Жилищата в София са най-достъпни от 10 години Най-често дават 90 хил. евро за нов дом

Запазваме номера при продажба на автомобила

Людмил Ангелов с почит към Рахманинов

Обезщетения само за изрядни фермери

Кола блъсна майка с бебе в количка на пешеходна пътека в София

Разходите за здраве увеличени с 44 на сто Живеем с 590 лв. на месец

Близките на Криси искат присъдата за убиеца да остане без промяна Мирно бдение преди заседанието на Апелативния съд в Бургас

ВМРО изкарват вандалите от гробищните паркове

Дават повече пари за кардиохирургия

Електронните търгове свалят цените на лекарствата

ВМА: Двамата български студенти, завърнали се от Китай, нямат коронавирус Изписани са от болницата

АПИ: 690 превозни средства са засечени без електронни винетки днес до 17 ч.

Министерството на правосъдието изпрати до ОАЕ искането за екстрадиция на Васил Божков

Електротабло предизвика пожар на Орлов мост

Газова бутилка се взриви в Поморие Пенсионерка се отърва на косъм

„Мазен“ влак се композира от Видин за София Пътуването с БДЖ в неделя из Северозападна България е истински ад

Вместо в 6-7 вагона, пътниците са натъпкани в 4

Да пътуваш в неделя с влак по линията „Видин-София“ се оказа истински ад. „Няма въздух, моля ви, отворете прозорец някъде. Задушавам се! Как да стигна до вратата от толкова много хора…“ Такива молби се чуват от всеки вагон в така наречения „мазен влак“, както наричаха по времето на комунизма нощния трен от София за Видин. Сега на всички влакове в Северозападна България им казват така. Повечето пътуват с по няколко чанти, куфари и огромни пликове, пълни с консерви и буркани. В следобедния (от Видин тръгва в 12,15 ч. и пристига в 16,50) за столицата правостоящите пътници са почти колкото седящите. Само от Враца се качват хора за 2-3 вагона. Достатъчно вагони обаче няма. Но пък има билети със запазени места. И врачани си купуват „места“. Да, ама места няма. В четирите вагона на влака за столицата са набутани пътници за шест, че и седем. От първата до последната врата, по пътеката между седалките, в миниатюрните предверия на полувагоните, където няма и прозорци, дори на местата с четири седалки между тях има хора – всеки се мъчи да си намери по-удобно място.

Ако транспортният министър се беше показал отнякъде, той със сигурност щеше да бъде разкъсан. Така, както пътниците щяха да направят с кондуктора – най-малко виновният за ситуацията. Най-гневните размахват билета (той вече прилича на по-едра касова бележка), на който пише вагона и мястото. Всички те са се качили от гара Враца, където предлагат запазено място – цената му е само 50 стотинки.

Кондукторът обаче е подготвен и не се дава – това му се случва всяка събота и неделя по неговите думи. „Оплачете се, идете при началник влака, а като слезете напишете жалба – телефонът и адресът са на билетчето“, почти вика той. „Всичко знаят началниците, така е всяка събота и особено неделя, казваме им всеки път, но резултат няма. Кажете им вие, нас ще ни уволнят, ако продължаваме да се оплакваме, снимайте!“ – направо си крещи на всички клетият служител.

02Пътуването от Враца до София продължава с политически коментари във всеки вагон. И ако министър Ивайло Московски и подчиненият му шеф на БДЖ Владимир Владимиров можеха да чуят хорските клетви по техен адрес… Българските граждани повече от 20 години слушат едно и също – железниците ще бъдат възстановени, ще станат като европейските. БДЖ бяха обявени за приоритетен отрасъл на настоящия кабинет „Борисов 3“. Промени към по-добро обаче никакви. Особено в също приоритетна Северозападна България, наричана от хората северозападнала…

„Що ли ми намирисва на корупция?! Държавните железници не слагат допълнителни вагони. Пътниците волю-неволю се прехвърлят при частните автобусни превозвачи и плащат двойна цена. Някой от управленците получава подкуп от частните превозвачи. Част от сумата отива в партийните касички. Капка по капка вир става. С тези пари се захранва купуването на гласове. И се печели властта…“ Такива разсъждения се чуват от заклещените като сардели хора.

За всички е ясно, че в годините след промените БДЖ е умишлено фалирана от всички управляващи – СДС-БСП-ДПС-ГЕРБ – и то в продължение на 20-25 години, за да печелят транспортните им фирми.

„БДЖ-то се крепи на свети крепки, но не е само то! Цяла България залязва, бавно, величествено и по указания, препоръки и директиви от ЕС“, заключава пътник, който обясни, че омерзен си е тръгнал от системата на БДЖ. Допреди няколко години бил стрелочник, написал стихотворение (мъжът се оказа и поет с няколко стихосбирки), в което излял мъката си по железниците, а шефовете за благодарност му казали „Гудбай!“.

Почти половината от пътниците са млади хора – повечето студенти. „Учудвате ли се, че Северозападнала България е населила Северозападна Европа? Натам сме се запътили и аз, и приятелите ми, няма и да се върнем“, говори на хората от вагона един от тях.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Благодаря ! Че някой се е потрудил да напише нещо смислено, което отговаря на истината и на проблемите на хората в ежедневието.

  2. Кабинета Борисов-30 ще реши и този въпрос.

  3. Неграмотници! Все комунизъм в тъпите Ви глави. Мазен са наричали видинския влак по времето на втората световна война. Вземете и почетете и след това пишете неврели-некипели.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.