Илиана Раева гневна: Съдийството в Минск е срам и позор

Огромната пратка кокаин дошла у нас от Еквадор Дрогата е за 10 млна лева по цени на свободния пазар

Ал-Кайда се подигра с Ислямска държава (ВИДЕО) Терористичната групировка публикува забавен видео гаф на ИДИЛ

Половината британци не искат Брекзит на 31 октомври 80% не вярват, че Борис Джонсън може да се споразумее с ЕС

Пхенян извърши поредно ракетно изпитание под надзора на Ким Чен-ун (СНИМКИ)

България спечели окончателно арбитражното дело срещу Оманския фонд

Обновяват пътната маркировка в София за началото на учебната година

Спортният министър даде старта на националния шампионат на „Писта София” (СНИМКИ)

Тихомир – BG следата в „Годзила 2” Композиторът прави музика за филми от Холивуд и Боливуд

Всяка булка иска да е красива Хидратирана и сияйна кожа - мисията е възможна

Откриха голямо количество кокаин в склад в Бургас

„Фермата” се завръща в Деня на Съединението За първи път тази година два отбора ще градят две различни, автономни ферми

Клеопатра ухаела на смирна, канела и кардамон Учени възстановиха парфюма на кралицата на Египет

Владимир Зеленски взема разследването на пожара в Одеса под собствен контрол

Майката на Мартин Трифонов му е помагала, докато се е укривал от полицията Според нея синът й не е убиец

Ретро стил плюс високи технологии Първият електрически модел на Honda грабва окото с носталгичен чар

Малка, симпатична, технологична – новата градска кола на Honda засега се намира на ниво прототип, но серийният модел ще излезе съвсем скоро – по всяка вероятност още през есента и ще бъде лансиран на пазара догодина. От десетилетия инженерите на японската компания работят върху електрифицирани автомобили, но до производство стигаха само хибридни варианти на Jazz, Insight, а отскоро и на CR-V. Многообещаващ е и водородният модел Clarity, макар че неговата технология тип горивна клетка към днешна дата изглежда по-трудна за възприемане от потребителите и за налагане на пазара.

От 2025 г. всеки нов автомобил на Honda ще се предлага и в електрифициран вариант или ще бъде електромобил. Първият такъв модел изцяло на ток за Европа носи названието Honda e. Добавката „е” към името ясно афишира електрическата природа на градската кола. Дизайнът е ретро-носталгичен с хайтек елементи като LED светлини. Къглите предни и задни фарове, голямата С-колона в съчетание с набиващия се в очи лимонено-зелен цвят будят симпатии още от пръв поглед. В контрастно черно изпъкват таванът, праговете и долната част на броните, както и идентични черни панели, в които са интегрирани светлинните тела отпред и отзад. В средната част на предния капак се намира черен панел, под който е разположена буксата за зареждане на батерията.

Подобна комбинация от модернизиран ретро стил е прилагана и при други малки коли, които са се превърнали в дизайнерски икони – например Fiat 500, MINI и Volkswagen Beetle. Пазарът показва, че външният вид е един от най-силните магнити за купувачите на градски автомобили. С новия си електрически модел Honda има ярко визуално присъствие, при това – в най-подходящия сегмент за движение на ток. На този етап от развитието на техниката електрическото задвижване изглежда най-подходящо за приложение в града, където почти всички водачи не изминават повече от 50-60 км на ден.

Пробегът на Honda със заредена батерия е 200 км, тоест – един средностатистически шофьор може да кара няколко дни, без да включва автомобила в контакта. Обявеният от производителя пробег от 200 км е според новия цикъл на измерване WLTP, което означава, че се доближава максимално до реалността. Не само автономният преход, но и мощността изглеждат повече от приемливо за градски автомобил с дължина на каросерията 3,90 м. Компактните размери и ефектният дизайн превръщат модела в типичен градски автомобил, който е много маневрен и пъргаво преминава през тесни участъци. Радиусът на завой е само 8,6 м, докато Seat Ibiza например се нуждае от 2 м повече.

Заради батерията теглото на колата е 1500 кг, но задвижващата система от електромотор с капацитет 110 киловата (150 к.с.) е напълно достатъчна да осигури пъргавина и динамика. Максималният въртящ момент на мотора от 300 Нм е като на дизелов двигател с тази разлика, че не се налага от развъртане и вдигане на обороти, а цялата тяга е се изпраща моментално към колелата при натискане на газта. Моторът е компактен и е монтиран на задния мост на специално конструираната платформа, която ще бъде основа и на следващи електрически автомобили на Honda.

 

 

Батерията се пълни на 80% за 30 минути

Литиево-йонната батерия в електрическата Honda представлява разработка на друг водещ японски производител – Panasonic. Тя е инсталирана в пода на автомобила между предния и задния мост. С това решение инженерите постигат идеално разпределение на теглото в съотношение 50:50 между двете оси и нисък център на тежестта. В резултат колата трябва да се държи стабилно върху асфалта и да преодолява с лекота завои с по-висока скорост.

Капацитетът на батерията е 36 киловатчаса. От Honda твърдят, че са се спряли на тези параметри, за да имат реален пробег от 200 км с едно зареждане. По-голяма батерия би означавало по-големи размери на автомобила, по-тежка конструкция и по-висока цена. По отношение на зареждането звучи оптимистично възможността за генериране на 80% от капацитета на батерията само за 30 минути при включване в станция за бърз заряд.

 

 

Пет цветни екрана върху таблото

Като високотехнологичен автомобил с електрическо задвижване бъдещият модел на Honda изненадва с редица нововъведения. Едно от тях е използването на камери вместо странични огледала. Това решение намалява с 90% аеродинамичното съпротивление встрани от каросерията и шума от въздушния поток. Изображенията от камерите се показват на цветни монитори в двата края на таблото. Водачът инстинктивно насочва погледа си в тази посока и получава много по-добра видимост, отколкото от огледала, като има възможност да избира между стандартна и широкоъгълна картина. Така се намалява до минимум „мъртвата зона“ на видимост. Самите камери са монтирани в дръжките на вратите на място, което е защитено от дъждовни капки.

Електрическата Honda разполага и със задна камера. Тя показва картина върху един от общо петте дисплеи на таблото. Те са комбинирани в едно цяло и създават усещане, че таблото представлява един огромен екран. В неговите различни секции се изобразяват данни от различните системи в автомобила като състоянието на батерията, режима на движение, прилагането на функции за безопасност и др.

От сензорните екрани пред водача, подобно на таблет, се управляват многобройни приложения и онлайн услуги. Шофьорът може да персонализира менюто по свой вкус, като подрежда, размества и конфигурира апликациите с пръсти. По едно и също време могат да се използват няколко функции и така не само водачът, но и спътниците му да използват системите за свързаност. Например – докато човекът зад волана търси дестинация в навигацията, неговият гост отдясно може да подрежда плейлиста с музика.

Както и при други електромобили, Honda ще предлага функция за управление с един педал – този на газта. При натискането му колата ускорява нормално, но когато педалът се отпусне, системата за рекуперация на енергия действа толкова интензивно, че се създава ефект на спиране и така не се налага да се натиска спирачката.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.