплановите моментни прекъсвания. Марин Тихов сподели, че за този период са му изгорели компютър, рутер, телевизор, хладилник и фризер, пълен със 150 пилета.

„Три пъти карам на ремонт фризера и ми вземат по 200 лева, общо платих 600 лева“, гневи се Тихов. Той не скри възмущението си, че е коректен абонат на „Енерго Про“ и редовно плаща сметките си, а насреща получава некачествен ток, който съсипва уредите му.

„Трябва да се бъркам в джоба за ремонт, освен това и за транспорт“, казва потърпевшият.

Кметът на Поликраище, Марин Тодоранов
Кметът на Поликраище, Марин Тодоранов

Кметът Тодоранов призна, че също вследствие на прекъсванията му изгорял хладилника, и се бръкнал за ремонт с 200 лева. Стотици битови абонати са пострадали от некачественото електрозахранване в едно от най- големите села, както и местните цехове и фирми.

В понеделник следобед в кметството се е получило писмо от енергийния регулатор. В него КЕВР се разпореждат в седемдневен срок от „Енерго Про“ да монтират сертифицирани уреди, с които да мерят качеството на доставяната ел. енергия до клиентите, да посочат точките на присъединяване към абонатите, да представят еднолинейна схема на електрозахранването на имотите на клиентите.

„Енерго Про“ трябва да покажат справка на регулатора за всички токови прекъсвания /ръчни и автоматични/ в продължение на една година назад, както и диспечерските дневници. Както и какво е времетраенето им и дали са по вина на дружеството.

„Енерго Про“ трябва да представят на комисията и всички жалби и сигнали за токови удари и изгорели електроуреди за двугодишен период. От енергийния регулатор изискват още и актуална оценка на съоръженията, както и копия от документи за обходи, огледи, становища, предписания и протоколи в случаи на аварии.

В заключения в писмото се настоява за представяне на подробен анализ за причините за непланираните изключвания, както и мерките и сроковете, които дружеството ще предприеме, за да се отстрани проблема.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.