Медиите да бъдат включени в антикризисните мерки на правителството

Печатът беше подложен на два последователни много тежки удара

Ситуацията е драматична. Изправени сме пред изпитание, на което обществото не е било подлагано, освен във времената на военни конфликти и катаклизми. Катастрофата в отделни сектори на икономиката ни е видима и разбираема от всички и за всички. Не бива да пропускаме медиите. Всъщност те са на първа линия. Защото без тях няма да разполагаме с цялостната и обективна информация. Без тях няма да можем да видим анализите на едни или други стъпки и действия, без тях няма да може да чуем препоръките, които се отправят към нас. Без тях няма да можем да слушаме развлекателните програми, да виждаме постиженията на българската опера, балет и изкуство. Без тях стоенето ни вкъщи и изпълнението на препоръките ще стане съвсем невъзможно.

А днес ситуацията в медиите е катастрофална. Печатните бяха подложени на два последователни много тежки удара със закриването на разпространителските им вериги, електронните и интернет медиите са в катастрофално състояние, заедно с печатните, от гледна точка от приходите от реклама. Днес препоръчваме много енергично да се предприемат няколко незабавни стъпки:

1. Разсрочване на плащанията по разпространението както на радио и телевизионните системи, така и разпространението на печатните издания. Разсрочването с три до шест месеца, в зависимост от ситуацията, е повече задължително, ако искаме да запазим информираността на българското общество и ако искаме да създадем относително привлекателни средства за пребиваването ни вкъщи;

2. Когато се планират антикризисните програми, медиите трябва да фигурират в тях. Това трябва да се гарантира и по двете линии - и чрез нашите евродепутати, когато се разпределят средствата за помощ от ЕК, и чрез нашето правителство, когато се правят и реализират антикризисните мерки.

Със съжаление трябва да кажем, че все още в българската икономика не е постъпила една стотинка. Но да си дадем сметка, че с 60 % са паднали продажбите на горива. Това не безпокои нито Министерство на финансите, нито депутатите от гледна точка на приходната част на бюджета. Но това означава, че печатните медии са намалели с 60% като реализация в бензиностанциите, в магазинните вериги. Тези стъпки и действия са задължителни, отчитайки, че сега сме на 116-то място по свобода на словото. Ако искаме през следващата година въобще да фигурираме в тази класация, ние трябва да съхраним медиите, гарантирайки баланса между големи и малки, национални и регионални. Балансът между електронни, интернет и печатни. Балансът между обществени и частни. Ако ние намерим стъпката чрез комисията в Народното събрание, която прави анализ на законодателството, свързано с радиото и телевизията, ние ще гарантираме на нашето общество възможността да бъде информирано.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Анализи