Отказаха електрическа количка на диабетик с байпас и без крака – ръцете му били здрави

Мелания Тръмп посети деца на имигранти в център на границата с Мексико

Доналд Тръмп: Пълната денуклеаризация на КНДР вече е започнала

80 деца без училищен покрив заради некачествен строеж Родители на протест, община Варна сезира прокуратурата

Димитър Данчев: За какви чужди инвеститори говорят управляващите, като не осигуряват нормални условия да функционира една индустриална зона?

Конфискуват имоти на избягали бандити В ЕС са иззети само 1,1% от всички приходи от престъпна дейност

Пожар край Пловдив изпепели стотици декари житни блокове

Вируси може да създават условия за появата на болестта на Алцхаймер

Четири хеликоптера извозваха туристи, блокирани на швейцарски връх заради авария на лифт

Полиците „Каско“ може да поскъпнат

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 22 юни 2018

Съдът отхвърли иска на „Антикорупция“ за отнемане на 3,6 млн. лв. от осъдения до живот Георги Вълев Делото е било прекратено, защото проверката на КПКОНПИ продължила повече от 10 месеца

Уволниха директорка заради скандална торта (обзор)

Теменужка Петкова: Финализирахме успешно всички енергийни досиета, заложени в програмата на българското председателство

Франция на осминафинал след исторически гол

Първото Ferrari навърши 70 години

Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.
Енцо Ферари (вторият отдясно) със своя брат Дино (крайния вляво) наблюдава сглобяването на двигателя за първото Ferrari.

 

Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.
Минало и настояще се срещат пред портата на завода в Маранело – копие на първото Ferrari 125 S със 118 к.с. и специалния модел на юбилейното кабрио LaFerrari Aperta с 963 к.с.

 

Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.
Скромната някога фабрика на Ferrari в Маранело днес е голям и високотехнологичен завод.

 

12 март, неделя, беше един хубав ден за италианското автомобилостроене. На тази дата преди 70 години пали двигателят на първата кола, на която Енцо Ферари дава своето име – Ferrari 125 S. С няколко пробни обиколки по улиците на Маранело започва чудната история на най-харизматичната марка в света. Седем десетилетия по-късно на 12 март по случай юбилея в Австралия стартираха серия събития, които ще обхванат 60 държави по целия свят и ще ескалират в грандиозно тържество в Маранело през втория уикенд на септември.

На паметния 12 март 1947 г. първият от общо двата сглобени екземпляра Ferrari 125 S е в „насипен вид“ и представлява тръбно шаси с монтиран двигател V12 с обем 1,5 л и мощност 118 к.с. Моторът е шедьовър на инженера Джоакино Коломбо, спечелил доверието на Енцо Ферари от работата си в Alfa Romeo, и се използва в продължение на 15 години в няколко варианта за различни спортни коли. Два месеца по-късно шасито вече е „облечено“ в красив червен ламаринен костюм и участва в първото си състезание на пистата в Пиаченца с пилот Франко Кортезе. Представянето е оценено от Енцо Ферари като „многообещаващ провал“, тъй като автомобилът му е начело до момента, в който получава повреда в бензиновата помпа. Само 10 дни след това обаче Кортезе печели Гран при на Рим (40 обиколки, 137 км) със средна скорост 88,5 км/ч и това е първата от шест победи през годината, едната с пилот Тацио Нуволари.

Така се ражда легендата Ferrari – символ на бързина, мощ, техника и лукс. В следващи броеве на „Труд“ ще прочетете още интересни истории от 70-годишното съществуване на тази култова марка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.