Протеините ваят тяло и пазят сърцето

Говеждото месо води по съдържание на протеини, а пилешкото и пуешкото също са отличен източник на протеини.

И кардиолозите препоръчват режима

Здравето ни освен през фитнеса, минава и през кухнята

Да не забравяме фибрите

Само преди няколко години протеиновите храни бяха запазена територия за фитнес-маниаците. Днес обаче диетолозите все по-често препоръчват протеиновото хранене като източник на добра фигура и сърдечен тонус. Оказва се, че здравето ни освен през фитнеса, минава и през кухнята.

Протеинът е жизненоважно хранително вещество поради ролята си в изграждането и поддържането на телесните тъкани.

Препоръчителната дневна доза протеини на ден за мъжете е 55,5 грама, а за жените - 45 грама. Не е изненада, че спортистите и активните във физическите упражнения трябва да увеличат с 1/3 приема на белтъчни храни.

Няма нищо лошо в използването на хранителните добавки, но все пак е добре протеинът да се приема с естествените храни.

Месото, рибата, морските дарове, млечните продукти и ядките са с най-високо съдържание на протеини. В класацията за съдържание на протеини в 100 грама (виж вдясно, б. р.) води говеждото месо.

Не е чудно, че кардиолозите препоръчват протеиновото хранене за добро здраве. Сред най-важните за сърдечната дейност храни са орехи, бадеми, кашу, и фъстъци, боб, грах, леща. Пилешкото и пуешкото също са отличен източник на протеини. Сметаната, млякото, сиренето и въобще всички млечни продукти плюс яйцата са незаменими в здравословния режим.

Винаги напомняме, че яйцата са с всичките девет от основните аминокиселини. Затова и редовната консумация на яйца подпомага сърдечната дейност, метаболизма и действат благотворно за еластичността на кожата. Яйцата са богати на биотин и витамин B6, които от своя страна спомагат за пълноценното усвояване на протеините.

И лекарите, както и диетолозите винаги напомнят да не забравяме фибрите в ежедневното хранене. Зелената салата, краставиците, цвеклото и спанака са сред перфектните допълнения към протеиновата ни порция.

Класация

Храни по съдържание на протеин на 100 гр

1. Говеждо месо 30-40 гр

2. Пармезан 32 гр

3. Пържола от риба тон 32гр

4. Тиквени семки 30 гр

5. Пуешко 30 гр

6. Фъстъци 25-28 гр

7. Сирене Едам 27 гр

8. Консервирана риба тон 25 гр

9. Сирене Чедър 25 гр

10. Телешко 20-24 гр

11. Пиле 24 гр

12. Сьомга 24 гр

13. Бадеми 21 гр

14. Сардини 21 гр

15. Треска 20 гр

16. Агнешко 20 гр

17. Скумрия 20 гр

18. Шам фъстък 20 гр

19. Свинско сладко 17-20 гр

20. Кашу 18 гр

22. Моцарела 18 гр

23. Миди 18 гр

24. Чиа семена 17 гр

25. Орехи 15-17 гр

26. Бразилски орех 14 гр

27. Яйца 13 гр

28. Тофу 12 гр

29. Извара 10 гр

30. Кисело мляко 10 гр

31. Овес 10 гр

32. Леща 7-9 гр

33. Боб 8 гр

34. Нахут 7 гр

35. Грах 6 гр

36. Киноа 5 гр

Коментари

Задължително поле