Амелия-Мира остава непобедена в „Игри на волята”

Катастрофа на магистрала „Тракия“, движението след Пловдив е затруднено

Фейсбук преустанови действието на десетки хиляди приложения заради риск за личните данни

„Ферари“ мачка и на виртуалната Формула 1

САЩ ще изпращат допълнителни военни сили в Саудитска Арабия и ОАЕ

Ирландски ветеран е най-слабият във FIFA 20

Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Пробег от 390 км с пълна батерия Водачът може да управлява електромобил само с един педал

384 км е разстоянието от София до Бургас по автомагистрала „Тракия“, според пътните карти. 390 км е пробегът на обновения модел Renault Zoe със заредена батерия, според производителя и новия цикъл на измерване WLTP. Което означава, че в идеалния случай пътуването от столицата до морето с една от най-продаваните електрически коли би могло да се случи без пауза. Или с някое кратко спиране за дозареждане на батериите и стомасите на пътниците.

Възможностите на електромобилите стават все по-големи и Renault Zoe е поредното доказателство за това. При излизането на първия модел през 2012 г. автономността беше 150 км, а сега достига почти 400 км. Не само по отношение на пробега, но и като комфорт и технологии нивото се вдига все по-високо. Най-важния момент обаче си остава разстоянието, което може да се измине без включване в контакта. Новата батерия с капацитет 52 киловатчаса осигурява с 20% по-дълга дистанция между спиранията за зареждане.

С възможност да поеме до 22 киловата от всяка всяка зарядна станция Renault ZOE е най-бързо зареждащият се електромобил от най-разпространените публични инсталации. На станции с прав ток новият модел вече може да зарежда до 50 киловата, което е подходящо за дълги пътувания. Зареждането се извършва с комбиниран щепсел за прав и променлив ток, разположен зад емблемата на решетката. Където има достъп до електрическа мрежа, колата може да пълни батериите си и да добавя нови километри към оставащия пробег.

На домашното си паркомясто чрез уолбокс батерията на Renault ZOE се зарежда напълно за 9 часа и 25 минути, тоест – за една нощ, като се използва по-евтината електроенергия. Точните часове за заряд могат да бъдат програмирани. На публични станции по паркинги и търговски центрове за 2 часа се акумулира енергия за изминаване на 125 км. Все повече магазини предлагат такива станции и безплатно зареждане, докато собственикът на автомобила пазарува. На обществени станции с мощност 22 киловата за един час се зарежда ток за 125 км. А с новото зарядно устройство за прав ток на станция с мощност 50 киловата за 30 минути се зарежда енергия за 150 км.

При покупка на френския електромобил потребителите могат да избират между два двигателя. Единият бе лансиран преди година и разполага с мощност 80 киловата (108 к.с.), а новият мотор има капацитет 100 киловата (135 к.с.) и развива максимална скорост 140 км/ч. По-големият агрегат разполага с въртящ момент 245 Нм и ускорява от 80 до 120 км/ч само за 7,1 секунди. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 10 секунди.

Новият модел предлага режим на шофиране, при който почти не се налага да се използва спирачния педал. В този режим скоростта намалява бързо, когато се отпусне педала на газта, тъй като ударно се акумулира кинетичната енергия. На практика водачът може да управлява само с един педал – този на газта, който служи и като спирачка. Другият режим наподобява шофирането на конвенционален автомобил. Превключването между двата режима се извършва с бутон, а избраният режим се визуализира на таблото и централната конзола.

 

 

Повече комфорт и големи дисплеи

Водачът и пътниците в Renault Zoe се радват на по-голям комфорт и различни удобства. Зареждането на мобилен телефон се извършва без кабел по индукционен път на специално гнездо в централната конзола. В задната част пътниците имат на разположение два USB порта, също толкова са инсталирани и за предните седалки. Оформлението на таблото и използваните материали са променени. Във вътрешното обзавеждане са прилагани рециклирани тъкани, например за тапицериите се използва прежда от скрап на предпазни колани и пластмасови отпадъци. Ръчната спирачка не е с лост, а се активира автоматично по електронен път.

Основният инструмент на таблото е 10-инчов дисплей, като показва многобройни функции, водачът може да избира конфигурации на изображението по свое предпочитание. На централната конзола е разположен мултимедийният монитор с размер 9,3 инча за изобразяване и управление на инфо-навигационните и развлекателни услуги. Добавени са специфични функции за електромобили като местоположението на зарядни станции.

 

 

Специални функции за движение на ток

За по-високо ниво на безопасност всички сензори и автоматизирани функции са свързани с цел подпомагане на водача. Пътните знаци и ограниченията на скоростта се разпознават и извеждат на дисплея пред шофьора за обостряне на вниманието му. Когато той превишава скоростта, следват предупреждения. Превключването между къси и дълги светлини става автоматично, без да се заслепяват останалите участници в движението. При наличие на обекти в мъртвата зона на видимост се дават предупреждения към водача за предотвратяване на евентуален инцидент.

За по-голямо удобство на шофьора е предназначена функцията за задържане на спирачния педал при спрял автомобил (например на светофар) и така не се налага кракът да упражнява натиск върху спирачката. Аварийната спирачна функция се активира при опасност от сблъсък и липса на реакция на водача. Когато неговите ръце са на волана, системата за поддържане на лентата на движение коригира всяка грешка в зависимост от положението на колата спрямо маркировката. При пресичане на осевата линия без мигач се подават визуални сигнали и вибриращи предупреждения на волана. Всекидневното шофиране в големите градове се подпомага от система за автоматично паркиране, която е свързана с паркинг сензори в предната, задната и страничната част на автомобила.

Приложението MY Renault предлага широк набор от функции и услуги, които са предназначени специално за електрически коли. На екрана на арматурното табло се извеждат данни за ефективността на зареждането на батерията при спиране и се насърчава водача към по-екологично шофиране. Картите в навигацията се обновяват автоматично.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.