Момиче почина в гимназия в Димитровград Трагичният инцидент е станал в част по физическо

Михаил Касабов – президент до конгрес

БАБХ изтегли от пазара над 250 кг пушена риба от Румъния, заразена с листерия

Веселин Марешки оправдан на първа инстанция за изнудване и заплахи Приятели на ищеца окупираха съда с плакати и викове "Мафия" и "Продажници"

Скандален италианец: Със сър Алекс уговорихме мач, дадох му „Ролекс“

Изоставиха бебе в поликлиниката в Петрич

Енергийният министър инспектира нова инфраструктура за стъкларските заводи в Търговище

Експлозия в джамия в Афганистан уби най-малко 28 души и рани десетки

Димитър Радев: Решението за еврото е стратегическо, а не конюнктурно

Камери спряха грабежите в Слънчев бряг Над 300 покриват 80% от територията на най-големия курорт у нас

Япония премахна забраната за внос на българско пилешко

БНБ пуска нова банкнота от 50 лева с нови защитни елементи Влиза в обращение от 1 ноември тази година

Вицепрезидентът Йотова: Ролята на Съда в Страсбург е динамична и продължава да нараства

Оживя култов звяр от 50-те години Произвеждат само 25 екземпляра

41-2-6kol

Точно 62 години след сглобяването на последния D-Type през далечната 1956-а, отделът за класически автомобили на Jaguar поднови производството на култовата състезателна кола. Първият „модерен“ екземпляр бе представен като прототип на ретросалона в Париж.

ampnet_photo_20180207_143978

Майсторите на британската компания ще произведат с ръчен труд 25 модела D-Type и така ще изпълнят плана, поставен през 1955 г. Тогава Jaguar залага в сметките продукция на 100 автомобила, но са сглобени 75, тъй като през 1977 г. избухва пожар във фабриката.

ampnet_photo_20180207_143980

Допълнителната серия от 25 коли е конструирана по оригиналните спецификации на D-Type, който е най-бързият, най-красивият и най-високотехнологичен спортен автомобил през 50-те години на миналия век. Задвижва се от мощен шестцилиндров редови двигател. Доказателство за качествата на машината са трите поредни победи в престижното състезание в Льо Ман от 1955 до 1957 г. над много силни конкуренти като Ferrari, Aston Martin и Mercedes.

ampnet_photo_20180207_143982

Купувачите на новата серия D-Type могат да избират между два типа каросерии – с къс нос (версия от 1955 г.) или с дълъг нос (версия от 1965 г.). Всеки детайл в автомобила е създаден по еталона на оригиналния модел. Това важи и за двигателя, който е шестцилиндров с обем 3,4 л и мощност 250 конски сили с възможност за развиване на максимална скорост 250 км/ч.

ampnet_photo_20180207_143984

Засега не е оповестена цената, на която ще се продават 25-те екземпляра D-Type. Прогнозите сочат, че тя ще надхвърли милион евро, въпросът е с колко. Един от оригиналните модели D-Type с много интересна история бе продаден на търг през 2016 г. за 20 млн. долара. Купувачите на D-Type няма да могат да използват олдтаймера по масовите пътища, а само на затворени трасета или в именията си.

ampnet_photo_20180207_143987

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.