На 20 юли 2019 да почерпят

Тир и кола катастрофираха между Своге и Церово

Помпео: САЩ са готови да преговарят с Иран без предварителни условия

Иран плени британски танкер в Ормузкия проток

70-годишен мъж е загинал, след като е блъснат от кола на пътя Разград – Русе

САЩ свалиха ирански дрон, Техеран отрича (обзор) ВМС на САЩ използвали електронно заглушаване

Горанов за хакването на НАП: Скоро разбрах, че да направиш такава беля на практика е ненаказуема

„Боинг“ е загубил близо 5 млрд. долара заради скандала с модел „737 MAX“

Холандия частично отговорна за Сребреница

Тръмп се срещна с астронавти от „Аполо 11“, стъпили преди 50 г. на Луната

Засилен трафик на „Капитан Андреево“

Китайската космическа лаборатория „Тянгун-2“ изгоря в земната атмосфера

Двама парапланеристи пострадаха край Дупница

Доналд Тръмп за иранския дрон: Няма съмнение, свалихме го

Хакнатите данни били със събути гащи Не са били криптирани, съобщи Венцислав Караджов, шеф на Комисията за защита на личните данни

Правят гуми без въздух Ще се сменя само протекторът при износване

Всяка година по света се сменят около 200 милиона спукани гуми, чието тегло се равнява на еквивалента на 200 айфелови кули. В Европа средният живот на гумите е между 4 и 5 години, докато в Китай е по-малко от 1 година заради лошите пътища. Огромното количество негодни гуми поради продупчване, скъсване или износване създават сериозни екологични проблеми.

В търсене на нови решения преди години бяха създадени т.нар. Run on Flat гуми с подсилени страници. При загуба на налягане те позволяват движението на автомобила да продължи с по-ниска скорост до най-близкия сервиз благодарение на усилената структура на страничните части на гумата. Run on Flat моделите обаче са по-тежки и по-скъпи, поради което не са оптималното решение.

Поредният опит за създаване на безпроблемна гума е разработката на Michelin за безкамерни гуми. Те представляват едно цяло с джантата, която е свързана с многобройни гъвкави ламели от гума и смола, а върху тях се намира протекторът. Реално само протекторът ще се износва при употреба и лесно ще се заменя. Ламелите правят протектора толкова гъвкав, колкото нормална гума и така се „филтрират“ неравностите и дупките по пътя, без да има опасност от спукване.

До 5 години този тип гуми трябва да бъдат пуснати в серийно производство. Дотогава ще продължи техническата им разработка и тестовете в реални условия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.