Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Комисията за регулиране на съобщенията също установи нарушения при спирането на програма „Хоризонт”

Обмислят нови акцизи за горивата

Министър Росен Желязков получи подкрепа от Ирландия, Португалия и Естония срещу пакета „Макрон“

Данаил Кирилов: Като гражданин мога да кажа, че освобождаването на Полфрийман е необосновано Австралиецът е бил наказван няколко пъти в затвора, като едно от провиненията му може да се тълкува като опит за бягство

Цар Симеон II говори за българската независимост Ексклузивно интервю по Нова на 22 септември

САЩ ще наложат санкции на Иранската национална банка

Външно: 70 600 българи във Великобритания вече получиха статут на уседналост

Писателят и сценарист Иван Кулеков за освобождаването на Полфрийман, пред „Труд“: Умишленото убийство би трябвало да се изкупува цял живот

1,200 млрд. лева са приходите от нощувки на Слънчев бряг Най-много германски и полски туристи, англичаните трети

Сформират дежурни екипи, които ще следят за палене на стърнища

Режисьорът Максим Генчев пред „Труд“: Предсрочното освобождаване на Джок Полфрийман е престъпление

Боил Банов: 220 антични находки, изнесени незаконно в Германия, бяха върнати днес

17 години затвор за мъж, причинил смърт на пътя под влиянието на алкохол

Колата с най-бързо ускорение е хърватска Rimac C-Two набира от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди

За по-малко от 2 секунди ускорява от 0 до 100 км/ч електрическият хиперавтомобил Rimac C-Two, който бe показан в сериен вариант на изложението Salon Prive във Великобритания. Бруталната машина е на бързо развиващата се хърватска компания Rimac, собственост на 31-годишния предприемач и инженер Мате Римац, който бе поканен да се включи в разработката на бъдещ електрически модел на Bugatti и на следващото поколение Audi R8 на ток.

Със светкавичното си ускорение Rimac C-Two се очертава като най-бързия „спринтьор“ сред серийните автомобили. Хърватската кола набира от място до 100 км/ч за 1,85 секунди. Това уникално постижение се дължи както на аеродинамичния дизайн, така и на чудовищната мощност. Четири електрически мотора с обща мощност 1940 конски сили въртят колелата. Максималният въртящ момент е толкова висок, че може да тегли цяла влакова композиция – 2300 Нм. За сравнение – новият модел Bugatti Chiron с 8-литров бензинов двигател с 16 цилиндъра и 4 турбо компресора генерира „само“ 1600 к.с. и 1600 Нм.

Електрическата „стрела“ от Хърватия не само че ускорява за по-малко от 2 секунди от 0 до 100 км/ч, но след още 10 секунди развива 300 км/ч. Ако водачът продължи да натиска педала на газта, много бързо ще достигне максималната скорост от 412 км/ч. Тъй като всяко колело се върти от отделен електромотор, въртящият момент от четирите двигателя може да се разпределя векторно без необходимостта от сложна система 4х4 и карданов вал. Спестеното пространство в долната част на конструкцията се използва за сериозната батерия с капацитет 120 киловатчаса. По предварителни данни тя трябва да осигурява пробег около 650 км с едно зареждане. Автономността до голяма степен зависи от стила на шофиране, защото – при каране с газ до дупка – наличната енергия ще свърши по-бързо.

Заради голямата батерия теглото на Rimac C-Two достига 1900 кг, въпреки че почти изцяло автомобилът е направен от карбонови сплави. Хърватските конструктори са приложили богат арсенал и от други най-високи технологии. Колата се произвежда без ключ. Отварянето и стартирането на двигателя се извършва с разпознаване на лицето на собственика, което се сканира от камерите в автомобила. Нещо повече – в зависимост от изображението на лицето, софтуерът разпознава в какво настроение е човекът и адаптира настройките по подходящ начин – музика, осветление, реакция на педала на газта и др. Автомобилът е оборудван с 8 камери, 6 радарни и лидарни сензори, както и с 12 ултразвукови сензори.

С огромната мощност от 1940 к.с. водачът може да унищожи колкото комплекти гуми пожелае, като превключи на режим за дрифт, в който тракшън контролът се намесва само тогава, когато трябва да предотврати фрапиращо отклонение от траекторията.

От модела Rimac C-Two ще бъдат произведени 150 екземпляра, като първите бройки ще бъдат доставени на купувачите догодина. Цялата продукция е почти разпродадена, въпреки високата цена от 1,8 млн. евро на кола.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.