Проф. Кантарджиев: В момента у нас боледуват над 100 хил. души, предстои разпространението на грипа в повечето области

Отложиха дело за зверска катастрофа заради смъртта на единствен оцелял Преди 2 г. пиян, дрогиран и без книжка шофьор уби трима край Лясковец

Над 20 загинали и 37 ранени при катастрофа между два автобуса в Боливия

Двама загинали и 14 ранени при пожар във френския ски курорт Куршвел (ВИДЕО)

17-годишно момче е намушкано с нож в корема заради момиче в Разград, има опасност за живота му 22-годишният нападател е задържан, след като се е бил укрил във Варна

В покрайнините на Дамаск е избухнал взрив

Калоян Паргов: За кмет на София БСП ще търси надпартиен кандидат, който да има широка подкрепа

Националният съвет на МО в БСП гласува в Търново „Визия на младите в България“

Тома Томов: Има битка за Балканите, в която американците искат да изгонят руснаците окончателно от региона

Американски боен кораб навлезе в Черно море, руските ВМС го следят

Шефът се вози отзад по средата Nissan представи концептуална електрическа лимузина с 2+1+2 места

Зимните ни курорти отбелязват Световния ден на снега

Макавой срещу Сам Джаксън в „Стъкления“ Завръщането на режисьора Шаямалан

Крепост става Атина днес заради протест, затварят пътища и метростанции

Снежната буря в САЩ взе три жертви

Пускат първите зарядни станции за електромобили на Столичната община

Първите зарядни станции за електромобили на Столичната община ще бъдат пуснати в експлоатация до средата на септември, съобщиха от браншовата организация.

Първите две публични зарядни станции се монтират в района на НДК, съобщи Боян Захариев пред БНР.

„Това е един наш съвместен проект със Столична община и част от един модел, в който лекотоварни автомобили, вече има един такъв, който извършва сметосъбирането в централна градска част около НДК и в парковете, те ще се увеличат тези камиончета, ще зареждат на тези станции. Но идеята на Столична община е, разбира се, тези станции да бъдат пуснати най-вероятно безплатно към момента и за публична употреба.“, коментира Захариев.

По информация на индустриален клъстър „Електроавтомобили“, този тип превозни средства са между 2 000 и 2 500, като в това число се включват и електробусите в София и Бургас, плюс още един, който предстои да бъде пуснат в движение в Габрово. Бройката се допълва от около четири хиляди хибрида. Паралелно с това са изградени и 80 зарядни станции, които обаче все още рядко се използват.

Електрическата мобилност навлиза все повече в България, както в бита, така и в индустрията, отчитат от бранша и прогнозират между 30 и 50 на сто годишен ръст на електромобилността оттук нататък.

В България вече се произвеждат електрически велосипеди и скутери, работи се и над модели автомобили и електрически микробус, произвеждат се зарядни станции, както и различни части и елементи за електромобилната индустрия по света, а това е изключителен шанс за българската индустрия, коментира Боян Захариев. Той даде пример с успешен модел на електрическа тротинетка, разработена съвместно с Румъния. По думите му от два месеца моделът вече е на българския пазар.

Това е превозно средство, което може да пренася човек до 125 килограма на разстояние до 40 километра с едно зареждане в обикновен контакт. То може да се движи както по велоалеи, така и по тротоар или по пътната мрежа в градски условия. Два-три дни спокойно можете да се движите в града с едно зареждане.

Друг успешен пример е заводът в Годеч, който произвежда електрически компоненти за влаковите композиции по цял свят.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.