Красимир Янков: Нинова каже кой е оказвал натиск на делегатите

Президентът Радев: България и Грузия трябва да използват стратегическото си положение на двата бряга на Черно море

София има дефицит на нови апартаменти

Извинение за фалшиви картини в галерия „Структура” Организаторите и собственикът на творбите били подведени

Животновъдите ще получат 26,3 млн. лева de minimis

Разследват опит за палеж на барака, ползвана за фитнес

МВнР: Няма данни да е имало българи на самолета, попаднал в силна турбуленция

Апелативният съд в Търново с позиция за намалена присъда за убийство в Бяла Апелативната прокуратура в старата столица внася протест за промененото наказание от 20 на 3 години затвор

Щрахе няма да става евродепутат Планира да се завърне в политиката

ББР създава уеб платформа за финансиране на проекти 11 банки за развитие ще си сътрудничат

Показаха новия европейски изтребител на авиошоуто в Бурже (ВИДЕО)

Дете издъхна по време на игра в Стражица 8-годишното момче е починало от задушаване, след като си глътнало езика

Вижте верните отгори от днешната матура по БЕЛ

Заев се отказа от предсрочни избори Но ще прави ремонт на правителството

Иран се закани да превиши разрешения лимит на запаси от обогатен уран

Строят трети терминал на летище София Концесионерът ще плаща поне 15 млн. лв. без ДДС на година

Концесионерът на летище София ще трябва да изгради нов пътнически терминал.

Инвестира над 600 млн. евро

Нов пътнически терминал ще бъде изграден на летище София до 10 години. Това става ясно от думите на министъра на транспорта Ивайло Московски на последното заседание на кабинета, на което беше решено да стартира процедура за търсене на концесионер. Изграждането на нов терминал е едно от условията, които ще се поставят на кандидатите за концесионер на летище София. Освен това бъдещият стопанин на летището ще трябва да инвестира поне 600 млн. евро за срока на концесията.

Изискванията към кандидатите са да оперират поне едно международно летище с 10 млн. превозени пътници годишно. Те трябва да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години от поне 200 млн. евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, чиято стойност надвишава 400 млн. евро. Всяка година концесионерът ще внася в хазната 10% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия, но не по-малко от 15 млн. лв. без ДДС.

Кандидатите да стопанисват летище София ще се избират при открита процедура, като при оценяването най-голяма тежест ще има предложеното концесионно възнаграждение. То ще има тежест от 55% при оценка на кандидатите. Техническото предложение, което ще включва плана за развитие, финансиране, бизнес плана, общата стратегия и прогнози на трафика и капиталовите разходи, е с тежест от 45%. При подготвянето на процедурата е използвана помощта на Световната банка и на ЕБВР, посочва Московски.

Първата процедура за избор на концесионер на летището беше спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков. В нея държавата искаше бъдещият концесионер да плати първоначална сума от 550 млн. лв., като част от средствата трябваше да отидат за покриване на дълговете на БДЖ. Освен това новият стопанин трябваше да внася всяка година концесионна такса от поне 9,9 млн. лв. Кандидатите трябваше да направят и инвестиции от минимум 306 млн. лв.

Искаме да купим и нови влакове, защото железниците вече изнемогват, заявява премиерът Бойко Борисов в края на дискусията.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Golqm merak eei da go dadete letischteto za 1 lv za 100 godini straxoten i bdj tovarni prevozi prestypnici jalki

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.