Без ДДС за български плодове и зеленчуци Млякото също ще се облага с нулева ставка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 21 август 2019

Задържаха мъжа, който изкърти ограничители по „Граф Игнатиев“

Борис Джонсън изтегля британските представители от срещите на ЕС

Расте делът на старите коли 42,7% от автомобилите са над 20-годишни

40 питбулa, тренирани за боеве, се отглеждат в общинския приют на Пловдив

Ковачки, Русия и Китай в битка за АЕЦ „Белене” (обзор) Седем кандидати искат да строят втора атомна

Дават на инвалиди пари за асансьор

Пожар избухна в ресторант в Павел Баня (ВИДЕО)

Министър Петков: Над 55 млн. лв. са предвидени за нови социални услуги за деца и семейства

Депутати учат чужди езици за 115 000 лв.

ЕК: Гърция да се придържа към реформите

Майк Помпео: „Ислямска държава“ отново набира сила в някои райони на Сирия

Обновяват 6 км улици в София заради метрото Строят буферни паркинги за 700 коли

Мъжът на Преслава спря фотосесията й, хвърли я в басейн (ВИДЕО)

Кола от третото хилядолетие Частите на каросерията се възстановяват сами при малки повреди

Кондензатори вместо батерии, самовъзстановяващи се карбонови панели вместо ламарини и електрически мотори на всяко колело. Това са някои от революционните технически решения, приложени от Lamborghini в смелия концептуален модел Terzo Millennio. Той показва какъв ще бъде автомобилът на третото хилядолетие, както личи от името. Дотогава има много време, но италианската компания вече се подготвя за бъдещето в сътрудничество с реномирания Масачузетски технологичен институт (MIT).

Досега Lamborghini означаваше големи, шумни и лакоми бензинови двигатели с атмосферно пълнене без турбокомпресори и електричество в задвижването. Концептът Terzo Millennio променя тази картина. Той е изключително зрелищен, но и настоящите модели също са много ефектни. Техниката е това, което отличава радикално автомобила от всички останали. Конструкторите използват електричеството за източник на двигателна тяга. Енергията обаче не се съхранява в батерии, а в мощни кондензатори от ново поколение. Те имат по-голям капацитет и осигуряват по-силен поток за приемане и отдаване на енергия от батериите. Кондензаторите са по-малки на размери, по-издръжливи, по-леки и гарантират по-високи скорости, повече динамика и по-голям пробег.

Енергия ще се складира не само в кондензаторите, но и в калниците, вратите, капаците, покрива… Концепцията за карбонови компоненти с интегрирани наночастици за съхраняване на ток изглежда като научна фантастика. Конструкторите виждат всяка отделна част на автомобила като потенциална батерия, но още по-смела е идеята им тези карбонови панели да могат да се самовъзстановяват. При малки повреди на повърхността, прорези или деформация от химически съставки в микроканалите в карбоновата сплав се активира реакция за реконструкция до първоначалната форма.

На фона на тези технически чудеса системата за задвижване е много по-реалистична. Във окачването на всяко колело е интегриран електрически мотор и по този начин се постига абсолютен контрол върху пътното поведение и перфектно 4х4 разпределение на мощността. Липсата на голям бензинов двигател, скоростна кутия и диференциали развързва ръцете на дизайнерите да създадат най-авангардната каросерия в историята на Lamborghini досега.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.