Трети мач без гол за ЦСКА

Борисов се срещна с външния министър на Саудитска Арабия (ВИДЕО) Има възможност България да бъде регионален център за газоразпределение на Балканите, заяви премиерът

Музеят събра 8000 лева за реставрация на икони

Светофарна сигнализация в Стара Загора избягва конфликти между пешеходци и шофьори

Професионални риболовци искат строги наказания за фирми, нанасящи щети на екосистемите Настояват риболовният билет да поскъпне с 5 лева

Васил Божков: Държавният апарат работи срещу собствените си закони, в опит да унищожи частен бизнес и ПФК „Левски“

Председателят на Асоциацията на заведенията: Протестът ни беше политически яхнат

Ашли с гурбетчийска песен Режисьор на видеоклипа е Ненчо Касъмов, сниман е в Сандански и Мелник

Германия спира производството на електроенергия от въглища до 2038 г.

МЗХГ стартира информационна кампания за директните плащания през 2020 г.

Томислав Дончев: България може да служи като пример за усвояването на евросредства по кохезионната политика

Пастир попалил имущество за над 50 000 лева, за да отмъсти на работодателя си

България се представя като ловна дестинация на изложение в Дортмунд

Д-р Полина Карастоянова: Политизирането на теми от дневния ред на туристическия сектор е абсолютно неприемливо

Председателят на комисията по хазарта е задържан за 24 часа 18 човека са били отведени на разпит

Подсъдимите машинисти по „Хитрино“ отказаха обяснения Съдът прочете стар разпит на помощник машиниста, обезопасявал влака

Радослав Петков/с вратовръзка/ и Димитър Михнев отказват обяснения пред съда

Двамата обвиняеми по делото „Хитрино“ машинистът Димитър Михнев и помощникът му Радослав Петков отказват да дават обяснения пред съдебния състав. Във вторник в Окръжния съд в Шумен имаше поредно заседание по процеса за адската жп. катастрофа, който върви към финала си. На въпрос на съдия Румяна Райкова и двамата отговориха отрицателно, че не желаят да дават обяснения. Димитър Михнев не е говорил и в хода на досъдебното производство.

Колегата му Петков обаче, е бил разпитван на 19 декември 2016 г. и съдът прочете неговите показания. Те потвърждават изнесената в началото информация, че след дерайлирането, взрива и пожара, Петков е опитвал да обезопаси влака от самозадвижване. Качил се на последната цистерна и навил ръчната спирачка.

„Наредих камъни под колелата. Единствената ми цел беше да обезопася влака“, разказал е той. Показанията му започват с изявлението „Не се признавам за виновен, съжалявам за случилото се“. По-нататък става ясно, че управлението на влака е извършвано от машиниста Димитър Михнев, а неговите задължения били да сигнализира за препятствия, да следи за сигналите по жп. пътя и да следи техническото състояние на локомотива. По думите му, времето във фаталната утрин е било ясно, двамата с Михнев гледали напред, не разговаряли. В разпита той казва, че не може да определи скоростта на движение, защото не е имал видимост към уредите. Устройството за бдителност в локомотива не е подавало сигнали. Още на пръвата стрелка станало залюляване на влака и последвало твърдо спиране, а той констатирал, че влакът се е скъсал, защото като слязъл видял, че са останали само 5 цистерни. След 3 до 5 минути последвал взрив, пламъци, той се върнал в кабината, облякъл се и се втурнал да обезопасява композицията. „Нямам обяснение защо се случи всичко“, завършва разпита на Петков.

Според обвинението двойно превишена скорост над допустимите 40 км/ч във въпросния участък преди гара Хитрино са причина за дерайлирането на композицията, довело до адски последици – 7 загинали, десетки ранени, половин сринато село.

Във вторник адвокатите на подсъдимите поискаха още една експертиза, която да изясни дали пропиленът не се е възпламенил от контактната мрежа. Имаха и още две доказателствени искания, но съдът не ги допусна.

Съдът започна огласяване и приобщаване на материалите по делото, които са в 40 тома. После следват пледоарии. Още една дата е одобрена за заседание през тази седмица.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.