Състезателна машина за каране по улиците

McLaren 620R ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди

Чистокръвна състезателна машина с всички характерни за моторните спортове „подправки“ сервира McLaren предколедно на платежоспособните купувачи с високооктанова кръв. Екстремният нов модел 620R представлява хомологиран за масовите пътища вариант на участващата в състезателни серии „бегачка“ 570S GT4. А това означава, че бъдещите собственици получават кола с брутални скоростни характеристики и безкомпромисно пътно поведение.

При този автомобил процесът на конструиране е следният – първо е създадена състезателната версия и след това с малки корекции тя е превърната в шосейна. По-често производителите правят обратното – започват със сериен модел и постепенно го „наточват“ за гонките от състезателни серии. Стратегията на McLaren е да предостави на клиентите си истинска машина за пилотиране, която може да се кара навсякъде всеки ден, а не само на пистата.

Само 320 екземпляра ще бъдат пуснати на пазара от линията McLaren 620R, като цената им ще надхвърля 300 000 евро. Дизайнът и по-голямата част от аеродинамичните компоненти са същите като на състезателната кола 570S GT4. Разликата е само в активните елементи, отделни детайли от окачването и калибровката на мотора. Конструкцията на автомобила за масовите пътища дори е олекотена с около 30 кг и тежи само 1280 кг. В същото време мощността на двигателя е увеличена с 50 конски сили, а максималният въртящ момент – с 20 Нм. Реално колата за улиците е по-бърза от място и ускорява за 2,9 секунди от 0 до 100 км/ч, а за 8,1 секунди от 0 до 200 км/ч. Максималната скорост обаче е намалена от 322 км/ч на 328 км/ч поради липсата на някои активни аеродинамични компоненти.

Управляващият софтуер на 3,8-литровия битурбо двигател V8 е настроен така, че към колелата да се подава максимална мощност от 620 конски сили и въртящ момент 620 Нм. Комбинацията от спортно окачване, мощност и аеродинамика превръща McLaren 620R в автомобил, който много трудно може да бъде изпреварен на пътя. Той е лек, ускорява и спира екстремно бързо, а завоите взима с удивително висока скорост. Един опитен водач може да изцеди максимума от огромните възможности на вградената техника. В същото време колата се представя като лесна за шофиране. Автоматичната трансмисия може да работи в различни режими – с комфортно превключване на седемте предавки или със състезателно заиграване в граничната зона на високите обороти.

Външният дизайн е ефектен и определено откроява автомобила от останалите на пътя. За първи път сериен модел излиза на пътя с 19-инчави предни гуми и 20-инчови задни, като е приспособен да се движи със сликове без допълнителни технически корекции.

Коментари

Задължително поле