Колата с най-бързо ускорение е хърватска

Rimac C-Two набира от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди

За по-малко от 2 секунди ускорява от 0 до 100 км/ч електрическият хиперавтомобил Rimac C-Two, който бe показан в сериен вариант на изложението Salon Prive във Великобритания. Бруталната машина е на бързо развиващата се хърватска компания Rimac, собственост на 31-годишния предприемач и инженер Мате Римац, който бе поканен да се включи в разработката на бъдещ електрически модел на Bugatti и на следващото поколение Audi R8 на ток.

Със светкавичното си ускорение Rimac C-Two се очертава като най-бързия „спринтьор“ сред серийните автомобили. Хърватската кола набира от място до 100 км/ч за 1,85 секунди. Това уникално постижение се дължи както на аеродинамичния дизайн, така и на чудовищната мощност. Четири електрически мотора с обща мощност 1940 конски сили въртят колелата. Максималният въртящ момент е толкова висок, че може да тегли цяла влакова композиция – 2300 Нм. За сравнение – новият модел Bugatti Chiron с 8-литров бензинов двигател с 16 цилиндъра и 4 турбо компресора генерира „само“ 1600 к.с. и 1600 Нм.

Електрическата „стрела“ от Хърватия не само че ускорява за по-малко от 2 секунди от 0 до 100 км/ч, но след още 10 секунди развива 300 км/ч. Ако водачът продължи да натиска педала на газта, много бързо ще достигне максималната скорост от 412 км/ч. Тъй като всяко колело се върти от отделен електромотор, въртящият момент от четирите двигателя може да се разпределя векторно без необходимостта от сложна система 4х4 и карданов вал. Спестеното пространство в долната част на конструкцията се използва за сериозната батерия с капацитет 120 киловатчаса. По предварителни данни тя трябва да осигурява пробег около 650 км с едно зареждане. Автономността до голяма степен зависи от стила на шофиране, защото - при каране с газ до дупка – наличната енергия ще свърши по-бързо.

Заради голямата батерия теглото на Rimac C-Two достига 1900 кг, въпреки че почти изцяло автомобилът е направен от карбонови сплави. Хърватските конструктори са приложили богат арсенал и от други най-високи технологии. Колата се произвежда без ключ. Отварянето и стартирането на двигателя се извършва с разпознаване на лицето на собственика, което се сканира от камерите в автомобила. Нещо повече – в зависимост от изображението на лицето, софтуерът разпознава в какво настроение е човекът и адаптира настройките по подходящ начин – музика, осветление, реакция на педала на газта и др. Автомобилът е оборудван с 8 камери, 6 радарни и лидарни сензори, както и с 12 ултразвукови сензори.

С огромната мощност от 1940 к.с. водачът може да унищожи колкото комплекти гуми пожелае, като превключи на режим за дрифт, в който тракшън контролът се намесва само тогава, когато трябва да предотврати фрапиращо отклонение от траекторията.

От модела Rimac C-Two ще бъдат произведени 150 екземпляра, като първите бройки ще бъдат доставени на купувачите догодина. Цялата продукция е почти разпродадена, въпреки високата цена от 1,8 млн. евро на кола.

Коментари

Задължително поле