Ашли Греъм обича да си повтаря, че е красива

Защо жените са по-лоши от престъпниците?

Петър Стойчев: Когато спечелиш едно състезание, организмът се възстановява изключително бързо

Вучич заяви, че Сърбия е все по-близо до предсрочни избори

Купуват имоти в курорти за краткосрочно отдаване Лятото също привлича туристи в планините

Църквата почита св. Архангел Гавриил

Парламентът окончателно обсъжда промените в Изборния кодекс

Венецуела отново остана без ток

Температурите тръгват надолу На много места в страната днес ще има краткотрайни валежи

Алманах разказва какво е да си рицар Събират в книга историята на Велик Приорат България, ценностите и кодекса, които членовете му следват

Кремъл готов да подобри връзките си със САЩ

Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Спряха най-евтината кола За 10 години Tata Nano не успя да се наложи на пазара в Индия

Една брилянтна идея умря безславно заради несполучлива реализация. В Индия окончателно преустановиха работа производствените мощности на Tata Nano. За 10-годишното си съществуване този хечбек с дължина 3 метра не успя да изпълни мисията си да моторизира стотици хиляди хора с ниски доходи.

25-3-6kol

Преди десетилетие Tata Nano изгря на азиатския небосклон като кола за един лакс (100 000 рупии или 1250 евро). Един сравнително евтин за местното население автомобил, но по-сигурен и по-комфортен от милионите разновидности на дву, три и многоколесни превозни средства в гигантския хаос по улиците в индийските мегаполиси.

25-4-6kol

Ниската цена на Tata Nano бе постигната с радикални мерки. Моделът е без въздушни възглавници, без серво, без климатизация, без ABS, с повече пластмаса и по-малко метал. В базовия вариант липсва дори капак на багажника – чантите се слагат вътре от пътническата кабина. Малки са колелата – 12 цола с барабанни спирачки. Малко е и двигателчето – 620 кубика с мощност 38 кончета, които в продължение на 30 секунди се напъват, за да развият максималната скорост 100 км/ч.

25-2-6kol

600-килограмовата кола показа катастрофални резултати в краштестовете, а в първите месеци на производство имаше случай с много самозапалили се екземпляри. Ниската цена не привлече очаквания брой купувачи и за 10 години бяха продадени само 300 000 броя – колкото трябваше да бъдат за всеки месец. Оказа се, че индийците не искат евтина допотопна и трошлива кола, а предпочитат истински автомобил като Suzuki Maruti – също сглобяван в Индия по-стар градски модел, но с доказана техника и надеждност.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.