Пускат търга за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле

„До 15 дни започва обществената поръчка за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения“ - това съобщи министърът на регионалното развити и благоустройството Николай Нанков.

Той направи инспекция на строителството на обходния път на Габрово заедно с председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ Светослав Глосов. Именно инженер Глосов съобщи преди няколко дни в интервю пред „Труд“ , че търгът за избиране на изпълнител скоро ще бъде обявен.

След неговото изграждане един от най-опасните пътни участъци – този през Кресненското дефиле, вече ще бъде част от лот 3.2 на АМ „Струма“. Той ще бъде основно ремонтиран и разширен, като ще води само в едната посока – към Гърция. Към София движението ще е извън пролома, като ще минава от изток, през Кресненското плато.

Министър Нанков уточни, че тръжната процедура ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство.

Първият участък ще бъде дълъг 13.2 км, ще започва на около 80 метра след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и три тунела. От него ще започва следващият участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. 5,55 км от него ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.

„Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара МРРБ и АПИ ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки“, категоричен бе регионалният министър.

„Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът“, коментира още Нанков и добави, че към момента за археологическите разкопки там са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по Оперативна програма “Транспорт”.

Коментари

Задължително поле