Над 600 снегорина чистят пътищата в страната

Родители искат увеличаване броя на учителите и възпитателите в детските градини в Бургас

Бойко Борисов в Сандански: Напълно готови сме за Шенген (обзор)

WWF или световната зелена мафия

Корнелия Нинова: Промяната в България е наложителна

Протест пред Народния Театър срещу Инстанбулската конвенция (СНИМКИ)

Етнографи показват изложба посветена на коня и каруцата Експозицията в музей „Етър” пренася във времето, когато каруцата е смятана за трабант, а файтонът за мерцедес

Студ и сняг усложняват обстановката на Балканите

Ирмена Чичикова: „Не ме докосвай” беше пътешествие и приключение

Бойко Борисов: Защо само ЧЕЗ да купим? Защо не купим и „Енерго Про” и ЕВН?

ККП иска премахване на конституционното ограничение от 2 мандата за президент Така Си Цзинпин ще може да се задържи на власт по-дълго

Човек е ранен, след като хеликоптер е извършил твърдо кацане в Арктика

Движението през прохода Шипка се ограничава заради честванията на 3 март

Откриха древен град под Солун

Психологът Магдалена Ангелова: Гласът е начин, по който бързо можем да достигнем до подсъзнанието на другия

Кола от третото хилядолетие Частите на каросерията се възстановяват сами при малки повреди

Кондензатори вместо батерии, самовъзстановяващи се карбонови панели вместо ламарини и електрически мотори на всяко колело. Това са някои от революционните технически решения, приложени от Lamborghini в смелия концептуален модел Terzo Millennio. Той показва какъв ще бъде автомобилът на третото хилядолетие, както личи от името. Дотогава има много време, но италианската компания вече се подготвя за бъдещето в сътрудничество с реномирания Масачузетски технологичен институт (MIT).

Досега Lamborghini означаваше големи, шумни и лакоми бензинови двигатели с атмосферно пълнене без турбокомпресори и електричество в задвижването. Концептът Terzo Millennio променя тази картина. Той е изключително зрелищен, но и настоящите модели също са много ефектни. Техниката е това, което отличава радикално автомобила от всички останали. Конструкторите използват електричеството за източник на двигателна тяга. Енергията обаче не се съхранява в батерии, а в мощни кондензатори от ново поколение. Те имат по-голям капацитет и осигуряват по-силен поток за приемане и отдаване на енергия от батериите. Кондензаторите са по-малки на размери, по-издръжливи, по-леки и гарантират по-високи скорости, повече динамика и по-голям пробег.

Енергия ще се складира не само в кондензаторите, но и в калниците, вратите, капаците, покрива… Концепцията за карбонови компоненти с интегрирани наночастици за съхраняване на ток изглежда като научна фантастика. Конструкторите виждат всяка отделна част на автомобила като потенциална батерия, но още по-смела е идеята им тези карбонови панели да могат да се самовъзстановяват. При малки повреди на повърхността, прорези или деформация от химически съставки в микроканалите в карбоновата сплав се активира реакция за реконструкция до първоначалната форма.

На фона на тези технически чудеса системата за задвижване е много по-реалистична. Във окачването на всяко колело е интегриран електрически мотор и по този начин се постига абсолютен контрол върху пътното поведение и перфектно 4х4 разпределение на мощността. Липсата на голям бензинов двигател, скоростна кутия и диференциали развързва ръцете на дизайнерите да създадат най-авангардната каросерия в историята на Lamborghini досега.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.