Последният „бръмбар”

С песни и аплодисменти изпратиха VW Beetle от завода

След почти осем десетилетия най-дълго произвежданият автомобил в историята слезе завинаги от поточната линия. С традиционни песни на мариачи, фанфари и аплодисменти от завода на Volkswagen в мексиканския град Пуебла изпратиха последния сглобен Beetle. Фабриката ще бъде адаптирана за ново поколения семейни и електрически модели.

Volkswagen Beetle, като наследник на култовия „бръмбар”, е един от най-знаменитите автомобили на последното столетие. Той е конструиран в началото на 30-те години на миналия век от австрийския инженер Фернинд Порше (създателят на Porsche) по заръка на Адолф Хитлер като „народна кола”, а след Втората световна война се превръща в истински култ. През 1972 г. „бръмбърът” достига тираж от 15 милиона екземпляра, с което изпреварва първия масов автомобил Ford T на Хенри Форд. В най-силните периоди на модела Volkswagen произвежда по 1,3 милиона бройки на година, от които 400 000 се „поглъщат” от американските потребители.

На два пъти „бръмбърът” възкръсва от смъртта - след бомбардировките на завода във Волфсбург по време на Втората световна война и след като Volkswagen реши да го спре от производство през 2003 г. Оказа се обаче, че не е лесно да се забрави тази „легенда”, която в крайна сметка остана на поточната линия в Мексико с името New Beetle до миналата седмица. Оттук нататък автомобилите с тази емблема ще стават още по-ценни, защото са едни от най-разпознаваемите символи за няколко поколения жители на планетата.

Коментари

Задължително поле