Дневният хороскоп на Алена за вторник, 25.02.2020

Задържаха четирима заподозрени за нападението над момче в столичен автобус

550 млрд. долара са вложени в бизнес имоти

Турция купува третия си сондажен кораб от Великобритания

Трус от 4,4 по Рихтер в Калабрия

Кухнята влиза в хола на българина Все по-малко софиянци търсят отделно помещение за готвене

14-дневна изолация и наблюдение за всички, пристигнали от Китай в област Сливен

Nasimo отваря прозореца към детството За първи път: Графити изложба в Националната художествена галерия

Полицията в Германия: Шофьорът във Фолкмарзен е врязал умишлено колата си в карнавалното шествие

Медицинските маски свършиха, минаваме на самоделки Заради паниката няма доставки в аптеките

Спират полети от и до Милано Туроператори връщат пари за предплатени екскурзии

Кога ни се полага работно облекло?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 февруари 2020

Ген. Мутафчийски: Всеки ден ще има брифинг във ВМА за коронавируса

Хибридно гласуване предлага ГЕРБ

Новият Golf има 5 хибридни варианта Осмото поколение на най-успешния VW се движи на бензин, дизел, газ и ток

Напълно дигитален и се движи почти сам – новият Volkswagen Golf отново задава мащабите за компактните автомобили, особено в областта на цифровизацията и свързаността. Осмото поколение на модела е определяно като „най-прогресивното досега”, а също и като най-екологичното, тъй като отделя до 20 процента по-малко въглероден двуокис от досегашната седма генерация.

Най-продаваният европейски автомобил в последните 40 години (над 35 милиона екземпляра) ще се произвежда в родното си място – главния завод на Volkswagen в германския град Волфсбург, където на година могат да се сглобяват 450 000 броя. В разработката на новия Golf са инвестирани 1,8 милиарда евро, а една от основните посоки на развитието на модела е хибридизацията. Той ще се предлага в пет версии с хибридно задвижване, като използва нова технология с 48-волтова система от стартер-генератор, литиево-йонна батерия и последно поколение бензинови TSI двигатели.

Електрифицираните варианти ще бъдат от два типа. Т.нар. „мек хибрид” с по-малка батерия без зареждане от контакта ще се предлага с мощност 110, 130 и 150 к.с. Освен с по-нисък разход на гориво (около 10%), тези модели са и по-динамични при потегляне и ускорение. Хибридите Plug-in с по-голяма батерия и зареждане от контакт ще са два – с мощност 204 и 245 к.с. Техният акумулаторен пакет с ресурс от 13 киловатчаса позволява изминаване на дистанция от 60 км в изцяло електрически режим. Така новият Golf се превръща в автомобил с нулеви емисии.

Водачите, които при всекидневно шофиране не изминават повече от 60 км, могат дълго време да не спират на бензиностанция, ако редовно зареждат батерията си. Изцяло електрически Golf няма да има. Който иска да се придвижва само на ток, трябва да се насочи към новия електромобил ID.3 на Volkswagen – той изминава от 230 до 550 км с едно зареждане на батерията в зависимост от нейния капацитет.

Новият Golf предлага и широк избор от конвенционални задвижващи системи на бензин, дизел и природен газ с намален разход на гориво (до 17%). Бензиновите TSI мотори са с мощност 90, 110, 130 и 150 к.с., дизеловите TDI двигатели – със 115 и 150 к.с., а вариантът TGI на природен газ (метан) е с ресурс от 130 к.с. Volkswagen остава единственият германски производител, който предлага фабричен вариант на метан за за радост на почитателите на дълги пътувания с ниски разходи за гориво.

Всички конвенционални модели са оборудвани с допълнителни технологии за намаляване на емисиите, като дизеловите версии са с два катализатора за 80% по-ниски стойности на азотните окиси. На по-късен етап Volkswagen ще зарадва почитателите на високите скорости и с още по-мощни двигатели с ресурс до 300 к.с.

С ниска предница, висока задница и серийни LED фарове (с матрична функция като опция) новият Golf изглежда като стилистична еволюция на досегашния модел. Размерите остават компактни, макар че каросерията и по-широка и по-ниска, което допринася за по-динамичното излъчване. Челното съпротивление е намалено до стойността на CW=0,28. Заоблените краища на предницата в комбинация с ниската решетка, футуристичните светлини и агресивните въздуховоди в бронята правят автомобила безпрогрешно разпознаваем, когато го зърнете в огледалото за обратно виждане.

Засега Volkswagen не предвижда двуврат вариант и кабрио за новия Golf,но отново ще има комби, което предлага функционалност и практичност с по-големия си товарен обем.

 

 

Пълна дигитализация дори в базовата версия

Много по-радикални са промените в новия Golf отвътре, отколкото отвън. В пътническата кабина вече няма да намерите аналогови инструменти. Още в базовото оборудване пред водача се ширват големи цифрови дисплеи. Всички екрани и уреди за управление са дигитални. Новите контролни прибори и инфо-развлекателните системи с онлайн свързаност се сливат в един общ хомогенен панел с изображения и сензорно управление.

Любителите на модерните комуникационни технологии ще останат доволни от лесната работа и интуитивните интуитивното управление на новите прибори. Опционално се предлага Head-up дисплей на челното стъкло, който извежда директно пред погледа на водача основни данни за работата на автомобила. По думите на главния дизайнер на компанията Клаус Бишоф, независимо че в съвременниясвят непрекъснато се усложняват, в новият Golf позволява на водача да управлява основните функции напълно интуитивно. Всеки, който се е докосвал някога до смартфон, няма да срещне проблеми при работата си с автомобила.

 

На магистрала колата сама ускорява и завива

В новия Golf отделните системи са не само свързани помежду си, но и са в постоянен контакт и със света навън благодарение на модула за онлайн връзка OCU (Online Connectivity Unit). Още в стандартното оборудване е вградена SIM карта, която осигурява непрекъсната връзка с онлайн услугите и функции, предлагани от Volkswagen. Автомобилът може да бъде винаги онлайн, както и да се отключва и заключва чрез телефон.

Golf е и първият модел на марката, който разполага серийно с възможности за връзка със заобикалящата среда чрез технологията Car2X. Това е благоприятно за работата на много от електронните системи. Когато до автомобила достигнат сигнали за задръствания, затворени пътища или катастрофи по маршрута, електрониката реагира навреме и адаптира скоростта. Golf е способен да приеме предупредителни съобщения от пътната инфраструктура и от други превозни средства на разстояние до 800 м. Моделът също споделя подобни сигнали с останалите участници в движението и по този начин се изгражда мрежа от „групов интелект”, който отваря нова фаза в развитието на пътната безопасност.

Новият Golf е оборудван с многобройни други системи за безопасност и за подпомагане на водача. Асистентът за движение на магистрала поема изцяло контрола върху управлението при скорости до 210 км/ч. Водачът може да си почива, без да дава газ и да върти волана. Колата сама се движи в лентата и адаптира скоростта си към превозните средства, но поне едната ръка на шофьора трябва да е върху волана, който е оборудван със специален сензор.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.