Преживяванията по-популярни подаръци за Свети Валентин от вещите

Празничната вечеря навън е най-популярният подарък за 14-ти февруари

Преживяванията са по-популярни подаръци за Свети Валентин от вещите, показва новото издание на ежегодното проучване Mastercard Love Index. Анализът представя данни от анализ на разплащателните трансакции с кредитни, дебитни и предплатени карти за последните три периода на Св. Валентин (11–14 февруари 2015–2017).

Според изследването, в периода около Деня на влюбените разплащанията, свързани с изживяване на емоционални моменти, се повишават с 6% от 2015 г., а броят трансакции с тази цел е нараснал с над 17% за същия период. Развитието на „икономика на преживяванията“ се движи от стремежа към щастие чрез създаването на емоционални моменти, а не през закупуването на материални подаръци.

Проучването показва, че празничната вечеря навън е най-популярният подарък за 14-ти февруари с 40% дял от разходите на влюбените и 75% дял от всички трансакции за периода през 2017 г.

С 23% са се увеличили трансакциите през 2017 г. с цел пътуване със самолет или влак, а 22% от общите  разходи през най-романтичното време на годината представляват точно тези пътувания. Престоят в хотел остава фаворит сред предпочитанията с дял от 27% от разходите.

Средствата, похарчени за доскоро традиционни за Св. Валентин подаръци като цветя се понижава с 3%, въпреки че броят трансакции се е увеличил с 14%, което показва, че когато става въпрос за символите на романтиката, дори едно цвете може да означава много повече от голям букет.

Подобна е ситуацията и при бижутата – похарчените средства намаляват с 9%, но трансакциите се увеличават с 10% спрямо 2015 г. Планираме ли внимателно или сме по-скоро спонтанни, когато става въпрос за любимия човек?

Данните показват, че хората вече не оставят закупуването на подарък или изненада за последния момент, като по-голямата част (30%) от покупките за Св. Валентин се извършват на 11 февруари (48,8 милиона трансакции в световен мащаб през последните три години). Малко над една четвърт (27%) от всички трансакции между 11 и 14 февруари са направени навръх самия Ден на влюбените. Тенденцията за онлайн пазаруване продължава с огромно увеличение от 136% в броя на електронните трансакции от Св. Валентин 2015 до Св. Валентин 2017.

 

Коментари

Задължително поле