Мачовете и спортът по телевизията днес, петък, 22 ноември 2019

Дневен хороскоп на Алена за петък, 22.11.2019

На 22 ноември 2019 да почерпят

Защо говорим и ходим насън

Нетаняху отрече обвиненията в корупция Израелският премиер заяви, че делото срещу него е равносилно на преврат

Търговската война на САЩ с Китай е пред въоръжен конфликт Това смята бившият държавен секретар Хенри Кисинджър

Сърбия и Русия в шпионска афера (обзор) Представител на Белград замеси и България

България поиска сътрудничество с всички европейски държави във връзка с борбата с трафика на културни ценности

„Грами”-тата прекалиха с политкоректността Номиниран е първият чернокож гей с №1 песен в САЩ

Отвлякоха инвалид без крака, за да проси в Европа Интерпол издирва Мариус Петков

Близо 5000 души са загинали заради морбили в Конго

17 години затвор за Черната вдовица от Бургас (обзор)

Отрова за мишки убила Стефан (обзор) Майката: Не приемам твърденията, на трите ми деца нямаше нищо

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 22 ноември 2019

Майки на деца с увреждания на протест срещу избора на Валери Симеонов за зам.-председател на НС

Нов електрически автобус тръгна по улиците на София

Нов електробус по линия 84 тръгна в градския транспорт на София. Днес той бе въведен тестово в експлоатация в присъствието на кмета Йорданка Фандъкова.

Йорданка Фандъкова електробус
Снимка: Пламен Стоименов

 

Машината, която не отделя вредни емисии, е специално разработена за нуждите на европейските градове. Електробусът е нископодов, с 85 места и се задвижва от електромотор и 16 литиево-йонни батерии с максимален автономен пробег от 320 километра. Зареждането на батериите отнема 5-6 часа.

Йорданка Фандъкова електробус
Снимка: Пламен Стоименов

Намеренията на общината закупи 20 такива автобуси.

 

Цената на електробуса е около 2 пъти по-скъп от конвенционален дизелов автобус. Експлоатационните му разходи са в пъти по-ниски и е въпрос на икономически анализ дали това оправдава по-високата начална цена. Това каза заместник-кметът на София с ресор „Транспорт и транспортни комуникации“ Евгени Крусев по време на пускането в експлоатация на нов електробус по линия 84 от столичния градски транспорт.

По думите на Крусев електробусът използва батерии като технология за заряд. „Той е съоръжен с всички стандартни за София екстри, които имат всички нови автобуси. Съоръжен е с климатик“, посочи той. Според него комфортът на пътуване е в пъти по-добър, спрямо някои от по-амортизираните ни автобуси. „Всичко които има като екстри, го има този автобус“, каза зам.-кметът.

Огромни инвестиции през последните три години направихме в градския транспорт – освен строителството на метрото, над 50% подменени автобуси, около 90% подменени тролеи и новите трамваи. Това припомни кметът на София Йорданка Фандъкова по време на пускането в експлоатация на нов електробус по линия 84 от столичния градски транспорт „Това е третият електробус. Освен, че е тих, ние следим неговите показатели. Прави икономия на средства за гориво между 4 и 5 пъти. Разходът е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км. при другите автобуси“, посочи Фандъкова. Според нея ефектът върху околната среда е изключително важен.

„Това е една от важните мерки за намаляване на фините прахови частици“, каза тя. По думите ѝ първият пуснат в експлоатация електробус е изминал около 100 000 км като част от столичния градски транспорт и досега няма никакви проблеми с него. „Зарежда се между смените, като най-сериозно се зарежда през нощта. Без проблеми изминава 170 км на смяна, без нужда от зареждане“, съобщи тя. Според нея вече се подготвя процедурата за закупуване на електробуси, очаквам до юни тя да бъде готова

„Продължаваме със закупуването на нови газови автобуси. Очаквам до месец да бъде обявена нова процедура за закупуване на нови 120 газови автобуса. Тече процедура по закупуване на 13 нови трамвая“, посочи Фандъкова. Тя каза, че модернизацията на градския транспорт е основен приоритет на Столичната община. „Най-важната задача е градският транспорт да бъде екологичен и ефективен“, коментира Фандъкова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.