Ще се сменя само протекторът при износване
Всяка година по света се сменят около 200 милиона спукани гуми, чието тегло се равнява на еквивалента на 200 айфелови кули. В Европа средният живот на гумите е между 4 и 5 години, докато в Китай е по-малко от 1 година заради лошите пътища. Огромното количество негодни гуми поради продупчване, скъсване или износване създават сериозни екологични проблеми.
В търсене на нови решения преди години бяха създадени т.нар. Run on Flat гуми с подсилени страници. При загуба на налягане те позволяват движението на автомобила да продължи с по-ниска скорост до най-близкия сервиз благодарение на усилената структура на страничните части на гумата. Run on Flat моделите обаче са по-тежки и по-скъпи, поради което не са оптималното решение.
Поредният опит за създаване на безпроблемна гума е разработката на Michelin за безкамерни гуми. Те представляват едно цяло с джантата, която е свързана с многобройни гъвкави ламели от гума и смола, а върху тях се намира протекторът. Реално само протекторът ще се износва при употреба и лесно ще се заменя. Ламелите правят протектора толкова гъвкав, колкото нормална гума и така се „филтрират“ неравностите и дупките по пътя, без да има опасност от спукване.
До 5 години този тип гуми трябва да бъдат пуснати в серийно производство. Дотогава ще продължи техническата им разработка и тестовете в реални условия.