Дневен хороскоп на Алена за неделя, 22.09.2019

На 22 септември 2019 да почерпят

„Левски“ взе ново дерби по пътя към върха

Грозно: Фенове на „Левски“ изпочупиха стадион „Славия“

Български шофьор е загинал в катастрофа в Южна Каролина

Стотици подкрепиха дарителската инициатива на кмета на Стара Загора на рождения му ден

С дефиле откриха във Велико Търново Международния фестивал на военните духови оркестри

10 признака издават стареенето на организма

САЩ изпращат военни в Саудитска Арабия

Дете на 6 години загина при катастрофа на „Хемус“

25 души са ранени и са нанесени сериозни материални щети след земетресението в Албания (СНИМКИ и ВИДЕО)

Кметът на Карлскрон след убийството на българин: Хората се страхуват да излязат на улицата (ВИДЕО)

Земетресение от 5,6 по Рихтер разтърси Албания

Кола се запали на магистрала „Тракия“

Ансамбълът по художествена гимнастика завоюва бронзовите медали на световното първенство в Баку

Наемат повече площи за хранене в моловете Очакват навлизане на международни компании

В България около 6% от площите в моловете са наети от заведения за хранене, докато в Европа техният дял е 10-15%.

Повече площи в моловете ще бъдат наети от ресторанти, заведения за бързо хранене и барове, прогнозират експерти. Секторът “Храни и напитки” заема от 2 до 3 пъти по-малък дял от площите в модерните търговски центрове в София, в сравнение с тези в повечето европейски градове, показва доклад на компания за недвижими имоти. От 5% преди едно десетилетие, в момента този дял достига 10-15% от общата търговска площ в моловете в Европа, като до 2025 г. се очаква да нарасне до 20%. В София общата квадратура, посветена на “Храни и напитки” във всички анализирани шопинг центрове, е около 6%, или 20 хил. кв.м.

Проучване показва, че 67% от компаниите в сектора “Храни и напитки” имат планове за разрастване. Предпочитаните локации са търговски улици и модерни шопинг центрове, 38% от операторите ще разглеждат ритейл зони в офис сгради, а 25% се интересуват и от подходяща локация в търговски паркове. Градовете, които са във фокуса им, са София (88%), Варна (25%) и Бургас (19%).

Разпределението на под-категориите в сектора “Храни и напитки” е специфично за всеки мол. Заведения за бързо хранене има във всички молове, но ресторанти и барове има само в някои от тях. Според Международния съвет на търговските центрове (ICSC) около 80% от площите в сектор “Храни и напитки”, трябва да бъдат предвидени за заведения за бързо хранене (Fast Food), общодостъпни ресторанти за неформално хранене (Casual Dining) и барове и клубове. Останалите 20% са фокусирани върху импулсни покупки за допълнително хранене (Impulse Treats) и кафенета. В София повечето молове отговарят на този стандарт.

Храни и напитки в моловете се предлагат предимно в т.нар. фууд корт, където основно се продават бургери и сандвичи (32%), пица, паста и морска храна (22%). Прогнозите за сектора са за разширяване на фууд корт зоните в моловете, навлизане на нови международни оператори и повишаване на разнообразието на предлаганата храна.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.