Нараства интересът към складови площи

Много складове в София и периферията на града вече са запълнени на 90%.

Инвеститорите се насочват към логистиката

Електронната търговия движи пазара

Имаме шанс да станем хъб на доставки за цяла Европа


Засилено търсене на логистични услуги и увеличени инвестиции в нови складове и бази, отчитат от компания за недвижими имоти. “Ситуацията, свързана със затрудненото преминаване на границите поради ограниченията, наложени от COVID-19, накара много производители да се запасят с повече суровини, складирайки ги в бази, близо до мястото на производство”, коментира Боян Боянов, мениджър “Логистика” в компания, която работи в тези сфера. Това увеличи търсенето на складови площи и запълни капацитета на много от наличните складове.

“Въпреки кризата, логистичният пазар се развива и все повече се наблюдава увеличено търсене на складови площи”, казва Боян Боянов. “Редица световни анализатори в сектора посочват тази тенденция като шанс за страната ни”, допълва той. Фактът, че България се намира на кръстопът между Европа и Азия, създава предпоставки у нас да се обособят големи транспортни и логистични зони, откъдето да се снабдява цяла Европа.

“Известно е, че най-големите количества суровини идват от Китай и това е шансът ни, ако изградим транспортна връзка с азиатската държава, страната ни да се превърне в своеобразен хъб за доставки за Европа, който да доведе до икономически подем в региона”, казва Боян Боянов.

Според експерта, настоящата пазарна ситуация е изключително динамична и непредвидима, а COVID кризата е довела до редица промени в нагласите на потребителите, което съответно рефлектира и върху пазара. Все повече потребители се ориентират към пазаруване в онлайн магазините. В подкрепа на тази тенденция е и фактът, че най-търсената логистична услуга в момента е “фулфилмънтът” - управлението на процеса по обслужване на онлайн магазини. Това включва складиране на стока, приемане на заявки по различни канали (телефон, имейл, уеб платформа), обработка на заявката (опаковане по подходящ начин), изпращане на пратката с куриер по желание на клиента и управление на върнати стоки и рекламации.

Тази комплексна услуга дава възможност на онлайн магазините да обърнат повече внимание на развитието на основния си бизнеса и популяризирането на продуктите, които предлагат, без да се ангажират с чисто логистичните операции. През последните години има сериозно увеличение на електронната търговия, като тя обхваща все повече сектори и отрасли.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти