Саунд като на кино за 600 електрически коня

Саунд като на кино за 600 електрически коня

Холивудски композитор създава звука за коли на бъдещето

Един „Оскар“, две награди „Златен глобус“ и четири „Грами“ се откроявят във визитката на холивудския композитор Ханс Цимер. Авторът на музиката на кинохитове като „Карибски пирати“, „Гладиатор“, „Интерстелар“ и „12 години в робство“ има не само богата визитка от отличия, но и набито ухо за автомобилен саунд. Като дете се е състезавал със съучениците си кой със затворени очи ще успее да познава колите по звука от двигателя. Днес това е човекът, който е избран за главен саунд дизайнер на бъдещите електрически коли на BMW.

По директива на Европейската комисия електромобилите трябва да издават звук, с който да предупреждават пешеходци, велосипедисти и другите на пътя, когато се движат на заден ход или с ниска скорост. Защото тихата работа на електрическите мотори предизвиква опастност от инциденти. Звездният композитор Ханс Цимер ще помогне за създаването на емоционален звук, който да подхожда на електрическите „баварци“, които няма да разполагат с двигатели с вътрешно горене.

Концептуалният модел BMW M Next показва как ще изглеждат тези автомобили със свещената буква М в името. Това е екстремна спортна кола, екипирана с всеобхватни интелигентни технологии, които помагат на шофьора да се превърне в ултимативен водач. С височина само 1,28 м, но с широчина 2,01 м и дължина 4,58 м концептът веднага грабва окото с агресивни пропорции на суперавтомобил с централно разположен двигател.

Отварящите се нагоре крилати врати и ярките оранжево-червени цветове акцентират върху ексклузивността и спортния дух. В същото време контрастно изпъкват малките, но прецизни предни и задни лазерни светлини и по-тъмни карбонови повърхности. Атлетичният силует стъпва върху гуми с размер 255/35/21 отпред и 285/30/22 отзад. Двете емблеми на BMW в задната част са препратка към ефектните студии Turbo и М1. Вместо стандартна радиаторна решетка отпред личат остъклени „бъбреци“.

Задвижването е проектирано с централно разположен 4-цилиндров турбо двигател, съчетан с по един електромотор на предния и задния мост. Хибридният пакет осигурява пробег до 100 км в изцяло електрически режим с изпращане на тяга към всяко от четирите колела. Задните колела могат допълнително да бъдат задвижвани от бензиновия мотор, както подобава на класическо BMW. Системата генерира обща мощност от 600 конски сили, благодарение на които ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3 секунди, а максималната скорост достига 300 км/ч. В смесен цикъл разходът на гориво изглежда екстремно нисък благодарение на електрическите мотори – 2,1 л бензин на 100 км.

Футуристично оформеният интериор не е плод на дизайнерски фантазии, а показва бъдещият интерфейс между водача и автомобила, който в случая е определен като Boost Pod. Той съчетава всички възможности за управление и информация на три нива директно пред водача. На първото ниво е хоризонтално насочениятволан с два малки дисплея. На второ ниво е разположен извит дисплей, който обгръща волана. На третото нево е Head-Up дисплей с добавена реалност. Показваната информация се адаптира към скоростта – колкото е по-висока тя, толкова по-редуцирани са данните и се групират директно в зрителното поле на водача.

Най-четени