Петролни гиганги харчат стотици милиони за информация срещу глобалното затопляне

Снимка: Архив

Петте най-големи публични петролни компании харчат по 200 милиона долара годишно за реклами, чиято цел е забавяне, манипулиране и блокиране на информация за глобалното затопляне. Това разкри доклад на неправителствената агенция "Инфлуенс Мап", съобщи БНТ.

"Шеврон", "Бритиш петролиум" и "Ексън Мобайл" са трите основни компании в сферата на директен лобизъм и инвестиране срещу глобалното затопляне, сочи докладът на "Инфлуенс мап".

По време на американските междусрочни избори миналата година, 2 милиона долара са били похарчени за реклами във фейсбук, които са изтъквали предимствата на увеличения добив на изкопаеми горива.

"Бритиш петролиум" е дарила 13 милиона долара за кампания, подкрепена и от петролния гигант "Шеврон". Кампанията успя да премахне данъка върху въглеродните емисии в щата Вашингтон.

Докладът посочва още, че само три процента от капитала на петролните гиганти за 2019 г. ще бъдат насочени за инвестиции в нисковъглеродни проекти. Останалите 97 ще бъдат за масово увеличение на нефто- и газодобива.

Загуба на лобистки привилегии в Европейския парламент грози Ексън Мобайл заради отказ да присъства на изслушване за глобалното затопляне.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Свят