Спринтьори от върхова класа

BMW M8 и BMW M8 Competition са готови да изядат асфалта

BMW постави перлата в короната на новата Серия 8. Върховите изпълнения М8 и M8 Competition на купето и кабриото изкушават с огромния си ресурс, който е съответно 600 и 625 к.с. Под дългия преден капак на тези модели работи най-мощният двигател, разработван някога за М гамата. Това са екстремни машини с изключителна динамика, превъзхождаща досегашната топмодификация M850i с нейните 530 коня.

Моторът V8 с работен обем 4,4 л е настроен да се развърта с охота до горния край на оборотомера и да радва водача със светкавична реакция и постоянно разгръщане на мощността в широк диапазон. Двигателят се захранва с помощта на два турбокомпресора, разположени в пространството между цилиндровите редици на V-образния блок. За по-голяма ефективност нагнетяваният въздух се охлажда, а директното впръскване на горивото се извършва с налягане до 350 бара.

Моделите М8 разполагат с максимален въртящ момент от 750 Нм между 1800 и 5600 оборота. При М8 Competition въртящият момент от 750 Нм се поддържа дори до 5800 оборота, като максималните обороти на мотора са 7200. В спринта от 0 до 100 км/ч шампион е купето M Competition с време 3,2 сек. Второ място с равно време 3,3 сек си поделят кабриото M Competition и М купето, а М кабриолетът преодолява дистанцията за 3,4 сек.

Силата на стотиците коне достига до колелата чрез 8-степенна трансмисия M Steptronic. С бутон Drivelogic на превключвателя на скоростната кутия водачът може да избира три режима с индивидуални настройки за ефективно, спортно или суперспортно шофиране. Предавките се сменят и ръчно чрез лостчета на волана.

Системата за задвижване на всички колела M xDrive изпраща към задния мост по-голяма част от тягата (до 100 процента). В зависимост от режима и условията до 50 процента от въртящия момент може да се пренасочи към предните колела. Активен диференциал на задната ос управлява разпределението на мощността между двете задни колела, за да няма никаква загуба на ресурс при по-ниско сцепление и да се гарантира добър контрол.

Личен избор на водача е каква част от електрониката ще използва, за да държи уверено в ръцете си юздите на 600-те и повече коня. На писта е възможно да се кара само със задно предаване и с напълно изключени стабилизиращи програми, което позволява дрифтиране и взимане на завоите с вратите напред.

Серийно M8 и M8 Competition са оборудвани с адаптивно М окачване с електронно регулиране на амортисьорите. Кормилната система с електромеханично управление М Servotronic доставя директна връзка с пътя. Стандартно автомобилите стъпват върху 20-инчови джанти с пърформанс гуми 275/35 отпред и 285/35 отзад.

Опционално се предлагат карбоново-керамични спирачни апарати. Функциите за контрол на спирачната система са интегрирани в един модул и така се оптимизират действията на отделните компоненти, което води до по-прецизна и ефективна работа. Водачът може да избира между два режима на спирачния педал, характеризиращи се с по-комфортна или по-директна намеса.

Коментари

Задължително поле