Още един загинал след стрелбата в Страсбург 11 са тежко ранените според последна информация

Стрелецът в Страсбург още не е заловен Официална информация от местните власти: ранените са 10

Ваня Стамболова успя, класира се за финала на „Фермата“

Престрелка в близост до коледния базар в Страсбург, има един загинал и трима ранени (ВИДЕО)

Меркел: „Няма възможности“ за промяна на споразумението за Брекзит

Битка за 15 млрд. евро стои зад атаката срещу строителите 1000 машини ще бъдат паркирани на “Цариградско шосе” в София без да пречат на гражданите

Сериозна чистка в „Локо“ (София)

Съдбата на Правителствена решават депутатите Дългът от 33 млн. лв. е от неизплатена надлимитна дейност на болницата

От „Надежда“ в Сливен искат свои съветници, узаконяване на къщите и мечтаят за среща с вътрешния министър

Възрастна жена пропадна в шахта в Пловдив

Будапеща плаши с още антимигрантски кампании

Смог ваканция въвеждат в училище Децата с хронични респираторни проблеми ще могат да си остават вкъщи, според една от мерките на МОН

Вицепремиерът Марияна Николова: Наградите на туризма са показател, че секторът в България се развива успешно

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 12 декември 2018

Пожар затруднява движението в района на Петте кьошета в столицата

Плащаме и нямаме малус по Гражданска 12 години без нарушение, за да стигнеш базисната цена на полицата

Ръководителят на управление “Застрахователен надзор” в КФН Владимир Савов (вляво) и юристът Николай Петков разясниха какви нарушения ще носят малус точки. Снимка: Пламен Стоименов

Леките нарушения няма да се зачитат

Да плащаш, за да изчистиш досието на автомобила си при застрахователя. Това е една от идеите, които обсъждат от Комисията по финансов надзор (КФН) при внедряването на системата “бонус-малус” за “Гражданска отговорност”, за да може кола с много наказателни точки да се продаде, без застраховката й да струва 1200 лв. Все още няма разчети каква трябва да е сумата, която системен нарушител на пътя да плати, за да изчисти лошото досие на автомобила си, уточниха за “Труд” от комисията.

“Ако собственикът на един автомобил иска да намали натрупаните си малус класове, ще му трябват години, за да ги изчисти, в зависимост от степента на допуснатите нарушения. Например, ако колата е в най-високия клас на малус класовете, ще са необходими 12 години шофиране без нарушение, докато започне да плаща застраховката на базисното ниво. При безаварийно каране за година ще се махат по 30% от цената, след това по 10% до нулиране на малус класовете”, коментира ръководителят на управление “Застрахователен надзор” в КФН Владимир Савов.

Изрядните водачи през първите две години от стартирането на системата “бонус-малус” ще получават по 10% отстъпка от цената. Но за да стигнат максималното намаление от 25%, ще трябва да шофират без нарушения поне седем години. Нарушенията, които ще доведат до по-скъпа застрахователна полица, са такива, които водят до опасни ситуации на пътя – отнемане на предимство, шофиране в насрещното, превишаване на скоростта, отнемане на предимство и др. Нарушения като шофиране без фарове или в бус лентата, както и неправилно паркиране, няма да се отчитат при формиране на цената на задължителната застраховка “Гражданска отговорност”.

“Най-леките нарушения, които ще се отчитат, са в първа категория и носят една наказателна точка. Например, ако превишите скоростта с 10 км/ч от разрешеното в населено място, и получите акт, ще ви се брои и една наказателна точка. А застраховката на колата ще се оскъпи с 10%”, обясни юристът от КФН Николай Петков. Но малус точките ще се добавят с натрупване и така при пет минимални превишения на скоростта, дори да са станали за 2-3 години, полицата ще стане с 50% по-скъпа.

Все още не е ясно кога системата ще влезе в сила и комисията не се ангажира със срок.

 

Лоша история на автомобила

Проверка по номера на рамата

За да се избегнат измамите със смяна на регистрационния номер на автомобилите с лоши досиета, всеки ще може да провери дали дадена кола има малус класове по номера на рамата, обявиха от КФН. За спорната част с наследяването на малус точките при продажба на автомобил от комисията коментираха, че се обсъжда прецизиране на текстовете, но по начин, който да не допуска възможността да си прехвърлиш колата на някой близък или роднина и отново да продължиш да шофираш рисково. При нарушение „малус“ ще се отчита и за колата и за шофьора. Така, ако даден водач направи нарушение и не е собственик на автомобила, ако си купи и регистрира на собствено име кола, ще се появят автоматично малус точките в досието му.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Този бонус-малус върху автомобила,ми се струва нещо ненормално. Ако автомобила е служебен, налива отива директно върху собственика. А собственика може да разбере,какво е станало чак през следващата година.
    А ако и следващия шофьор е същият джигит?
    Не е нормална тази система.

  2. Този“ бонус-малус-фалос“ е много умен ход и баламите,т.е. обществото ще го приеме безропотно,но то горкото не осъзнава,че така буквално ще позлати застрахователите и ще ги направи невероятно богати.Ще мине време и тъпото общество ще разбере как е било изчукано.

  3. 1200 лева гражданска отговорност било фалшива новина.Честито на български народ, Плюс двоен данък за нова година.

  4. Комисията за финансов надзор, какво направи за фалиралото Олимпик?Сега ще си измислят една наредба със застрахователите и Българина да го дух…..

  5. А защо да нямам по-малка застраховка на базата на досегашното ми поведение на пътя??? Карам кола от 1976-та година, последното ми нарушение (повтарям – нарушение, не ПТП!!!) е от 1981-ва година!!!! Тоест 17 години НЯМАМ РЕГИСТРИРАНО НАРУШЕНИЕ НА ПЪТЯ !!!!! И това ако не е „мижи да те лажим“, здрав му кажи!!!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.