Мачовете и спортът по телевизията днес, сряда, 22 януари 2020

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 22.01.2020

На 22 януари 2020 да почерпят

Джеф Безос отново е най-богатият човек в света

КНДР ще къса всички връзки със света

В САЩ проверяват първи случай на китайския коронавирус

Европейската транспортна комисия прие споразумението по пакета „Мобилност“

България е котенце, Хърватия – дракон

Владимир Путин назначи новото правителство на Русия (ВИДЕО) Ключови министри запазиха постовете си

Премиерът Борисов се срещна с президента на „Лукойл“ Вагит Алекперов

Бърза смърт идва от Китай Новият коронавирус покоси над 291 души

Президентите Румен Радев и Реувен Ривлин обсъдиха партньорството в иновациите, сигурността и добрите практики

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 януари 2020

150 милиона долара за „1917”

Зам.-председател на Комисията за финансов надзор подаде оставка

Спряха най-евтината кола За 10 години Tata Nano не успя да се наложи на пазара в Индия

Една брилянтна идея умря безславно заради несполучлива реализация. В Индия окончателно преустановиха работа производствените мощности на Tata Nano. За 10-годишното си съществуване този хечбек с дължина 3 метра не успя да изпълни мисията си да моторизира стотици хиляди хора с ниски доходи.

25-3-6kol

Преди десетилетие Tata Nano изгря на азиатския небосклон като кола за един лакс (100 000 рупии или 1250 евро). Един сравнително евтин за местното население автомобил, но по-сигурен и по-комфортен от милионите разновидности на дву, три и многоколесни превозни средства в гигантския хаос по улиците в индийските мегаполиси.

25-4-6kol

Ниската цена на Tata Nano бе постигната с радикални мерки. Моделът е без въздушни възглавници, без серво, без климатизация, без ABS, с повече пластмаса и по-малко метал. В базовия вариант липсва дори капак на багажника – чантите се слагат вътре от пътническата кабина. Малки са колелата – 12 цола с барабанни спирачки. Малко е и двигателчето – 620 кубика с мощност 38 кончета, които в продължение на 30 секунди се напъват, за да развият максималната скорост 100 км/ч.

25-2-6kol

600-килограмовата кола показа катастрофални резултати в краштестовете, а в първите месеци на производство имаше случай с много самозапалили се екземпляри. Ниската цена не привлече очаквания брой купувачи и за 10 години бяха продадени само 300 000 броя – колкото трябваше да бъдат за всеки месец. Оказа се, че индийците не искат евтина допотопна и трошлива кола, а предпочитат истински автомобил като Suzuki Maruti – също сглобяван в Индия по-стар градски модел, но с доказана техника и надеждност.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.