Млада шофьорка се удари в три паркирани коли и тераса на къща в Смолян

Стартира строителството на Софийския околовръстен път от магистрала „Тракия“ до ж.к. „Младост“

Обявена за издирване ученичка от Търговище се прибра у дома

Херо се разбра с „Берое“

Библиотеката на София на 91 години А1 подарява на Столична библиотека интерактивно студио

Съдят мъж за закана за убийство, кражба на дърва и незаконно оръжие Жертви на обвиняемия са баща и син в Еленско

34-годишен мъж открадна паметна плоча от гробище в русенско село

Германия предлага международно контролирана зона за сигурност в Северна Сирия

Булчинска рокля на Дженифър Лорънс със собствена хотелска стая

Хърватия влиза в битката за новия завод на „Фолксваген“

Арест след силна музика

Над 20 000 лева са събрани от дарения за възстановяването на паметник-емблема в Сливен

Колко месеца имам право на обезщетение като безработен

Росен Желязков: Електронни системи ще оценяват водача по време на шофьорския изпит

Снимка: Архив

Новите мерки за изпитите за шофьорски книжки са свързани с подобряване работата на „Автомобилна администрация“. Теоретичната подготовка на водачите в момента се извършва в т. нар. бели стаи. Нашето желание е да направим практическия изпит в „бели автомобили“, където електронните системи ще преценяват грешките на водача, подготовката му и т.н. Това обясни транспортният министър пред БНТ.

В момента има два режима – лицензионен и режим по контрол на пътя. Говорим за схеми, които преминават през административна тежест, обясни Желязков.

Мерките за превенция, които се предвиждат, са да се прекъсне физическата връзка между администрация и бизнес с интегрирана система за електронно заявяване и електронно получаване. Компанията „Информационно обслужване“ ще направи тази система, допълни министърът.

„По отношение контрола на пътя ще редуцираме броя на областните отдели. Ще бъде свит броят на дирекциите – те ще станат осем, което ще даде възможност за неочаквана ротация на екипите по отношение на контролните дейности.“

Министър Желязков коментира и проблемите в сектора на БДЖ, като потвърди, че в момента има недостиг на 20 локомотива, но през следващата година той ще бъде наваксан. В момента връзката между пътнически и товарни превози се опосредства от Холдинг БДЖ, който всъщност е собственик, допълни министърът.

По думите на Желязков, концесията на Летище София все още не е факт, но вече е избран концесионер.

„Задължително ще има нов терминал, това е едно от условията. Другите са да се увеличи пътникопотока, да има възможност за изграждане на нова писта, подобряване на условията, запазване на персонала.“

550 млн. лв без ДДС е първоначалното плащане към държавата, категоричен е Желязков.

По въпроса за спорния пакет „Мобилност“, Желязков заяви, че приемането на законодателните промени е много дълъг, сложен институционален и комплициран процес с много фази.

„В една определена фаза ние имахме шансове, за съжаление за малко не ни достигна да блокираме пакета. В момента сме в друга ситуация – преговаряме с останалите държави членки, преговаряме с Европарламента. Ще се опитаме да оптимизираме всички предложения, вярваме, че ще постигнем успех, защото активното участие в преговорите е предпоставка за това.“

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.