Отпада годишното обслужване на електромобили Tesla

Колите на ток се амортизират по-бавно

Американският производител на електрически коли Tesla премахна годишното сервизно обслужване за своите модели. Като аргумент за това решение компанията посочва липсата на бързо износващи се части в електромобилите и отсъствието на необходимост за редовно посещение в сервиза. За сравнение – всеки автомобил с вътрешно горене трябва да бъде обслужван поне веднъж годишно за смяна на масла и филтри или други компоненти като запалителни свещи, помпи, ролки и ремъци.

От Tesla твърдят, че амортизиращите се части в колите на марката са гумите и спирачките, но и те са по-слабо натоварени поради факта, че намаляването на скоростта при електромобилите се подпомага от генератора, който акумулира енергия за батерията. Американската компания може чрез интернет връзка дистанционно да инсталира нови софтуерни технологии в автомобилите си, както и да отстранява проблеми по електрониката. За повреди по механиката се предвиждат мобилни сервизни екипи. Така реално Tesla прехвърля автомобилния бизнес в ново измерение - без търговско-сервизни центрове, тъй като колите могат да се поръчват по интернет и да се обслужват на място или дистанционно.

Други производители на електромобили засега не са афиширали отмяна на годишното сервизно обслужване. Липсата на консумативи и бързо износващи се части прави поддръжката на коли на ток по-евтина, но пък продажната им цена е по-висока.

Коментари

Задължително поле