Министър Николай Нанков: Подписваме договора за изпълнение на 9 км от Ябланица до Боаза

От идната седмица подписваме  договора за изпълнението на 9 км от Ябланица до Боаза. Всичко  е наред с процедурата, оттеглена е жалбата от ВАС, документацията се оправя, внесена е банковата гаранция, започваме шестмесечен инженеринг, знаете, има 55 млн. лева и след това започваме строителство. Това заяви във Велико Търново министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Той допълни, че в този мандат амбициозната цел на правителството е 75 километра от АМ „Хемус“ да бъдат построени. Това са – 25 километра са отсечката от „Буховци „до „Белокопитово“, там отваряме ценовите оферти и още 50 км от разклона Ловеч- Плевен до пътен възел „Боаза“, които в момента се проектират, възлагаме строителство и трябва да почне изпълнение догодина. Тоест 75 километра от Хемус този мандат трябва да са готови, финализирани, построени!
„Отделно ще стартираме и докъде сме с проектната готовност 175 км от разклона Ловеч- Плевен през Търново до пътя Буховци- Белокопитово“, каза още Нанков.

Той уточни, че приоритетен е и високоскоростния път Русе- Велико Търново.

„Има техническа помощ по ОП „Транспорт“, върви и ОВОС , тоест се работи не само от финансова, но и от екологична гледна точка, да изберем кое от трите трасета- жълто, червено или синьо ще е приоритетно, ресурс имаме по техническа помощ и проектираме. Избира  са вариант на трасето и трите важни пътя за Северна България- АМ „Хемус“, Русе- Велико Търново с приоритет Русе- Бяла и обхода на Бяла и Ботевград – Видин – там двете отсечки са Ботевград – Мездра и обхода на Видин“, допълни Нанков.

Строителният министър добави: „Като говорим за пътища, да наблегна на два основни компонента – сигурността  на пътната инфраструктура и второто- ефективността.  Крайно време е България в истинския смисъл на думата да се възползва от своето геостратегическо географско положение. При нужди на пътния сектор около 1 млрд на годишна база. Към момента със скъпата винетна система, АПИ събира годишно малко над 320 млн. лева. И колко несправедлив е винетния модел. От тези 320 млн., 200 милиона лева се заплащат от собствениците на леки автомобили, а 120 млн. –  от собствениците на тежкотоварни автомобили. А те реално амортизират и натоварват в пъти повече пътната инфраструктура на България“.

Министър Нанков подчерта, че е драстичната разлика между Северна и Южна България заради инфраструктурата – в параметри- в социално икономически  и демографски план има разлики.
Николай Нанков оповести, че 65% от населението на страната живее в Южна България, а 35%- в Северна България. 74% от БВП на страната дава Южна България, 26%- Северна България.

Преките чуждестранни инвестиции през 2015 г. от  общо 23 мрд. долара, 20 млрд. долара са в Ююжна България- 84%, а 3 млрд.—16%- в Северна България. Безработицата- 10% е в Северна България , а 6% в Южна България.

„Виждаме какъв тласък има и в последните години Южна България драстично изпревари в социално икономическо и демографско развитие Северна.Не само автомагистралите, но и рехабилитацията на другите главни пътища в северната част на страната ще са приоритет за МРРБ през този мандат.Този мандат е приоритетна инфраструктурните проекти в Северна България“, коментира Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.