Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 17.10.2019

На 17 октомври 2019 да почерпят

Възрастен мъж се самоуби с преработен пистолет в Бургас

Фермери блокираха магистралите в Нидерландия

Сирийски правителствени войски са влезли в северния град Кобане край турската граница

Британската телевизия пуска канал без новини за Брекзит

Турция готова на санкции от САЩ Кремъл иска да е посредник между Дамаск и кюрдите

Тръмп: Конфликтът в Сирия е между Анкара и Дамаск и те трябва да си го решат

Голям пожар изпепели склад за кабели в Плевен

Голи тела обитават „Къщата на София”

Лозан Панов потъпква законите, професионалния дълг и чест

Съветът за сигурност на ООН: Има риск от „разпръскването“ на пленени дейци на „Ислямска държава“ в Сирия

„Черна роза“ вече и на българския екран

Започва изграждането на скейтпарк в Стара Загора

Всеки пети българин мизерства

Първото Ferrari навърши 70 години

Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.
Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.

 

Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.
Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.

 

Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.
Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.

 

12 март, неделя, беше един хубав ден за италианското автомобилостроене. На тази дата преди 70 години пали двигателят на първата кола, на която Енцо Ферари дава своето име – Ferrari 125 S. С няколко пробни обиколки по улиците на Маранело започва чудната история на най-харизматичната марка в света. Седем десетилетия по-късно на 12 март по случай юбилея в Австралия стартираха серия събития, които ще обхванат 60 държави по целия свят и ще ескалират в грандиозно тържество в Маранело през втория уикенд на септември.

На паметния 12 март 1947 г. първият от общо двата сглобени екземпляра Ferrari 125 S е в „насипен вид“ и представлява тръбно шаси с монтиран двигател V12 с обем 1,5 л и мощност 118 к.с. Моторът е шедьовър на инженера Джоакино Коломбо, спечелил доверието на Енцо Ферари от работата си в Alfa Romeo, и се използва в продължение на 15 години в няколко варианта за различни спортни коли. Два месеца по-късно шасито вече е „облечено“ в красив червен ламаринен костюм и участва в първото си състезание на пистата в Пиаченца с пилот Франко Кортезе. Представянето е оценено от Енцо Ферари като „многообещаващ провал“, тъй като автомобилът му е начело до момента, в който получава повреда в бензиновата помпа. Само 10 дни след това обаче Кортезе печели Гран при на Рим (40 обиколки, 137 км) със средна скорост 88,5 км/ч и това е първата от шест победи през годината, едната с пилот Тацио Нуволари.

Така се ражда легендата Ferrari – символ на бързина, мощ, техника и лукс. В следващи броеве на „Труд“ ще прочетете още интересни истории от 70-годишното съществуване на тази култова марка.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.