Откриха горнооряховка, издирвана от властите в Германия

Световната банка: БВП на България ще се свие с 3,7% през 2020 г.

Франция удължава мерките срещу COVID-19 и след 15 април

Великобритания ще удължи ограничителните мерки

Над 200 заразени с коронавирус в Косово

Министър Банов: Извънредното положение няма да рефлектира върху бюджетите на културните институти за догодина

Заловиха за минути крадец на чанта с пари и документи Кражбата станала в аптека във Велико Търново

Повдигнаха обвинение на мъж, пребил момиче и британец Извършителят е осъждан

БАБХ спря 20 тона зеленчуци с пестициди

Столична община пусна приложение за подаване на сигнали

Засякоха 63-годишен да шофира с 2,19 промила алкохол

Проф. Йонко Мермерски патентова бърз тест за коронавирус

Министър Ангелкова: 300 000 българи са планирали пътувания в чужбина до 1 юни

До момента в Петрич и Сандански са направени 250 бързи теста за коронавирус

Свищовска студентка спечели стипендия на фондация „Св. Св. Константин и Елена” по програма „Туризъм”

Протеините ваят тяло и пазят сърцето И кардиолозите препоръчват режима

Говеждото месо води по съдържание на протеини, а пилешкото и пуешкото също са отличен източник на протеини.

Здравето ни освен през фитнеса, минава и през кухнята

Да не забравяме фибрите

Само преди няколко години протеиновите храни бяха запазена територия за фитнес-маниаците. Днес обаче диетолозите все по-често препоръчват протеиновото хранене като източник на добра фигура и сърдечен тонус. Оказва се, че здравето ни освен през фитнеса, минава и през кухнята.

Протеинът е жизненоважно хранително вещество поради ролята си в изграждането и поддържането на телесните тъкани.

Препоръчителната дневна доза протеини на ден за мъжете е 55,5 грама, а за жените – 45 грама. Не е изненада, че спортистите и активните във физическите упражнения трябва да увеличат с 1/3 приема на белтъчни храни.

Няма нищо лошо в използването на хранителните добавки, но все пак е добре протеинът да се приема с естествените храни.

Месото, рибата, морските дарове, млечните продукти и ядките са с най-високо съдържание на протеини. В класацията за съдържание на протеини в 100 грама (виж вдясно, б. р.) води говеждото месо.

Не е чудно, че кардиолозите препоръчват протеиновото хранене за добро здраве. Сред най-важните за сърдечната дейност храни са орехи, бадеми, кашу, и фъстъци, боб, грах, леща. Пилешкото и пуешкото също са отличен източник на протеини. Сметаната, млякото, сиренето и въобще всички млечни продукти плюс яйцата са незаменими в здравословния режим.

Винаги напомняме, че яйцата са с всичките девет от основните аминокиселини. Затова и редовната консумация на яйца подпомага сърдечната дейност, метаболизма и действат благотворно за еластичността на кожата. Яйцата са богати на биотин и витамин B6, които от своя страна спомагат за пълноценното усвояване на протеините.

И лекарите, както и диетолозите винаги напомнят да не забравяме фибрите в ежедневното хранене. Зелената салата, краставиците, цвеклото и спанака са сред перфектните допълнения към протеиновата ни порция.

Класация

Храни по съдържание на протеин на 100 гр

1. Говеждо месо 30-40 гр
2. Пармезан 32 гр
3. Пържола от риба тон 32гр
4. Тиквени семки 30 гр
5. Пуешко 30 гр
6. Фъстъци 25-28 гр
7. Сирене Едам 27 гр
8. Консервирана риба тон 25 гр
9. Сирене Чедър 25 гр
10. Телешко 20-24 гр
11. Пиле 24 гр
12. Сьомга 24 гр
13. Бадеми 21 гр
14. Сардини 21 гр
15. Треска 20 гр
16. Агнешко 20 гр
17. Скумрия 20 гр
18. Шам фъстък 20 гр
19. Свинско сладко 17-20 гр
20. Кашу 18 гр
22. Моцарела 18 гр
23. Миди 18 гр
24. Чиа семена 17 гр
25. Орехи 15-17 гр
26. Бразилски орех 14 гр
27. Яйца 13 гр
28. Тофу 12 гр
29. Извара 10 гр
30. Кисело мляко 10 гр
31. Овес 10 гр
32. Леща 7-9 гр
33. Боб 8 гр
34. Нахут 7 гр
35. Грах 6 гр
36. Киноа 5 гр

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.