На 24 април 2019 да почерпят

Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Мехмет Акиф Алакурт ядоса турските жени

Бизнесът срещу саботажа на зимния туризъм Не можем да очакваме хората да се върнат след 4 часа чакане на лифта, категоричен е зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 24 април 2019

„Хемус” задминава Плевен след 3 години (обзор)

Сантра стана телевизионна водеща

Велико Търново домакинства националната дискусия „Общини БГ 2030“

Валентин Николов: В близко време ще бъдат прекратени договорите с американските централи в „Марица-изток“

Родител 1 и 2 в бланките за забавачка в София (обзор) Полетата бяха променени отново на “майка” и “баща”

Лютви Местан трябва да внесе гаранция от 10 000 лева до 25 април

ГЕРБ отстъпиха за адвокатските доноси

Министър Димов: Проблемът с увеличаващия се внос на употребявани автомобили трябва да бъде решен на наднационално ниво

Проблемът с увеличаващия внос на употребявани автомобили трябва да бъде решен на наднационално ниво и затова три държави внесохме нота в Европейския съвет. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов в отговор на въпрос на народния представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Атанас Стоянов по отношение на заседанието на Съвета за министрите и във връзка с представената позиция за увеличаващия внос на употребявани автомобили.

„Без да съм фундаментален привърженик на пазарната икономика, считам, че тя е добър регулиращ инструмент“, каза той. По думите му това е породило идеята, която вече е реализирал преди половин година. „Много често се случи западноевропейски градове да забраняват допуска на определен вид автомобили, основно дизелови под определен евростандарт. Това е административен акт, това не е пазарен. Той води до нежелание да имаш тази кола, защото не можеш да я използваш в града, което води до намаляване на цената й. Естествената посока на движение от запад на изток на такъв тип автомобили е факт, но когато цената бъде изкривена изкуствено, тя трябва да бъде по някакъв начин регулирана. Тук идва ролята на държавата и респективно на ЕС. Не можем да спрем вноса на тези коли, защото един от фундаменталните принципи на ЕС е свободното движение на стоки.

Същевременно, когато изкривяваш един пазар, когато създаваш неблагоприятни услови за едни, трябва да понесеш отговорността за тях. Идеята, която имах и след това дискутирах е, че този проблем трябва да бъде решен на наднационално ниво и че тези, които изкривяват пазара, трябва да понесат отговорността“, заяви още министър Димов. Според него тук също двойният стандарт е нещо, което не бива да бъде допускано. По думите му Полша се е съгласила да се присъедини към България като съвносител и посочи, че впоследствие се е присъединила и Словакия. „На практика трите държави внесохме за разглеждане в Европейския съвет нота към Комисията“, допълни още министър Димов. Той уточни, че този въпрос така или иначе е повдигнат.

В отговор на въпрос на народния представител от ПГ на „БСП за България“ Явор Божанков за продуктова такса за платове и обувки, министър Димов отговори: „Другата седмица в четвъртък в 14.30 ч. ще има подробно обсъждане. Важно е отсега да повторя, че ние не говорим за продуктова такса на този етап изобщо. Ние говорим за необходимостта от разделно събиране“, допълни още министърът. По думите му механизъм трябва да се намери и да се отдели този отпадък.

Промените в Закона за чистотата на атмосферния въздух не са популярни, но реформи трябва да се случват. Това каза министър Димов в отговор на въпрос на народния представител от ПГ на БСП Румен Георгиев за Закона за чистота на атмосферния въздух. По думите му законът трябва да бъде обобщен в две основни посоки. „Ние ще въвеждаме норми и тези норми трябва да бъдат изпълнявани. Това е нещо по-леко от стандарт. Първото нещо, което се дава като възможност са въвеждането на норми за съдържанието на сяра и пепел. Изискването ще бъде всеки вносител или производител да предоставя сертификат от сертифицирана фирма на територията на ЕС за съдържанието на тези компоненти“, обясни още министърът.

По думите му ДАМТН ще прави проверка на документите и при съмнения тя ще прави изследвания. „МОСВ през оперативната програма се ангажира да оборудва една лаборатория плюс необходимия персонал“, допълни още министърът на околната среда. По думите му по този начин на територията на държавата и на пазара няма да пристигат горива, които не отговарят на изискванията. Нено Димов уточни, че ако проблемът с качеството на въздуха се реши в големите градове, той ще бъде решен на 50%. „Не е толкова трудно, водили сме няколко пъти разговори, включително на ниво заместник-министър на земеделието, храните и горите и даваме възможност в този законопроект да се изготви наредба, която не само да положи нормите, които са необходими, но и методът, който това да се случва. Не си правим илюзии, че в някое село ще можем да го приложим“, допълни още министърът. По отношение на общините и местната власт, министър Димов заяви, че освен стимул през оперативните програми, трябва да има и съответната санкция.

„Този закон ще постави всички народни представители и колегите от МС да проявим политическа воля“, заяви още Димов и посочи, че част от мерките в законопроекта не са популярни. „Този тип действия срещат съпротива, но реформи трябва да се случват, защото си даваме сметка, че инвестицията в чист въздух, е инвестиция в здраве“, допълни още министърът. Той уточни, че пари и здраве не са на една плоскост, за да бъдат сравнявани.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Здравейте,
    Аз съм човек, който предлага заеми между физически лица, с капитал
    който ще се използва за предоставяне на краткосрочни и дългосрочни заеми на всички сериозни хора, които са в реалните потребности, давам заеми Финанси, заеми за недвижими имоти, инвестиционен кредит, автомобилен кредит, личен заем. Имам възможност да удовлетворя моите клиенти в рамките на максимум 3 дни след получаване на формуляра за кандидатстване. Моля, свържете се с мен (williamsdubois42@yahoo.fr ).
    сърдечно

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.