Бившият шеф на затвора във Варна: Убитият в Истанбул българин имаше склонност към самоагресия

Ивелина Василева: Необходимо е да се полагат много усилия за модернизация на ВиК мрежата

Обирът на сребро и пари от Митница-Благоевград е станал чрез вътрешна информация

Бащата на убитата Андреа за 17-годишния Аксел: Дори и животните не могат да бъдат толкова жестоки

Genesis атакува Европа с луксозен SUV Корейската премиум марка има високи цели за Стария континент

Тръмп: Идеята за “морска стена” на Ню Йорк e глупава и ще изглежда ужасно

Генералният ни консул в Истанбул: Българинът с мачете е бил със силно психично разстройство или под въздействието на опиати

Прическите от 90-те се върнаха на мода

Все още не е ясна самоличността на обирджиите на митницата в Благоевград

ЕС намали предприсъединителната помощ за Турция

Над 10 държави преговарят в Берлин за ситуацията в Либия

Облачно време днес Максималните температури ще са между 1 и 6 градуса

Трус от 5 по Рихтер в Гърция

Коя е най-харесваната зодия?

Мачовете и спортът по телевизията днес, неделя, 19 януари 2020

От 200 000 евро нагоре струва DBX Първият SUV на Aston Martin захапва пътя с мощта на 550 коня

550 коня, 4х4 и ускорение 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч – скоростните качества на спортна кола са облечени с ламаринен костюм със SUV кройка в най-новия модел на Aston Martin. За първи път в своята 106-годишна история британската компания лансира автомобил с повишена проходимост. Той излиза на пазара с наименование DBX и със задачата на натрупа сериозни пазарни обеми, за да помогне за оцеляването на изпадналата в криза бутиковата марка.

Aston Martin е поредният премиум производител след Bentley, Rolls-Royce, Jaguar, Lamborghini и Maserati, който пуска SUV. Моделите на конкурентите се радват на добри продажби, поради което се очаква и новият британски автомобил с цена от 200 000 евро нагоре да се купува от платежоспособните клиенти.

Прогнозите гласят, че догодина DBX ще удвои продажбите на марката от 6500 на близо 14 000 екземпляра. Официалният пазарен дебют е насрочен за месец март. В Aston Martin действат на принципа по-добре късно, отколкото никога. За сравнение – подобен спортен премиум SUV, например Porsche Cayenne, се продава вече 20 години. Очаква се съвсем скоро и последната култова спортна марка Ferrari да лансира такъв автомобил.

Британските дизайнери са успели да оформят динамичен силует с напомпани „мускули“. Моделът DBX е дълъг 5,04 м и тежи почти 2,3 тона, но изглежда като добре трениран атлет, който ще изпревари всички съперници на пистата. Визията е много типична за марката, тъй като повтаря елементи от дизайна на спортните купета DB11 и Vantage. Предницата е мощна с голяма решетка, а задницата е висока и широка с ефектни LED светлини и спойлер на покрива.

Отвътре новият SUV също е чистокръвен Aston Martin – класически британски дизайн, съчетан с най-висококачествени материали. Зад волана е инсталиран 12,3-инчов дисплей, който показва скоростта, оборотите и всички останали функции на комбиниран контролен прибор. Естествено, водачът може да конфигурира различни начини на изобразяване на информацията. В конзолата е интегриран друг цветен екран с диаметър 10,25 инча и сензорно управление за работа с различните системи в автомобила.

 

Под британската „опаковка“ ръмжи германски двигател, който Aston Martin взима от Mercedes AMG. Моторът е монтиран максимално назад и близо до пътническата клетка, за да осигури почти идеално разпределение на теглото в съотношение 54:46 между предния и задния мост. Окачването е по-скоро като на спортна, отколкото на високопроходима кола – двойни носачи отпред и многораменно отзад с адаптивни амортисьори Bilstein и 22 инчови гуми с размери 285/40 отпред и 325/35 отзад. Рамата е алуминиева с висока степен на издръжливост.

Енергичният битурбо двигател V8 с работен обем 4,0 л от Mercedes AMG е калибриран за максимална мощност 550 к.с. и въртящ момент 700 Нм. Той е комбиниран с 9-степенна автоматична трансмисия и интелигентна адаптивна система за задвижване на четирите колела с блокаж на диференциала. При желание водачът може да пренасочи цялата тяга към задната ос, за да изпита тръпката от автентичен спортен автомобил със задно предаване. При натискане на газта DBX ускорява за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална скорост 291 км/ч.

 

 

Спортен интериор с кожа и алкантара

Инженерите са работили 6 месеца върху точното позициониране на шофьорската седалка и контролните уреди, за да намерят идеалния баланс между удобство, видимост и контрол над управлението. Предните седалки са спортни с интегрирани подглавници, отопление, охлаждане и масажна функция.

За задните места са направени многобройни тестове с възрастни хора и с деца, също с цел да се открие най-ергономичната конструкция. Създаването на удобство за деца е нещо ново за Aston Martin, като се имат предвид традициите на компанията да произвежда двуместни спортни коли. Трима души могат да се настанят на втория ред в DBX, но този в средата ще бъде притеснен в областта на краката от широкия централен тунер. Големият панорамен стъклен покрив се затъмнява с лека щора от фина алкантара. С алкантара са тапицирани колоните и металните зони по тавана, а седалките са облечени в кожа.

Багажникът побира 632 л в стандартно положение на седалките. Задните облегалки се сгъват в съотношение 40:20:40 и тогава могат да се транспортират по-големи предмети.

 

 

Спортно и комфортно на пътища с и без асфалт

Комфортно и спортно ще се возят на борда на DBX бъдещите собственици. Автомобилът „стъпва“ на въздушно окачване, което дава възможност за регулиране на пътния просвет и „повдигане“ на каросерията, когато се налага преодоляване на по-високо препятствие. Водачът може да задава различни режими на работа на автомобила, при които се променят настройките не само на ходовата част, но и на кормилната система, трансмисията, двигателя и др.

При ниски натоварвания електрониката на борда изключва четири от осемте цилилиндъра, за да се харчи по-малко гориво и да се изхвърлят по-малко вредни емисии. По-големите енергийни консуматори в автомобила работят на 48-волтова електрическа мрежа, които също допринася за сваляне на общия разход. Такава е системата за неутрализиране на накланянето на каросерията. На висока скорост в завои тя изравнява ъгъла на накланяне на автомобила от двете страни, за да не се създава дискомфорт на пътуващите. Въздушното окачване позволява вариации в диапазона на 10 см.

Aston Martin предлага специално оборудване за различни нужни. Купувачите могат да се сдобият с комплект маркови куфари от същата кожа като седалките, фирмено детско столче, специален сет за пикник и багажник за покрива с приспособление за закрепване на ски. Собствениците на кучета ще се изкушат от специалния пакет за превоз на домашни любимци в багажника.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.