Двама души са арестувани заради трафик на 10 кг кокаин в София

Варненската среща ЕС-Турция е под въпрос

Д-р Куин Лечителката се снима за “Плейбой”

Албания и Македония ще започнат преговори за присъединяване към ЕС

Катастрофа на пътя между село Церово и Благоевград взе една жертва

Волен Сидеров: Нямаме претенции към поста енергиен министър

Антон Кутев: Тече процес по самосваляне на правителството

Радослав Янков: Не оправдах собствените си очаквания

“Ислямска държава” пое отговорност за самоубийствения атентат в Кабул

БЛС ще решава днес дали да бъде даден мандат за подписване на Националния рамков договор със НЗОК

Днес отбелязваме Тодоровден

Намалено водоподаване в Пловдив Причината е едновременна авария в половината от помпените станции

Цветан Цветанов в Брест: Цецо Луканов ще бъде кмет на всички жители на Брест

Гласуването в ООН на резолюцията за примирие в Сирия беше отложено за днес

Един човек загина, а шестима са ранени при самоубийствен атентат в Кабул

Първото Ferrari навърши 70 години

Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.
Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.

 

Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.
Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.

 

Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.
Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.

 

12 март, неделя, беше един хубав ден за италианското автомобилостроене. На тази дата преди 70 години пали двигателят на първата кола, на която Енцо Ферари дава своето име – Ferrari 125 S. С няколко пробни обиколки по улиците на Маранело започва чудната история на най-харизматичната марка в света. Седем десетилетия по-късно на 12 март по случай юбилея в Австралия стартираха серия събития, които ще обхванат 60 държави по целия свят и ще ескалират в грандиозно тържество в Маранело през втория уикенд на септември.

На паметния 12 март 1947 г. първият от общо двата сглобени екземпляра Ferrari 125 S е в „насипен вид“ и представлява тръбно шаси с монтиран двигател V12 с обем 1,5 л и мощност 118 к.с. Моторът е шедьовър на инженера Джоакино Коломбо, спечелил доверието на Енцо Ферари от работата си в Alfa Romeo, и се използва в продължение на 15 години в няколко варианта за различни спортни коли. Два месеца по-късно шасито вече е „облечено“ в красив червен ламаринен костюм и участва в първото си състезание на пистата в Пиаченца с пилот Франко Кортезе. Представянето е оценено от Енцо Ферари като „многообещаващ провал“, тъй като автомобилът му е начело до момента, в който получава повреда в бензиновата помпа. Само 10 дни след това обаче Кортезе печели Гран при на Рим (40 обиколки, 137 км) със средна скорост 88,5 км/ч и това е първата от шест победи през годината, едната с пилот Тацио Нуволари.

Така се ражда легендата Ferrari – символ на бързина, мощ, техника и лукс. В следващи броеве на „Труд“ ще прочетете още интересни истории от 70-годишното съществуване на тази култова марка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.