Жълт код за валежи днес

Чумаво време

На 23 юли 2018 да почерпят

Фентъзи мелодрама с лесбийки и върколаци Бразилски фестивален хит стана мейнстрийм сензация

Израел нанесе нови въздушни удари в Сирия

Публикувайте във фейсбук в сряда следобед

Златка се татуира за новия любим

Движението по магистрала „Тракия“ е затруднено заради пороен дъжд

Германската армия ще наема граждани от други страни в ЕС

Косово призова за разследване на твърдения, че Сърбия продава оръжия на терористи

Крадена вода ни продава „Михалково“ АД Въпреки доказаните нередности дружеството продължава своята дейност

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 23 юли 2018

Крадец обрал два апартамента в столичния квартал „Изток“

Убиха инвалид заради 1000 лева (обзор) Жертвата трябвало да плати с парите рампа за количката си

Лондон не иска да плаща сметката за Брекзит Една трета от британците предпочитат Борис Джонсън пред Тереза Мей

Кола от третото хилядолетие Частите на каросерията се възстановяват сами при малки повреди

Кондензатори вместо батерии, самовъзстановяващи се карбонови панели вместо ламарини и електрически мотори на всяко колело. Това са някои от революционните технически решения, приложени от Lamborghini в смелия концептуален модел Terzo Millennio. Той показва какъв ще бъде автомобилът на третото хилядолетие, както личи от името. Дотогава има много време, но италианската компания вече се подготвя за бъдещето в сътрудничество с реномирания Масачузетски технологичен институт (MIT).

Досега Lamborghini означаваше големи, шумни и лакоми бензинови двигатели с атмосферно пълнене без турбокомпресори и електричество в задвижването. Концептът Terzo Millennio променя тази картина. Той е изключително зрелищен, но и настоящите модели също са много ефектни. Техниката е това, което отличава радикално автомобила от всички останали. Конструкторите използват електричеството за източник на двигателна тяга. Енергията обаче не се съхранява в батерии, а в мощни кондензатори от ново поколение. Те имат по-голям капацитет и осигуряват по-силен поток за приемане и отдаване на енергия от батериите. Кондензаторите са по-малки на размери, по-издръжливи, по-леки и гарантират по-високи скорости, повече динамика и по-голям пробег.

Енергия ще се складира не само в кондензаторите, но и в калниците, вратите, капаците, покрива… Концепцията за карбонови компоненти с интегрирани наночастици за съхраняване на ток изглежда като научна фантастика. Конструкторите виждат всяка отделна част на автомобила като потенциална батерия, но още по-смела е идеята им тези карбонови панели да могат да се самовъзстановяват. При малки повреди на повърхността, прорези или деформация от химически съставки в микроканалите в карбоновата сплав се активира реакция за реконструкция до първоначалната форма.

На фона на тези технически чудеса системата за задвижване е много по-реалистична. Във окачването на всяко колело е интегриран електрически мотор и по този начин се постига абсолютен контрол върху пътното поведение и перфектно 4х4 разпределение на мощността. Липсата на голям бензинов двигател, скоростна кутия и диференциали развързва ръцете на дизайнерите да създадат най-авангардната каросерия в историята на Lamborghini досега.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.