Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Спас Русев гледа „Левски“

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

4-годишно детенце почина, роми окупираха разложката болница

Остава бедственото положение в смолянската община Баните

Пушач издаде пиян шофьор в Шумен

Бойко Борисов посрещна Ангела Меркел на летището (ВИДЕО)

Българин от Русе извади богоявленския кръст в македонска община, отрупаха го с подаръци

Йоханес Хан: Европа не може да се сведе до банкомат

76,4 млн. лв. е проектобюджетът на Велико Търново за годината Предвидени са 300 000 лева за ремонт на пътища в населените места

Задържаният куриер на алоизмамниците имал регистрация за наркотици

Нов електрически автобус тръгна по улиците на София

Снимка: Пламен Стоименов

Нов електробус по линия 84 тръгна в градския транспорт на София. Днес той бе въведен тестово в експлоатация в присъствието на кмета Йорданка Фандъкова.

Йорданка Фандъкова електробус
Снимка: Пламен Стоименов

 

Машината, която не отделя вредни емисии, е специално разработена за нуждите на европейските градове. Електробусът е нископодов, с 85 места и се задвижва от електромотор и 16 литиево-йонни батерии с максимален автономен пробег от 320 километра. Зареждането на батериите отнема 5-6 часа.

Йорданка Фандъкова електробус
Снимка: Пламен Стоименов

Намеренията на общината закупи 20 такива автобуси.

 

Цената на електробуса е около 2 пъти по-скъп от конвенционален дизелов автобус. Експлоатационните му разходи са в пъти по-ниски и е въпрос на икономически анализ дали това оправдава по-високата начална цена. Това каза заместник-кметът на София с ресор „Транспорт и транспортни комуникации“ Евгени Крусев по време на пускането в експлоатация на нов електробус по линия 84 от столичния градски транспорт.

По думите на Крусев електробусът използва батерии като технология за заряд. „Той е съоръжен с всички стандартни за София екстри, които имат всички нови автобуси. Съоръжен е с климатик“, посочи той. Според него комфортът на пътуване е в пъти по-добър, спрямо някои от по-амортизираните ни автобуси. „Всичко които има като екстри, го има този автобус“, каза зам.-кметът.

Огромни инвестиции през последните три години направихме в градския транспорт – освен строителството на метрото, над 50% подменени автобуси, около 90% подменени тролеи и новите трамваи. Това припомни кметът на София Йорданка Фандъкова по време на пускането в експлоатация на нов електробус по линия 84 от столичния градски транспорт „Това е третият електробус. Освен, че е тих, ние следим неговите показатели. Прави икономия на средства за гориво между 4 и 5 пъти. Разходът е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км. при другите автобуси“, посочи Фандъкова. Според нея ефектът върху околната среда е изключително важен.

„Това е една от важните мерки за намаляване на фините прахови частици“, каза тя. По думите ѝ първият пуснат в експлоатация електробус е изминал около 100 000 км като част от столичния градски транспорт и досега няма никакви проблеми с него. „Зарежда се между смените, като най-сериозно се зарежда през нощта. Без проблеми изминава 170 км на смяна, без нужда от зареждане“, съобщи тя. Според нея вече се подготвя процедурата за закупуване на електробуси, очаквам до юни тя да бъде готова

„Продължаваме със закупуването на нови газови автобуси. Очаквам до месец да бъде обявена нова процедура за закупуване на нови 120 газови автобуса. Тече процедура по закупуване на 13 нови трамвая“, посочи Фандъкова. Тя каза, че модернизацията на градския транспорт е основен приоритет на Столичната община. „Най-важната задача е градският транспорт да бъде екологичен и ефективен“, коментира Фандъкова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.