Джип отнесе светофар в столичния кв. Овча купел

Борисов присъства на първото заседание на лидерите на ЕНП, ръководено от новия президент Доналд Туск

Хиляди алжирци излязоха на протест срещу провеждащите се президентски избори

БАБХ ще взема проби на всяка пратка с птиче месо и субпродукти с произход Полша, предназначени за България

Топлофикация Русе плаща 80 000 лв. обезщетение на жена, паднала в изкоп с вряла вода

Комисар Венелин Младенов е новият началник на „Пътна полиция“ в Пловдив

Арестуваха пловдивски антимафиот за търговия със стоки менте

Рекордни 19 номинации за „Треньор №1“

Президентът Радев: България високо цени приноса на Суверенния Малтийски орден за отстояване на хуманизма и солидарността

Елизабет Втора купи подаръци за персонала на Бъкингамския дворец

Мега турнирът на УЕФА

Пожар избухна на руския самолетоносач „Адмирал Кузнецов“, пострадалите са десет

Шофьор загина след катастрофа Блъснал го пиян водач на микробус

Полицията задържа извършители на въоръжени грабежи от магазини

Заев: Очаквам България да признае македонския език

Най-скъпият сериен SUV Cullinan е първият 4х4 автомобил на Rolls-Royce

Хората с много пари също имат проблеми, но те станаха с един по-малко след излизането на Rolls-Royce Cullinan. Първият SUV в историята на знатната британска марка е и първият модел в нейното вековно съществуване, който е оборудван с теглич. Досега собствениците на лимузини и купета на Rolls-Royce като Ghost, Wraith и Phantom бяха принудени да използват коли на други производители, за да транспортират по-големи товари с ремарке. Високопроходимият Cullinan не само позволява на милионерите да теглят с автомобила си лодка или любимия кон, но им отваря нови хоризонти към трудно достъпни терени извън асфалтираните пътища.

Първият SUV на Rolls-Royce е и първият модел на марката, който се представи официално и на българския пазар по време на софийския автосалон. Логично това бе и най-скъпата кола на изложението, защото нейната цена надхвърля половин милион лева, а колко по-нагоре може да стигне – зависи от желанията и възможностите на купувача. Защото британският производител е готов срещу допълнителнозаплащане да задоволи и най-големите капризи на своите клиенти по отношение на цветове, материали и оборудване.

Дори в стандартното си изпълнение Cullinan е уникално бижу в автомобилния свят. Името на модела на е избрано случайно, а е взаимствано от най-големия в света естествен диамант, открит през 1905 г. в Южна Африка. Неговите размери били 10х5х6,5 см и тежал 621 грама (или 3106 карата). Работниците, които го изкопали, го кръстили на името на собственика на диамантената мина – Кулинан. Цената му по онова време се равнявала на 94 тона злато. Впоследствие диамантът е раздробен на по-малки камъни, някои от които са инкрустирани в короната на британската кралица.

„Диамантът” на Rolls-Royce има всички изгледи да се превърне в най-успешния и продаван модел на компанията. През миналата година Rolls-Royce имаше рекордно производство от 4107 автомобила, доставени на купувачи от 50 държави. Cullinan, много бързо след лансирането си на пазара през 2018 г., премина котата от 1000 поръчки въпреки сериозната базова цена от 265 000 евро без данъци и такси. Той предлага на платежоспособните клиенти всичко, което се търси на автомобилния пазар в момента – дизайн, лукс, пространство, комфорт, мощност, високи технологии и повишена проходимост.

По всички основни показатели Rolls-Royce превъзхожда останалите модели на пазара, с изключение на максималната скорост. Тя е „закована” по електронен път на 250 км/ч и не може да бъде увеличена дори  с 1 км/ч. Всички други характеристики издигат Cullinan над простосмъртните SUV-ове – дължина над 5,30 м, междуосно разстояние почти 3,30 м, 12 цилиндъра с традиционен британски работен обем от 6 ¾ л, мощност 571 к.с. и въртящ момент 850 Нм. Тези параметри за първи път при Rolls-Royce са комбинирани със задвижване на четирите колела, повишен пътен просвет и двойна врата, а не капак на багажното отделение, чиято вместимост е 600 л.

Проучвания показват, че повечето собственици на коли от тази марка обичат сами да шофират, а не само да се возят. В това отношение Cullinan е идеалният автомобил за заможни водачи. Те ще се чувстват комфортно както зад волана, така и на задните места, на които се влиза през отварящи се широко на 90 градуса срещуположни врати. Ако купувачът е избрал конфигурация с две индивидуални кресла отзад (с масаж, отопление и охлаждане), между тях има кокетно хладилно барче-масичка, а зад подглавниците е инсталирано допълнително стъкло за още по-добра изолация. Един от белезите на лукса при Rolls-Royce винаги е била тишината в кабината, която отделя пътниците от външния свят на простосмъртните.

 

 

В кабината работят 70 електромотора

Както външният, така и вътрешният дизайн на Cullinan едновременно класически и модерен, неподвластен на времето. Традиционният стил на Rolls-Royce с най-висококачествена кожа и дървесина е комбиниран с последни технологии, някои от които (например сензорен екран и 3D навигация със симулация на сградите) правят дебют в автомобил от тази марка.

Повече от 70 електрически моторчета движат седалки, облегалки, подглавници, врати и други компоненти от оборудването, за да не се налага на пасажерите да правят дори минимални физически усилия. Даже лостчето на волана за избор на режим на трансмисията изглежда твърде фино и крехко. На централната конзола се намира голям кръгъл превключвател за управление на мултимедията, който е идентичен с този на моделите на BMW и показва техническата близост на Rolls-Royce с германската марка.

 

571 конски сили движат четирите колела

Зад монументалната радиаторна решетка на Cullinan работи удивително тихо грандиозен 12-цилиндров двигател с V-образна форма. Неговият обем е 6,75 л и се захранва с помощта на две турбини, за да генерира максимална мощност от 571 к.с. Максималният въртящ момент от 850 Нм е наличен още от 1600 оборота, а 8-степенната автоматична трансмисия сменя бързо и неусетно предавките.

В стандартното си оборудване Cullinan е истински колос, който тежи 2,6 тона. Допълнителните екстри могат да увеличат теглото с още 150-200 кг. Огромният двигател V12, който тежи над 300 кг, притежава достатъчно ресурс да се справи с лекота със задвижването на пътуващия дворец. Стотиците „коне“ под предния капак ускоряват автомобила за 5,2 секунди от 0 до 100 км/ч. По данни на производителя средната стойност на консумация на гориво е 15 л/100 км. Двойното предаване на мощността към четирите колела се управлява електронно по начин, който гарантира оптимално сцепление при всякакви условия.

Каросерията е монтирана на въздушно окачване, което филтрира неравностите по пътя и създава усещане за „летящо килимче“. При необходимост водачът може да повдигне автомобила с до 4 см с натискане на бутон, ако се налага да преодолее по-високо препятствие, каквито се срещат не само в офроуд. Въздушното окачване позволява удобството да се регулира и височината на багажника за по-лесно товаране и разтоварване. Долната част на двойно отварящата се врата на товарния отсек може да служи като пейка за сядане по време на пикник.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.