Още по-спортна лимузина

Новата „тройка“ е чистокръвен „баварец“ за хора, които обичат да шофират

Във време, в което улиците се задръстиха от SUV-ове, „тройката“ на BMW продължава да се доказва като автомобил от доброто старо време. Произвеждан от 1975 г. насам в огромен тираж от 15 милиона екземпляра, това е моделът еталон за спортна лимузина. Новото, седмо поред поколение, вдига още по-високо летвата по всички показатели – комфорт, динамика, безопасност и нови технологии.

Да седиш по-ниско до асфалта, да не се накланяш при по-висока скорост в завоите, да задаваш прецизно траекторията на движение с волана и да усещаш пълен контрол върху машината – малко автомобили в средния клас го умеят така добре като Серия 3 на BMW. Така е от десетилетия насам и така ще бъде занапред, ако се съди по качествата на новия модел. Достатъчно е да седнеш зад волана, да натиснеш газта и да вземеш няколко завоя, за да се убедиш, че „тройката“ е запазила своя спортен характер и го обогатява с повече способности. Това определено е кола за хора, които обичат шофирането и ценят възможностите на техниката, която управляват.

Новата Серия 3 е по-голяма, по-комфортна и се доближава значително до по-голямата Серия 5. В сравнение с досегашното поколение размерите са чувствително увеличени. Дължината на каросерията е 4,70 м (+8,5 см), широчината – 1,83 (+1,6 см), а междуосието – 2,85 м (+4 см). От всичко това печелят пътниците, които разполагат с повече място за краката и за раменете, а влизането, настаняването и слизането става по-лесно.

Дизайнът е въпрос на вкус, но автомобилът определено изглежда по-динамично и по-модерно. Предницата е безпогрешно разпознаваема с разширената бъбрековидна решетка и тесните серийни LED фарове, като опционално се предлагат адаптивни LED светлини с лазерни дълги светлини, чийто обхват е 530 м.

Значително увеличеното вътрешно пространство се усеща веднага след качване в автомобила. Новото оформление на пътническата кабина е сполучлив микс от висококачествени материали, перфектна изработка и модерни елементи. Типично за BMW водачът се чувства в центъра на „вселената“, тъй като ергономичният кокпит е ориентиран към него. Модерните времена личат от пръв поглед към таблото, където няма нито един аналогов прибор. Всички контролни уреди са дигитални с възможност за конфигурация на различни изображения. Дисплеят зад волана е с диаметър 12,3 инча, а контролният монитор на конзолата е 10,25 инча.

При движение веднага прави впечатление перфектната шумоизолация, а тишината в купето е един от най-красноречивите показатели за лукс (справка – Rolls-Royce). Приятното амбиентно осветление и възможността за безжично зареждане на телефони в специално гнездо веднага правят впечатление, особено на тъмно. Вместимостта на багажника е увеличена до 480 л, като неговата врата може да бъде оборудвана с електрически механизъм за отваряне и затваряне.

Колкото стилен и функционален да е автомобилът, той нямаше да е чистокръвен „баварец“, ако не се представя като такъв по шосетата. С нисък център на тежестта, балансирана конструкция, аеродинамичен дизайн и образцово пътно поведение „тройката“ веднага печели сърцето на водача. Именно представянето на асфалта е най-силният коз спортната лимузина, която с превъзходната си управляемост засенчва който и да е SUV.

 

 

 

Най-добрата реклама на дизелов двигател

Новата Серия 3 се предлага с различни двигатели, така че купувачите имат широк избор от високотехнологични бензинови и дизелови задвижващи системи с 4 и 6 цилиндъра с мощност от 184 к.с. нагоре.

Отлично балансиран като ресурс, динамика и разход на гориво е дизеловият вариант 320d. Неговите 190 „коня“ са удивително работоспособни и икономични, а големият въртящ момент от 400 Нм от 1750 оборота гарантират ударна тяга при натискане на педала на газта. Ускорението от 0 до 100 км/ч е 6,9 секунди. Свързан с 8-степенна автоматична трансмисия и система xDrive за интелигентно задвижване на всички колела този дизелов двигател върши чудесна работа и в градски, и в извънградски условия.

Той без проблеми достига записаната в техническите характеристики максимална скорост от 240 км/ч. При по-разумни скорости моторът се отнася крайно пестеливо към горивото в резервоара и е напълно реално изминаването на 100 км с около 5,5 л. Този двигател е най-добрата реклама на политически демонизирания дизел, който си остава най-подходящата суровина за превозни средства, които въртят много километри. А на всичкото отгоре замърсява в много малка степен, тъй като е оборудван с най-модерните технологии за пречистване.

 

 

Колата сама завива, намалява и ускорява

Новата „тройка“ облекчава до максимум работата на водача благодарение на богатия спектър от електронни системи. Адаптивният темпомат с асистант за задръстване ще бъде оценен от шофьори, които всекидневно попадат в тежък трафик като например в натоварените участъци на Околовръстното шосе на София в пиков час.

В серийното оборудване е включена система за предупреждение при опасност от сблъсък със спирачна функция и с разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Серия 3 може не само да се движи в избраната лента на прав участък, но и да завива в нея. Добре оборудваният с най-модерна електроника автомобил може на магистрала да ускорява и намалява автоматично съобразно скоростта на движещото се отпред превозно средство, както и автоматично да взима завоите в своята лента.

В тесните градски пространства високите технологии също идват на помощ. Новата „тройка“ може да запамети последните траекторията от последните 50 м при паркиране на преден ход и след това автоматично да възпроизведе движението на заден ход. Камерите и системата за напълно автоматично паркиране също намаляват напрежението от плещите на тези, които не се чувстват комфортно при маневриране в ограничени пространства.

При работата си инфо-развлекателните, информационни и комуникационни системи водачът може да задава команди с докосване на контролния дисплей, с жестове или с глас. Новият интерфейс и прегледната графика на изображенията улесняват до максимум тези функции.

Коментари

Задължително поле