Вот на недоверие срещу Тереза Мей тази вечер

Младо момче заби нож в гърба 25-годишен мъж след скандал край Търговище

Цвета Караянчева: Осъждам всеки опит за дискредитация на българските строители Не се съмнявам в качеството на тяхната работа, коментира председателят на НС

Мъж, жена и дете пострадаха при катастрофа в Търново

Френската полиция все още търси стрелеца от Страсбург

Протестът на строителите не затруднява движението в София

Пациент, изпаднал в мозъчна смърт, спаси трима болни с органите си Това е втора донорска ситуация тази година в областната болница във Велико Търново

Специалисти от ВМА с поредна трансплантация на черен дроб

МВнР към българите в Страсбург: Избягвайте посещението на публични места!

Български журналисти се оказали в близост до стрелбата в Страсбург

Бивш служител в „Полимери”: Вместо да даде заплати, Банев си купи кола

Гл. комисар Николай Николов: Бюджетът на пожарната не е пострадал

Сергей Станишев за резолюцията на ЕП: България има нов инструмент за натиск за Шенген

Ето как българските евродепутати коментираха ужаса в Страсбург

Защо не трябва да се пита „Колежке, може ли за минутка-две“?

Старите коли с до 30% по-висок данък от 1 януари 2019 г.

Без дебат в пленарна зала парламентът гласува на първо четене промените в данъчното законодателство, променящи формулата за определяне на налозите върху леките и тежкотоварните автомобили с маса до 3,5 тона, предаде БГНЕС.

Новите текстове предвиждат, освен имуществен, в определянето на размера на данъка да се включи и нов компонент – екологичен. Както и досега, имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният – екологичната му категория. Така за колите, които замърсяват повече, данъкът ще бъде по-висок. Размерът на увеличението обаче не може да бъде изчислено с точност, защото конкретният размер на данъчната ставка ще се определя от съответния общински съвет, но то няма да надхвърля 30%.

Новите данъчни правила ще засегнат значителна част от собствениците на автомобили. Според данните регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тях на възраст до 5 години са едва около 168 000, а колите над 20-годишна възраст са 1,5 милиона. След като бъдат окончателно приети в зала и на второ четене, новите правила трябва да влязат в сила от 1 януари догодина.

Въпреки че не взеха отношение в рамките на дебатите, от опозицията разкритикуваха законопроекта. „Колко български граждани могат да си позволят да си купят нов и екологичен автомобил?“, попита Иван Иванов от „БСП за България“ и подчерта, че новите налози ще засегнат най-уязвимата група от населението. „Тази политика е пагубна“, категоричен бе той, обосновавайки отрицателния си вот. Промените защити председателят на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова.

„Стъпката е доста умерена. Не повече от 20-30% ще бъде ръстът на данъка на тези автомобили, като се има предвид, че те по принцип са с по-нисък данък. Това няма да е голяма сума, която да утежни хората. Мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца“, смята тя. Новите текстове в закона предвиждат още да не се прилага данъчното облекчение за основно жилище и данъка върху недвижимите имоти да се определя в пълен размер за всички жилища на данъчно задълженото лице, когато повече от едно жилище е декларирано като основно.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Трябва не с 30%,а с 300%.Като в нормални държави. Почти всяко мрънкащо БГ.семейство може да отдели 300-400 лв на месяц за по ново авто,но…по лесно на лаеш държавата,съседи,да харчиш пари за цигари,бира и лотарии

    1. коя от новите коли е достъпна срещу 300-400 лева на месец алексчо? дърветата миришещи на пластмаса и струващи по 30-40 000лева ли?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.