Националният борд по туризъм: Нужна е регионална рекламна кампания за зимните ни курорти

Спешно трябва да бъде организирана и проведена таргетирана рекламна кампания за промотиране в региона на трите ни големо зимни курорта Банско, Боровец и Пампорово, за да се подпомогне зимния сезон. Това заяви зам. -председателят на УС на Националния борд по туризъм (НБТ) Мартин Захариев.

В нея освен държавата дейно участие трябва да вземат общините, хотели и туроператори. Тя трябва да е базирана на анализ на това какви мерки бяха взети за летния сезон и кои от тях са работещи, обясни Захариев. ОТ НБТ предлагат и да се свика спешно Национален съвет по туризъм, на който да се направи този анализ и да се постигне обединение около работещи мерки, които трябва да се вземат за зимния сезон.

Българските туристи наистина спасиха летния сезон, но не бива да забравяме, че средно всяка година едва 20 на сто от приходите от сектора са благодарение на българските туристи, а индустрията от десетилетия разчита основно на чужди гости, обясни Захариев.

3,8 млн. туристи са избрали България за своята ваканция от януари до септември, показват данните на ЕСТИ, като едва 1,2 милиона от тях или 29 на сто са били чужди гости, съобщи зам. - министърът на туризма Ирена Георгиева. Тя бе категорична, че през зимния сезон отново се разчита на българите.

Георгиева посочи, че 30 на сто от новите безработни, останали извън борда на компаниите, в които са беле наети заради коронакризата са били от туристическия сектор, но благодарение на мярката 60/40 са запазени 34 755 служители в индустрията.

Коментари

Задължително поле