Протеини пазят сърцето и кожата в студа

Протеините укрепват общото състояние на организма, сърдечния тонус и поддържат в отличен вид кожата ни.

Балансираме белтъчния прием с фибри

Яйцата ни дават 9 аминокиселини

Най-добрият приятел на нашето тяло са протеините, които приемаме и е особено важно да увеличим нивото им през зимните месеци, когато навън са минусови температури. Този съвет дават от Американската диетологична асоциация, като екпертите от там допълват, че хапването на месо, риба, яйца и млечни продукти укрепват общото състояние на организма, сърдечния тонус и поддържат в отличен вид кожата ни. Точно протеините са в основата на изграждането на мускулите, костите, кожата, съединителната тъкан, косата и ноктите. През зимата клетките се нуждаят от антиоксиданти, а имунната система - от допълнително укрепване срещу циркулиращите вируси в затворените помещения.

В първата тройка от топ храни, съдържащи изключително полезни витамини и аминокиселини са дивата сьомга, яйцата и месата - основно телешко и пилешко. Важните витамини от групата В -В12, В6, ВЗ, В6, както витамини А и Е, витамин D изобилстват в добрите меса. Едно яйце ни дава девет необходими аминокиселини.

Сиренето и млякото, както и лещата, спанакът, тиквените семки и бадемите също са в “протеиновия списък” за студения сезон.

Недостатъчният прием на белтъчини води до отслабване на имунитета и нарушаване на метаболизма. Не е необходимо обаче да прехранвате организма само с месо и млечни продукти, а балансът се постига лесно със салатите и зеленчуците, богати на фибри.

Коментари

Задължително поле